Společnost


Artezio

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72694Artezio.cz- Nekomunikace při reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2023, před rokem

Růžena Zádrapová

Znění stížnosti

Artezio.cz se vyhýbá kontaktu s klinetem a neřeší reklamaci!
Poslali mi obraz, který je velmi nekvalitní, tak jsem jim to emailem oznámila a žádala o reklamaci. Na druhý email mi odpověděli, ať zašlu foto s důkazem reklamace a poté mi na další 3 emaily neodpověděli a mlčí. Ani když se hlásím k jejich garanci vrácení peněz. Nemají nikde adresu, kde bych zaslala obraz zpět. Z toho, co vyčtu na krabici balíku (mám ty údaje natržené) mi DPD ČR odepsalo, že do dané lokality neodesílají...
Velmi mě mrzí tento nekorektní přístup.
Telefonní číslo, které taky lze jen s těží dohledat (je pouze na štítku na krabici) je nedostupné.

Reklamace_ obraz má po okrajích plátna nějaké jejich natisklé poznámky, které ruší v případě zavěšení na stěnu dojem obrazu. Hlavní problém je, že světlá barva nepřekryje velmi sytě natisklá čísla. Dále jsou linie předtištěné rozmazané až dvojité, že nevím, která linie je správná. Čísla jsou taktéž rozmazané a nečitelné - především ty menší. U jiného prodejce tuto zkušenost nemám - dokonce k tomu dodal i černou skicu a když jsem si nebyla jistá, tak jsem to na černé skice dohledala - zde to úplně chybí. Obraz je tedy nepoužitelný.


Produkt

Obraz Svatá rodina NK0461 30x40, napnutý na rám. Zde odkaz: https://artezio.cz/products/svata-rodina-nk0461?_pos=1&_sid=48803d3ca&_ss=r


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz a vyjádření obchodu, jestli obraz vrátit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2023 09:44, před rokem

Ze zaslané stížnosti není zřejmé, s jakým konkrétním prodejcem spotřebitel smlouvu uzavřel. Jako provozovatel webu není uveden nikdo, stránky jsou tedy zcela anonymní a spotřebitel neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Mimo to platí, že pokud zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují obchodní podmínky a neznáme tím pádem provozovatele, tak nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Spotřebitelům doporučujeme, aby si daný e-shop vždy před zaplacením kupní ceny ověřili, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Pokud by byl prodávající zahraniční podnikatelský subjekt sídlící v EU, doporučujeme spotřebiteli, aby se obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2023 16:08, před rokem

Spotřebitelka nám zaslala následující vyjádření:
"Dobrý den, včera jsem podala stížnost na e-shop Artezio a jejich obraz. Dnes se mnou začali komunikovat, jako před třemi týdny, ať zašlu fotografie problému. Nakonec mi nabídli, že zašlou nový obraz, já si zažádala o vrácení peněz. Zatím mi peníze nepřišli, vrátí mi cenu obrazu bez poštovného. Tak Vám píšu, jak se situace najednou pohnula. Děkuji za Vaši práci a čas Zádrapová Růžena"

Stížnost tímto přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla o vrácení peněžních prostředků společností informovat, popř. stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2023 16:31, před rokem

Spotřebitelka nás informovala, že jí již byly peněžní prostředky vráceny na účet. Stížnost tímto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.