Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#72698Nakouknutí na stránky za 6.000,-

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2023, před rokem

Pavel Červinka

Znění stížnosti

Dobrý den, už pomalu dvě hodiny nedělám nic jiného, než že řeším tuto tragikomickou záležitost.

Ano, přiznávám, jsem hlupák a i když si na internetu běžně dávám secsakramenský pozor, v tomhle případě jsem "selhal". Zaregistroval jsem se na těchto stránkách s tím, že jsem si chtěl prohlédnout jednu nemovitost. Když jsem zjistil, že tam ani vlastně není nic pořádně popsané, jsem ze stránek odešel a už na ně nikdy nepřišel. Ani jsem nedostal žadné jiné informace o kterých se později v emailu píše.
Nenapadlo mě, že by se na stránkách nabízející bydlení usídlil takovýto parazit.

Vážení, kdyby jste byla společnost která má alespoň minimální morální kodex, netrvali by jste na poplatku, za který absolutně nic nenabízíte. Kdyby jste vykonali službu a někdo za ní nechtěl zaplatit, neřekl bych půl slova. Ale chtít poplatek za registraci a ještě mít tu drzost to exekučně vymáhat je totální výsměch všem lidem.
Nebudu běhat po policiích, čoi apod. spolehnu se na slušné jednání a pochopení situace a budu rád, když se vše vyřeší smírčí cestou.


Produkt

Registrace v aukčním portálu nabízející nemovitosti.


Požadované řešení

Odpuštění vymáhané částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2023 10:11, před rokem

Máme za to, že společnost Centrum aukcí.cz, s.r.o. (provozovatel portálu www.s-drazby.cz) neplní vůči spotřebitelům řádným způsobem svou informační povinnost o ceně [§ 1811 odst. 1, 2 písm. c) občanského zákoníku, dále také § 12 zákona o ochraně spotřebitele]. Ze smyslu a účelu zákona a z rozhodování Nejvyššího správního soudu plyne, že informace o ceně musí být spotřebiteli přístupná okamžitě bez toho, že by byl nucen činit jakýkoliv úkon směřující k jejímu zjištění. V řešené věci je spotřebitel nucen učinit úkony směřující ke zjištění ceny (rozkliknutí ceníku a nalezení odpovídající částky).

Z rozhodování Ústavního soudu, obecných soudů nebo České obchodní inspekce vyplývá, že v obchodních podmínkách (jimiž jsou zcela nepochybně v řešené věci i tzv. aukční podmínky, neboť nerozhoduje název, ale povaha dokumentu) není možné sjednat platně smluvní pokutu. Pokud není možné v obchodních podmínkách platně sjednat smluvní pokutu, tím spíš v nich není možné ujednat cenu. Tento zákaz je v řešené věci společností Centrum aukcí.cz s.r.o. porušován.

Nikdo, tím spíše podnikatel ve vztahu ke spotřebiteli, se nesmí na druhé straně dopouštět tzv. neúměrného zkrácení (§ 1793 občanského zákoníku). Neúměrné zkrácení znamená, že společností poskytnuté služby neodpovídají tomu, jakou částku spotřebitel zaplatil. Spočívá-li celé plnění společnosti v tom, že přepošle spotřebiteli veřejně dostupné údaje (přičemž totožnou službu poskytují konkurenti této společnosti zdarma), a následně za to inkasuje 5 000,- (nebo v jiných případech 6 000,-) Kč, jedná se podle našeho názoru o neúměrné zkrácení.

Mediální zpracování případu spotřebitel najde např. na
- https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spolecnost-vyuziva-hlad-po-nemovitostech-nasla-trik-ktery-vas-pripravi-o-penize-174492
- https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097429889-cerne-ovce/221452801080916/

Dosavadní rozhodnutí soudů jsou v tomto případě ve prospěch i v neprospěch společnosti. Domníváme, že rozsudky, které jdou do merita věci, jsou nám známé a vychází ve prospěch společnosti, nesplňují základní požadavky kladené na rozhodovací činnost civilních soudů ohledně věcné správnosti. Např. není na daný případ vůbec aplikována příslušná pasáž zákona přijatá za účelem ochrany spotřebitele, což je mj. důvod ke zrušení takového rozsudku Ústavním soudem ČR.

