Společnost


UVECTO d.o.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#72699Špatná částka za vrácení zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
06.12.2023, před rokem

Klára Fialová

Znění stížnosti

Dobrý den,
vracela jsem kalhoty v částce 1799,-Kč a na účet mi přišlo 1388,-
Číslo je: ***. Děkuji za odpověď řešení. Klára Fialová


Produkt

vrácené kalhoty


Požadované řešení

Doplacení částky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2023 10:17, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupením se smlouva od počátku ruší, účastníci si mají vzájemně vrátit to, co si poskytli. Při odstoupení vrací podnikatel spotřebiteli cenu zboží a jedno poštovné. Případné druhé poštovné pak platí spotřebitel.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Pokud tedy není dán k tomuto poměrnému snížení vrácené částky, měla by být vrácena celá výše kupní ceny zboží a jedno poštovné.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.12.2023 14:34, před rokem

Dobrý deň, zákazník si u nás objednal dva produkty v promo akcii 1+1 s 35% zľavou. Následne sa rozhodol vrátiť jeden zo zakúpených produktov a to Džíny Vibrant v hodnote 1740 Kč. Druhý produkt z objednávky legíny Black Mamba v hodnote 860 Kč (po zľave 559 Kč) si zákazník chcel ponechať. Aby neprišiel o zľavu uplatnenú v objednávke úplne, rozpočítame percentuálnu zľavu na každý kus z objednávky a následne je vrátená relevantná čiastka za vrátený produkt. V tomto prípade sa jednalo o zľavu 11.5769 % na každý kus. Cena za legíny Black mamba s percentuálnou zľavou je 760.4 Kč a za Džíny Vibrant 1538.6 Kč. Dokopy 2299 Kč, korešpondujúca už uhradená čiastka zákazníkom. Na vrátenie zákazník využil štítok od našej zazmluvnenej dopravnej spoločnosti, ktorý je spoplatnený sumou 90 Kč. Vrátená mala byť čiastka 1448,6 Kč (Džíny Vibrant 1538.6 Kč mínus 90 Kč za dopravu).
Rozdiel 60,6 Kč predstavuje poplatok banky zákazníka alebo kurzový rozdiel, keďže vrátená čiastka bola odoslaná z nášho slovinského bankového účtu vedeného v eurách. Poprosíme zákazníka o zaslanie potvrdenia z banky o prijatej platbe na náš email, stačí aj snímok z obrazovky z internetového bankovníctva, a v prípade, že sa jedná o kurzový rozdiel, vzniknutý finančný rozdiel samozrejme dopošleme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 07:50, před 12 měsíci

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2024 14:17, před 11 měsíci

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému (k možnosti uhrazení rozdílu v ceně společností na základě e-mailu od spotřebitelky) stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.