Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7272Neobjednané zboží- následné vymáhání peněz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 26 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.07.2015, před 9 lety

Saniya Batyrbassova

Znění stížnosti

Po telefonické konzultaci s vaší pracovnicí, která někde zjistila moje mobilní číslo, jsem objednala jeden holicí strojek. Ale poslali mi jeste jeden holici strojek,nevim proc. Uz nic nechci a chci vratit zbozi. Neobjednovala jsem jeste jeden holici strojek.


Produkt

Holící břitvy ''Good Shave''


Požadované řešení

Poslali mi jeden holici strojek,za ktery uz jsem zaplatila.V pondeli poslali mi jeste jeden, nevim proc?Rekli mi je bude jenom jeden, a uz mam.Ale jeste jeden uz nechci.Žádám o okamžité zastavení zasílání těchto nekvalitních nástavců které jsem si neobjednala.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2015 12:34, před 9 lety

Švýcarská společnost Westerfield International AG nabízí výrobky a sjednává smlouvy prostřednictvím telefonu a spotřebitelka v takovém případě uzavírá smlouvu distančním způsobem podle § 1824 a násl. občanského zákoníku.

Z nabídky po telefonu se stává závazná objednávka, která zpravidla spočívá v tom, že po první zásilce se zbožím chodí na uvedenou adresu spotřebitelkou další, opakované zásilky se zbožím. Zdarma bývá jen první zásilka, za následné zásilky už společnost požaduje platbu. Souhlas se zasíláním zboží si podnikatel nahrává. Skutečnost, že půjde o pravidelné dodávky zboží, nebývá během uskutečněného hovoru zmíněna. Není-li však předem dohodnuto, že se jedná o stálý odběr za sjednanou cenu, nevzniká žádná kupní smlouva na dobu neurčitou, byť je to zakotveno v obchodních podmínkách společnosti.

Řešením vzniklé situace je neprodlené zaslání odstoupení od smlouvy na pravidelné zasílání zboží na níže uvedenou adresu podnikatele. Dojitím odstoupení od smlouvy podnikateli, se smlouva uzavřená po telefonu od počátku ruší.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Byla-li kupní smlouva se spotřebitelem uzavřena telefonicky, má spotřebitel ze zákona právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu do 14 ti dnů od převzetí zboží. Spotřebitel má však právo objednávku zrušit ještě před dojitím zásilky. Instrukcí, že spotřebitel má odstupování adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné. Pokud spotřebitel neodstoupí od smlouvy ještě před doručením zboží, měl by pak zásilku přijmout a spolu s odstoupením od smlouvy zaslat zpět na adresu společnosti (Westerfield Int. AG, PO Box 18, 120 00 Praha 2) a žádat vrácení nákladů na dodání.

Přesto, že odstoupit lze i jinou formu než písemnou, doporučujeme spotřebitelce, aby z důvodů předběžné opatrnosti zaslala odstoupení písemně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou. Kopii odstoupení a doklad o doručení by si spotřebitelka měla uschovat. Občanský zákoník stanovuje v § 1829 lhůtu 14 dnů od převzetí zboží, nicméně při nesplnění povinnosti řádně informovat spotřebitele o právu smlouvu bez udání důvodu a bez sankce v uvedené lhůtě zrušit, prodlužuje se tato lhůta o celý rok.

Doporučujeme však postupovat bez zbytečného odkladu a písemně zaslat odstoupení od objednávky učiněné po telefonu, včetně všech závazků vůči společnosti Westerfield International AG. Kopii odstoupení je třeba si založit pro případné pozdější použití a současně s dopisem odeslat i zboží. Spotřebitel nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli. Spotřebitel může využít níže uvedený vzor pro odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku.

www.dtest.cz/clanek-3283/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-uzavrene-pres-internet-ci-po-telefonu

Spotřebitelka může rovněž písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou, z důvodu prokazatelnosti jednání, požadovat po společnosti vyřazení jejích osobních údajů z databáze. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti její vůli nakládat s jejími osobními údaji, může se spotřebitelka obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů, pro porušení zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2015 11:51, před 9 lety

Společnost Westerfield Int. AG byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.