Počet nahlášených stížností: | 27 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.1.2015 jsem v prodejně TV product v Mladé Boleslavi nám. Republiky 1054 zakoupil multifunkční madlo za 249.- Kč. Toto madlo neplnilo svou funkci, při bočním zatížení sjíždělo po dlaždičkách. Tento výrobek jsem tedy reklamoval, Vždy mne ujišťovali, že to bylo přezkoušeno a že je vše v pořádku, ale nebylo.Přži třetí reklamaci jsem tedy žádal o vrácení peněz, ale opět mi to vrátili, že prý je vše v pořádku.Na madlo se však nemohu spolehnout, aby mi to při vstávání z vany povolilo a já se udeřil třeba do hlavy. Prostě tomu výrobku již nevěřím, nemohu se na něj spolehnout. I když mne pokaždé ujišťovali, že je vše přezkoušeno a v pořádku, tak asi při třetí reklamaci vyměňovali jednu součást. Ani po čtvrté reklamaci mi omítli vrátit peníze a prý si výrobek mám opět vyzvednout. Je mi 75 let a domníval jsem se, že mi výrobek usnadní vstávání z vany.
Žádám o vrácení peněz. Výrobek je nyní na skladě v prodejně s tím, že prý ho uloží na půl roku a opět mne vyzvou k vyzvednutí
|
Tweet |
Prodávající se zavázal v reklamě a i v dokumentu REKLAMAČNÍ ŘÁD TV PRODUCTS s.r.o. (čl. 4 sekce záruční podmínky) k smluvní záruce v délce 24 měsíců. V takovémto případě se aplikuje § 2165 občanského zákoníku a na zakoupené zboží se použijí ustanovení o záruce za jakost.
Podle § 2162 občanského zákoníku odpovídá prodávající kupujícímu za to, že věc má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné.
V případě, že věc takovéto vlastnosti nemá, může kupující požadovat od prodávajícího dodání nového zboží, výměnu poškozené součásti věci, požadovat slevu a není-li to možné, tak může od smlouvy odstoupit.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.