Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72641Netečnost pracovníků ČD

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

14 hodin 49 minut

Detail stížnosti

Publikováno
04.12.2023, před rokem

Jana Vaňová

Znění stížnosti

Dnes můj syn jel do práce ranním vlakem na Masarykovo nádraží.Před konečnou stanicí si došel na wc,ostatně jako vždy.Než vykonal potřebu,vlak zastavil,pospíchal tedy z wc a dveře od vlaku již nešly otevřít.Vlak se rozjel směr neznámo.První připomínka zní,že průvodčí má zkontrolovat wc,zda tam nikdo není!!!!!!!!Dvousoupravový vlak,v první strojvedoucí, ve druhé zhasnuté můj panikařící syn.Volání na 2 existující čísla na netu Českých drah,naprosto zbytečná záležitost!!!!!Nikdo na tel. nereaguje!!!!!!!!Vlak zastavil kdesi daleko na slepé koleji před Holešovickým nádražím.Já volala policii.Synovi se mezitím podařilo otevřít dveře vlaku jen proto,že strojvedoucí opouštěl soupravu.Syn mu vše pověděl a on ho poslal přes 6tery koleje směr nádraží.Tosi myslím,že je hodně přes čáru a proti předpisům!!!!!!!Syna málem přejel projíždějící vlak.Dle mého opravdu nestačí 2či 3 nefungující čísla na ČD a netečnost pracovníků taktéž.Stát se to může komukoliv.


Požadované řešení

Funkční telefon v případě nouze,spolehlivější zaměstnanci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2023 12:28, před rokem

Dle dostupných informací průvodčí ve vlaku funguje jako revizor v městské dopravě a má za cíl především kontrolovat zakoupené jízdenky. Mimo jiné má průvodčí také povinnosti související s jízdou vlaku. Jde např. o výpravu vlaku ze stanic a zastávek. Domníváme se, že v tomto případě měl průvodčí zkontrolovat soupravu vlaku, zda ve vlaku nikdo nezůstal a všichni vystoupili, před odjezdem z konečné zastávky.

Dle § 4a odst. 1 zákona o drahách nikdo nesmí bez souhlas provozovatele dráhy vykonávat v obvodu dráhy činnosti, které se považují za podnikání, vstupovat na dráhu a v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak. Jestliže fyzická osoba dle § 50 odst. 1 písm. a) téhož zákona vstoupí v rozporu s § 4a odst. 1 na dráhu nebo v obvodu dráhy na místa, která nejsou veřejnosti přístupná, dopustí se přestupku. Jelikož však v tomto případě byl cestující vyzván strojvedoucím vlaku, aby došel po kolejích zpátky, máme za to, že tím strojvedoucí mohl porušit svoje povinnosti.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.