Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, dnes jsem se stal obětí podvodu přes mobilního operatora Vodafone.Přes sms mě bylo z účtu strženo 600,- Kč
Prosím vbás o řešení ohledně neoprávněné platby.Operátora jsem již obeznámil,ale bohužel bez úspěchu.
Tím to bych Vás rád požádal o pomoc.
Děkuji Kubera Tomáš
mob.***
přišla mě podvodná sms
Vrácení neoprávněné platby
|
Tweet |
Pokud jsou spotřebiteli strhávány peníze a on netuší za co, existuje jednoduchá rada, jak službu zrušit okamžitě. Nemusí ani znát konkrétního poskytovatele, všichni poskytovatelé těchto služeb jsou totiž povinni reagovat na zrušení předplatného formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Toto číslo je shodné s prvními pěti číslicemi telefonního čísla, ze kterého byla SMS odeslána.
Více informací nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.
Pokud se částka (v tomto případě 600 Kč) objeví ve vyúčtování, je možné jej reklamovat, jak již dle popisu spotřebitel nejspíše učinil.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Kubero, mrzí mě pokud došlo ke zneužití Vašeho telefonního čísla.
Naše odpovědnost za škodu je ze zákona omezena. Nevyplývá-li z příslušných právních předpisů jinak, nejsme odpovědni například za škody způsobené v důsledku přerušení nebo vadného poskytnutí služby, uvedením nesprávných údajů z vaší strany, viry (tzv. mobile malware), prozrazením či zneužitím hesla nebo PINu, popř. jiných kódů, ztrátou, odcizením nebo poškozením SIM karty.
Služba M-platby umožňuje zákazníkům, aby jejím prostřednictvím hradili cenu za zboží a služby poskytované smluvními partnery Vodafonu nabízené na internetovém nebo wapovém portálu těchto partnerů. V rámci zabezpečení veškerých bezhotovostních transakcí přes M-platba je potřeba každou transakci potvrdit zadáním bezpečnostního kódu, který zákazníkovi přijde v SMS (v ní se uvádí, že se platba zahrne do výdajů za telefonní číslo, na které byla doručena, s upozorněním, aby jeho uživatel nesděloval kód třetím osobám). Není proto možné, že bychom naúčtovali platbu bez potvrzení transakce autorizačním kódem, který byl zaslán na zákazníkův telefon.
Pokud chcete objednání služby reklamovat, je nutné se obrátit přímo na provozovatele služby. Podrobnosti o uvedených společnostech naleznete na stránkách www.platmobilem.cz. Případnou náhradu škody je pak třeba vymáhat po pachateli.
Kvůli ochraně osobních údajů nemůžeme řešit konkrétní záležitosti prostřednictvím stránek třetích stran. Ze stejného důvodu nemám k Vaší reklamaci žádné informace. Můžete nás kontaktovat přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.