Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, od společnosti T-mobile jsem zakoupil telefon který po čase začal samovolně mačkat na displej, nebo dotyk nefungoval vůbec.. dělalo si to co chtělo, hlavně při psaní sms mi to psalo znaky který jsem vubec nemačkal. Mobil tuto vadu projevoval nahodile, pul dne šel v pořádku, pak třeba hodinu blbnul. Tuto vadu jsem již 5x reklamoval, a pokaždé se mi mobil vrátil s tím, že se vada neprojevila. 2x jsem přikládal důkazní video (zaznamenáno v protokolu) a teď při poslední reklamaci jsem problém prokázal na prodejně (uvedeno v protokolu). I přes to, že jsem prokázal jasnou vadu přístroje se mi opět telefon vrátil s tím, že vada se neprojevila. Už nevím co s tím dál, ten telefon bych nejradši vyhodil do koše. K čemu slouží reklamace, když se vám zboží 100x vrátí zpátky, že se vada neprojevila. Přijde mi to jako vydrbávání se zákazníkem.
Sony Xperia Z
Vrácení peněz nebo možnost vybrat si jiné zboží ve stejné ceně
|
Tweet |
Stěžovatel uvádí, že v daném případě byly projevy konkrétní vady v reklamačním protokolu popsány a stvrzeny prodejcem, a při přebírání věci z reklamačního řízení spotřebitel obdržel pouze obecné vyjádření servisu, že telefon je bez závad a vada se neprojevila. V tomto případě je podstatné, zda prodejce své zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě odůvodnil, rovněž i ve vztahu k projevům vady při přebírání telefonu do reklamace. Při přebírání telefonu z reklamačního řízení je třeba ihned na místě si funkčnost telefonu zkontrolovat, zda se vada nadále neprojevuje, pokud ano, je třeba do reklamačního protokolu zaznamenat trvání vady, a upozornit prodejce, že reklamace nebyla vyřízena v souladu s občanským zákoníkem. Spotřebitel může v takovém případě ihned na místě dle své volby požadovat i odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku, popř. opravu výrobku či jeho výměnu za nový.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět na věci jakoukoli mimozáruční opravu (úpravu telefonu), a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace. Pokud prodejce zboží opravil, ačkoliv reklamaci zamítl, doporučujeme se vůči tomuto postupu ohradit a prodejci oznámit, že tato „vycházení vstříc zákazníkovi“ budou považována za uznané reklamace.
Pokud však při přebírání věci z reklamačního řízení je telefon plně funkční a žádné vady nevykazuje a prodejce trvá na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, které se opírá o uvedené vyjádření servisu, že se vada při testování v servisu neprojevila. Doporučujeme spotřebiteli pro takový případ si telefon z reklamace převzít, do reklamačního protokolu zapsat nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace a neprodleně ještě před podáním žaloby k soudu vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu telefonu s ním nejprve zkonzultovat a poté předat k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Skutečně doporučujeme spotřebiteli v tomto krajním případě si znalecký posudek nechat vypracovat a předložit prodejci, neboť jedině tímto způsobem se domůže vrácení zaplacené kupní ceny za telefon, který vykazuje opakované vady, avšak prodejce opakovaně uplatněné reklamace zamítá. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, vynaložené náklady bude povinen prodejce spotřebiteli uhradit.
Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k náhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se bohužel rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností.
Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě dalších dotazů kontaktujte poradenskou linku na telefonním čísle 299 149 009.