Rozsudky, s jejichž zněním se ztotožňujeme:
-https://timura.legal/clanky/detail/rozsudek-v-kauze-s-drazby
-https://miroslavahustakova.cz/s-drazby/

Aktuální vzhled "registračního tlačítka" je sice v souladu s částí novely občanského zákoníku, týkající se zákonné úpravy tlačítek zavazujících k platbě (konkrétně § 1826a tohoto zákona). Co se však týká samotného informování o ceně služby, je naše stanovisko neměnné a domníváme se tak, že spotřebitelé o ceně služby nejsou informováni řádně a včas (viz výše).

Zároveň máme nyní k dispozici dvě rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, která postup ČOI, a tedy i náš názor k dřívějším praktikám společnosti, potvrzují. Více informací se spotřebitelé mohou dozvědět např. v našem článku zde: https://www.dtest.cz/clanek-10251/pozor-na-smejdske-praktiky-spolecnosti-centrum-aukci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
7.12.2023 10:38, před rokem

Dobrý den pane Červinko, Váš případ byl opětovně zkontrolován a před samotnou registrací Vám bylo odesláno vše potřebné, včetně smluv a našich podmínek, stejně tak po registraci Vám bylo odesláno plnění dle smlouvy a to odkazem, který Vás nasměřuje přímo do předmětného insolvenčního řízení. Pokud nejste schopen sám oslovit insolvenčního správce s nabídkou kupní ceny, popř. zajištěného věřitele s nabídkou kupní ceny za nemovitost, kde drží zástavní právo, tak požádejte někoho, kdo to zvládne. Sám víte, co jste nám vše napsal, jak jste nám vyhrožoval Vašimi kamarády v MF Dnes, hromadnou žalobou, Policií, ČOI, jak zcela nesmyslně po nás požadujete až vyděračským způsobem 50 tis Kč a přitom zcela PARADOXNĚ ZDE PÍŠETE, ŽE JSTE SÁM UDĚLAL CHYBU SVOJÍ NEPOZORNOSTÍ A ŽE JSTE HLUPÁK, máme k tomu ještě něco dodávat? Pokud se domníváte, že naše služba je bezcenná, tak si uvědomte, jakou výhodu mají všichni potencionální zájemci o nemovitost z insolvenčního řízení, když od nás dostanou cca 6 až 12 měsíců v předstihu informaci, že se předmětná nemovitost bude s největší pravděpodobností zpeněžovat a tím získají obrovskou výhodu před ostatními potencionálními zájemci, kteří o tomto budoucím zpeněžení nemají informaci. Klient s touto informací může oslovit insolvenčního správce a nabídnout mu svoji představu o kupní ceně, pokud bude s touto cenou souhlasit zajištěný věřitel a vydá souhlas ke zpeněžení, stává se klient majitelem předmětné nemovitosti. Pane Červinko, víte jaké úsilí je nutné k vyhledání jedné kvalitní nemovitosti z tisíců insolvenčních řízení, dokážete si to vůbec představit, chápete princip a výhody naší služby? Pokud ano, děkujeme za úhradu poplatku.
Každý potencionální klient obdrží před samotnou registrací všechny smluvní dokumenty emailem, tímto asi je řečeno vše, včetně naplnění § 12 ZOS. Není nám jasné, proč si dTest neumí udělat v rámci objektivního informování spotřebitelů kontrolní registraci na našem webu a potom sdělit všem spotřebitelům reálně zjištěná fakta. To se opravdu dTest tak moc bojí říci lidem pravdu? Je to vůbec možné? Ohledně rozhodnutí KS HK, tak společnost podala proti těmto rozhodnutím Kasační stížnost k NSS v Brně a upozorňuje v ní mimo jiné, na dysfunkci veřejné moci, NSS v Brně vyhověl žádosti o odkladný účinek. Společnost opakovaně upozorňuje na to, že registrační cesta pro klienty byla nastavena přesně dle doporučení a pokynu ČOI z roku 2019, tedy ČOI by měla pokutovat sama sebe za případné chybné vyložení §12 ZOS. Sám i dTest více jak 14 měsíců všem spotřebitelům tvrdil, že informování spotřebitelů je v pořádku. Opětovně vyzýváme touto cestou dTest, učiňte si testovací registraci a napište lidem pravdu, ohledně vašich minulých obav, že budete muset platit poplatek, tak opravdu nebudeme po vás poplatek požadovat, ale již prosíme, napište lidem pravdu. Děkujeme. Na závěr ještě jednou krátká rekapitulace: 1., klient obdrží emailem před provedením registrace smluvní dokumenty, kde je opakovaně uvedena zvýrazněná cena služby, 2. před tlačítkem REGISTROVAT SE, POTVRZUJI NÁKUP SLUŽBY je zveřejněna tato informace: "Odesláním formuláře učiníte registraci, která je ZPOPLATNĚNA dle platných Aukčních podmínek a ceníku-zde a souhlasíte s těmito aukčními podmínkami a ceníkem pro jednotlivé typy aukcí, služeb pro exekuční dražby a služeb pro insolvenční nemovitosti..", 3. Ceník služeb je uveden přímo u tlačítka REGISTROVAT SE, POTVRZUJI NÁKUP SLUŽBY, kde jsou přímo uvedeny poplatky za služby společnosti. OTÁZKA NA ZÁVĚR, CO CHCE SPOTŘEBITEL VÍCE ? Prosíme dTest o odpověď, protože již opravdu nevíme, kde více všude zveřejnit cenu našich služeb. SKUTEČNOST, ŽE SPOTŘEBITELÉ NEČTOU ZVEŘEJNĚNÝ TEXT, OPRAVDU NENÍ PROBLÉM SPOLEČNOSTI, NEZLOBTE SE.....

