Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,dne 20.11.2023 si od vaší společnosti vlala maminka půjčku ve výši 28.000,- Kč. Když se však podívám na splátky ve výši 2616,- Kč, které jsou dané na 24 měsíců, tak konečná částka úvěru činí 62.784,-Kč, což je neúnosné. Aby byl úrok přes 100% mě opravdu zaráží. Prosím o přezkoumání smlouvy. VS ***
Děkuji za odpověď
S pozdravem Čáchová Věra
VS 690446928
Přezkoumání danné smlouvy.
Snížení úroků.
|
Tweet |
V případě, že někdo zneužije tísně, nezkušenosti, rozumové slabosti, rozrušení nebo lehkomyslnosti druhé strany a dá sobě nebo jinému slíbit či poskytnout plnění, jehož majetková hodnota je k vzájemnému plnění v hrubém nepoměru, jedná se o lichvu podle § 1796 občanského zákoníku.
Aby se o lichvu skutečně jednalo, musí být splněn jak hrubý nepoměr v plnění tak také zneužití tísně, nezkušenosti apod.
Pokud by se prokázalo, že se o lichevní smlouvu skutečně jedná, mohla by spotřebitelka namítat relativní neplatnost smlouvy podle § 586 občanského zákoníku.
S danou situací je vhodné se obrátit přímo na společnost. Společnost je možné kontaktovat:
- telefonicky na čísle 800 660 666 (od 8 do 20 hodin, víkendy od 9 do 18 hodin) nebo
- e-mailem na zakaznicky.servis@provident.cz.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu Provident Financial s.r.o., Olbrachtova 2006/9, 14000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.