Společnost


Agnieska Kant

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#72617Nezaslání peněz za vrácené zboží a ignorace předžalobní výzvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2023, před rokem

Šárka Tláskalová

Znění stížnosti

Dne 8.10.2023 jsem prostřednictvím e-shopu „www.panikabelkova.cz“ uzavřela kupní smlouvu, jejímž předmětem byly dvě kožené kabelky v ceně 4.504,- Kč. Zboží jsem od společnosti DPD převzala a řádně zaplatila dne 12.10.2023.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena pomocí internetu, tj. typického prostředku komunikace na dálku a zboží zdaleka nesplňovalo prodejcem uváděné vlastnosti, rozhodla jsem se využít svého práva a od smlouvy odstoupila. Zboží jsem vrátila a kromě vložení dokumentu "Odstoupení od smlouvy" jsem tento dokument ještě zaslala doporučeným dopisem dne 13.10.2023 na adresu firmy. Dopis i zboží společnost převzala dne 16.10.2023 (mám potvrzení od České pošty). Žádala jsem vrácení finančních prostředků do 14 dnů od doručení dokumentu a vrácení zboží, což se nestalo. Pouze mi dne 27.10.2023 přišla na email zpráva, že zboží převzali a peníze vrátí následující týden. K vrácení peněz bohužel opět nedošlo. Proto jsem dne 3.11.2023 odeslala doporučenými dopisy na adresu firmy v ČR a současně i na adresu podnikatele pana Michala Gabryszaka (Polsko) "Poslední výzvu k úhradě dluhu před podáním žaloby – PŘEDŽALOBNÍ VÝZVU", se stanoveným nejzazším datem úhrady dne 15.11.2023. Do dnešního dne nemám ani vrácené finanční prostředky a firma vůbec nereaguje a nekomunikuje.


Produkt

Objednávka číslo ***: dvě kožené kabelky - shopper bag VITTORIA Gotti světle šedá (2.128,- Kč ) a shopper bag VITTORIA Gotti bordová (2.376,- Kč). Celkem za 4.504,- Kč.


Požadované řešení

Okamžité vrácení peněžních prostředků na můj účet, uvedený v dokumentu Oznámení o odstoupení od smlouvy. V opačném případě budu nucena obrátit se se svým nárokem na soud s návrhem na vydání platebního rozkazu a budu požadovat i proplacení úroků z prodlení včetně veškerých vynaložených nákladů na soudní řízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2023 13:06, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Spotřebiteli doporučujeme si veškerou komunikaci s obchodníkem uschovat.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 12:30, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.