Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#72628Poškození zboží při reklamaci.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2023, před rokem

Ivo Horák

Znění stížnosti

Reklamoval jsem zboží (Airpods Pro) a přišlo mi mechanicky poškozené. Musel jsem několikrát paní prosit, aby mi alespoň do předávacího protokolu napsala, že zboží přišlo poškozené. Nakonec se odhodlala a napsala to tam alespoň propiskou (to pak bylo zpochybňováno, zda jsem si to tam nenapsal sám, což je absurdní). Paní byla dále velice nepříjemná a chtěla ať tento problém řeším sám se servisem. Zboží jsem tedy přebral a volal na servis, kde mi bylo správně řečeno, že tohle se mnou nemohou řešit a musí to řešit s Datartem. Šel jsem opět znovu do Datartu a ten chtěl tento problém se mnou řešit opět reklamací (na co jsem nakonec přistoupil a byla to chyba). Servis samozřejmě odmítl, že by zboží poškodil. Podal jsem na pobočce stížnost na ombudsmana. Po asi týdnu čekání (a dohromady 2 měsících nemožnost sluchátka používat) mi bylo řečeno, že sluchátka tedy poškodili oni, ale z důvodu, že nejsou schopni uvést zboží do původního stavu, tak mě odškodní finančně. Sluchátka která stále téměř 6 000,- mi nabídli 500 korun za odškodnění (mechanické poškození nebrání používaní). Požadoval jsem novou krabičku, nebo nová sluchátka s tím, že jsem ochoten doplatit rozdíl (jelikož se již nevyrábějí). Paní mě odmítla a řekla že na to nemám nárok.

Přijde mi opravdu absurdní, že Datart mi poškodí zboží, přizná chybu a pak není ochoten tento problém ani patřičně vyřešit a nabídne mi směšnou finanční kompenzaci. Opravdu zde není žádná možnost, jak dostat sluchátka do původního stavu?


Produkt

Reklmace


Požadované řešení

Nová krabička nebo nové sluchátka nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2023 11:34, před rokem

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Dle § 2951 odst. 1 občanského zákoníku se škoda nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit dle § 2969 odst. 1 občanského zákoníku.

Jestliže společnost přiznala pochybení, měla by škodu spotřebiteli nahradit. Pokud spotřebitel nesouhlasí s výší odškodnění či se způsobem vyřízení, může se obrátit na soudního znalce, který by mohl určit výši škody na věci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce a požadovat náhradu vzniklé škody na zboží dle posudku. Cenu znaleckého posudku dle našeho názoru lze po společnosti požadovat pouze v případě, kdy půjde o účelné využití znalce - tedy např. když se prokáže škoda podstatně vyšší, nežli škodu nacenila společnost.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 13:24, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.