Počet nahlášených stížností: | 74 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Dne 6.7.2013 jsem zakoupil Led TV Sencor SLE 3252M4 v Planeo elektro v Přerově. Dne 22.6.2015 jsem tv reklamoval z důvodu výskytu vady na obrazovce. Dne 14.7.2015 jsem na prodejně obdržel VÝDEJ ZÁKAZNÍKOVY který uvádí že že TV byla poškozena zákazníkem
Dále je v tomto dokumentu vypsána POZNÁMKA K OPRAVĚ :Zjištěno poškození panelu v místě přechodu obrazu při formátu 4:3/16:9
V návodu k obsluze je psáno že při sledování statického obrazu či sledování obrazu ve formátech 4:3/16:9 po delší dobu se doporučuje snížit jas a kontrast.(tato doba je blíže specifikovaná na 2 hod.) Tyto úkony jsem neprováděl protože k nim nebyl důvod. Na Tv jsem nikdy nezobrazoval statický obraz po delší dobu. Stejně tak jsem nikdy po delší dobu nesledoval vysílání ve výše uvedených formátech. (Na této televizi sleduji pouze TV výsiláni a ,, každou chvíli '' je na TV stanicích Reklamní vysílání které je zobrazováno přes celou obrazovku)
Při svém vyjádření nesouhlasu s výsledkem reklamace mě obsluha prodejny odkázala na servis Fast.čr.
Žádám vás tímto o radu jak postupovat dále v této věci, jsem přesvědčen o tom že servis použil výše zmíněné informace z návodu k obsluze jako kličku k tomu aby nemusel řešit skutečnou příčinu vady
Opravení produktu či výměna za nový, Popř. vrácení peněz
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.