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.12.2023 11:24, před rokem


Pavel Červinka

Ano, vím co jsem napsal, ale pojem "vyděračským způsobem" je od Vás opravdu dost trefný :-D
Já jsem po Vás požadoval 50.000,- kč? Ne,ne pane Luboši Vavrdo já jsem napsal, že:

"Jsem nucen Vás informovat, že jsem vám nyní předal veškeré osobní informace a pokud mi odešlete další email, dobrovolně tím souhlasíte s mými podmínkami a zavazujete se na účet (************/****) zaslat částku 50.000,- a to do 3 pracovních dnů po vašem odeslání."

A to samé přeci děláte i vy ne? Víte vůbec pane Vavrdo kolik práce mi dalo si o Vás sehnat veškeré informace? Víte vůbec kolik času jsem tím strávil? Dokážete si to vůbec představit? :-)

A ano, udělal jsem chybu, že jsem věřil stránkám "realingo" z kterých jsem se dostal na vás. Když udělám chybu, přiznám to, ale zároveň mě šíleně vytáčí ta drzost a suverénost s kterou všude vystupujete.
Jako přílohu posílám snímek obrazovky e-mailu, který mi od Vás přišel. Reagoval jsem na inzerát na stránkách realingo přes telefon. Bral jsem to (jako spoustu dalších lidí zde) jen jako registraci za účelem získání informace o dané nemovitosti. Obrazovky mám vyfocené všechny, ale bohužel sem lze dát pouze jedna. V žádném emailu, opravdu žádném, nejsou smluvní dokumenty o kterých tu píšete.
Navíc, kdyby si každá firma na internetu brala peníze za registraci tak jako vy, tak na internet nikdo nechodí. A nevím, jakou práci Vám dá přeposílat volně dostupné dokumenty, hledat nemovitosti a ještě bleskurychle a dlouhosále stihnout odpovědět na mojí reakci tady, ale asi mtím pádem moc práce zase tak nemáte.
Stojím si za tím, co jsem psal sem včera, na policii ani ČOI s tím nepůjdu. Očividně to nemá ani cenu zkoušet.
Nenám ani zájem na tom, aby to tady dtest komentoval, protože se těm vygenerovaným textům stejně vysmějete.
ALE TO, ŽE JSTE ZLODĚJI A NA TO TAKY DOPLATÍTE, OPRAVDU NENÍ NÁŠ PROBLÉM, NEZLOBTE SE...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 14:13, před 11 měsíci

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.