Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 27.04.2015 jsem objednal zboží, platil jsem převodem 2 295 kč - Objednávka č.: 201500518 ,druhý den objednávku stornovali s tím že zboží už nemají , at pošlu číslo učtu že mě peníze vrátí,dvakrát jsem je kontaktoval, odepsali že se na to podívají , potřetí už ani nereagovali
4020520 EINHELL Blue BT-AC 180 Kit černý / modrý
vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel ve stížnosti uvádí, že objednané zboží po provedení objednávky bylo náležitě zaplaceno, avšak prodejcem byla následně zaplacená objednávka stornována z důvodu nemožnosti plnění na straně prodejce.
Kupní smlouva byla v tomto případě náležitě uzavřena, a prodávajícímu vznikla povinnost dodat objednané zboží. Ze strany prodejce však byla zaplacená objednávka zrušena (stornována) pro nedostupnost zboží. Na straně prodejce tím došlo ke vzniku bezdůvodného obohacení a prodejce je povinen takto získaný majetkový prospěch vydat spotřebiteli.
Doporučujeme vyzvat prodejce písemně k vydání neoprávněné získané hodnoty ve výši zaplacené kupní ceny objednaného zboží a stanovit mu přiměřenou lhůtu k plnění. Tuto výzvu je vhodné doručit prodejci pro lepší důkazní pozici písemně doporučeně s dodejkou, a to na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku, pro případ, že prodávající nereaguje na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli uhrazené finanční prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nezavazuje k podání žaloby k soudu. Dlužníka jejím zasláním věřitel zároveň upozorní, že má možnost uhradit dluh bez dalších soudních nákladů.
V krajním případě se může spotřebitel domáhat zaplacení finanční částky za nedodané zboží soudní cestou, a to prostřednictvím návrhu na vydání platebního rozkazu, poté co spotřebitel vyzval prodejce prokazatelně k plnění.
Podnikatel byl o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.