Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Před 15 lety byla sjednaná smlouva s požadavkem pojištění zaměstnance při výkonu povolání. Pojistná smlouva č. *** byla sjednána prostřednictvím pojišťovací zprostředkovatelky paní B.K. dne 25. 8. 2008 s počátkem pojištění od následujícího dne.
Smlouvou bylo údajně uzavřeno pojištění odpovědnosti za škodu provozovatele zdravotnického zařízení s limitem pojistného plnění ve výši 5.000.000,- Kč, které jsem nikdy nepožadoval. Nejsem živnostník, nevlastním žadné zdravotnické zařízení, nejsem OSVČ a nemám IČO. Předpokládám, že jsem byl cíleně uveden v omyl (vzhledem k provizi zaměstance), a myslím, že uvedené pojištění ani nemůže krýt požadované pojištění opovědnosti zaměstnance při výkonu.
Oslovil jsem ČSOB pojišťovnu tento rok v září, protože jsem zpozorněl při doručení výročního dopisu s předpisem platby pojištění, které bylo poprvé tento rok uvedeno jako pojištění podnikatelských rizik! Nikdy předtím nebyl dopis uveden jako pojištění na IČO nebo jako pojištění zdravotnického zařízení.
ČSOB pojišťovna argumentuje údajně vyplněným dotazníkem, kde jsem byl informován o pojištění zdravotnického zařízení. A argumentuje podpisem smlouvy, kde je údajně uvedeno, že pojišťuji své zdravotnické zařízení.
Předpokládám, že jsem byl cíleně uveden v omyl vzhledem k předpokládané provizi pracovníka, který již ukončil pracovní poměr u ČSOB dle sdělení ČSOB pojišťovny - "Jelikož s pojistitelem pojišťovací zprostředkovatelka paní Kozlovská již rozvázala pracovní poměr, byla správa předmětné pojistné smlouvy předána pojišťovací zprostředkovatelce paní M.B.".
Mnohokrár děkuji, s pozdravem Patrik Flodr, ***
Nyní si vyžádám obé ve formě kopie.
Pojistná smlouva č. ***
1. Požaduji zrušení smlouvy.
2. Požaduji omluvu a uvedení pravdivých informací.
3. Požaduji konkrétní vysvětlení, zda uvedená smlouva kryje pojištění odpovědnosti zaměstnance při výkonu povolání.
4. Vzhledem k tomu, že smlouva nejspíše 15 let neplnila svůj účel, požaduji navrácení celkově zaplacené částky.
5. Požaduji dodání kopii uvedené počáteční smlouvy a dodání údajně vyplněného dotazníku, který se týkal "pojištění zdravotnického zařízení".
|
Tweet |
Zaměstnanec jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho plnění pracovních úkolů. Zároveň se domníváme, že pojišťovací zprostředkovatel by spotřebiteli měl podat všechny potřebné informace k danému produktu (pojištění).
Smlouva, kterou spotřebitel podepsal, by měla odpovídat tomu, co si strany ujednaly. Spotřebiteli doporučujeme v tomto případě namítnout neplatnost smlouvy z důvodu uvedení spotřebitele v omyl ve smyslu § 583 občanského zákoníku. Společnost by následně měla smlouvu ohledně pojištění zrušit. Z popisu stížnosti vyplývá, že výroční zpráva pojištění byla spotřebiteli zasílána každý rok. Domníváme se, že každý rok tak byla uzavírána nová pojistná smlouva na další pojistné období (nejspíše jeden rok).
Spotřebitel dle našeho názoru, může požadovat po společnosti vrácení pojistného za pojistné období, ve kterém bylo pojištění sjednáno v rozporu s požadavky spotřebitele. Upozorňujeme spotřebitele, že ne všechny jeho nároky bude možné uplatit vzhledem k promlčení.
Na závěr apelujeme na spotřebitele, aby nepodepisovali smlouvy ve spěchu a vždy si vše pročetli (popř. se na nejasnosti doptali), aby věděli, co podepisují a k čemu se zavazují.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.