Počet nahlášených stížností: | 714 |
Z toho za letošní rok: | 76 |
Stále v řešení: | 14 |
22.8. 2023 jsem objednal na eshopu Soldius Nástavec na řezání kovů pro elektrickou vrtačku | METALSLICER (#3831127519253)
• Za několik dnů zásilka odeslaná z Brna přišla. Po rozbalení nekvalitně zabaleného zboží jsem zjistil, že dodaný nástavec je nepoužitelný šunt – žádná ložiska, hřídele pouze v hliníkových pouzdrech a s velikými vůlemi, bez jakéhokoli axiálního vedení, takže se soukolí pohonu zasekávalo už jenom při protočení rukou…
• Vyplnil jsem proto na eshopu prodejce inzerovaný formulář pro vrácení zboží a informoval jsem dodavatele, že zboží vracím. Tamtéž jsem uvedl dodavatelem požadované číslo mého účtu a kód mé banky, kam mají peníze vrátit. Sdělení na tom webu, že kopii vyplněného formuláře mi pošlou, nikdy neuskutečnili…
• 30. 8. mi poslali fakturu a ve stejný den z naprosto jiné adresy mi přišel speciální číselný kód, který je nezbytné vložit do zásilky vraceného zboží a bez kterého nebude vrácení akceptováno = umělá komplikace pro zákazníka…
• Zboží jsem (na rozdíl od dodavatele) řádně zabalil, přiložil požadovaný číselný kód i informace potřebné pro vrácení peněz a obratem vše odeslal na dodavatelem určenou adresu do Brna
• Sice až 23. 9. mi emailem potvrdili příjem zásilky a sdělili, že byl můj požadavek na vrácení peněz vyřešen, do několika dnů mi na účet prý přijdou vracené peníze a že máme prověřit úspěšnost peněžní transakce. Cituji:
Vážený zákazníku,
rádi bychom Vás informovali, že byl Váš požadavek na vrácení peněz vyřešen.
Peníze Vám byly vráceny na stejný platební prostředek, ze kterého proběhla platba. V případě, že byla platba na dobírku, Vám budou peníze vráceny na IBAN, který jste uvedli v reklamačním formuláři. Peníze budou převedeny na Váš účet v průběhu 2-3 pracovních dní. Žádáme Vás, abyste prověřili na Vašem bankovním účtu úspěšnost peněžní transakce.
Pro všechny doplňující informace jsme Vám k dispozici na info@*|store_name|*.
S pozdravem,
cz.soldius.com
Konec citace
Uvedený kontakt info@*|store_name|* je jejich další zákazníky matoucí prvek…
• Když po týdnu žádné peníze nepřišly, snažil jsem se dovolat na to jediné telefonní číslo , které mají na webu. Nikdy ten telefon nikdo nezvednul.
• Vyplnil jsem tedy znovu ten jejich formulář pro vrácení zboží, znovu mi jejich automat odpověděl stejné fráze, peníze opět nepřišly.
• Poslal jsem jim proto výzvu k zaplacení včetně zopakování čísla mého účtu na jejich email cz.soldius.com
• Až 1. 11. 2023 jsem se k nim dovolal a dověděl se od kohosi s poněkud nedokonalou češtinou, že nemohli peníze poslat, protože jsem na tom jejich formuláři neuvedl IBAN mého účtu. Tento požadavek ale na tom jejich formuláři neuvádějí, požadují tam číslo mého účtu a kód banky, což oboje jsem sem jim již opakovaně sdělil. Na eshopu navíc mají uvedenu jako svoji banku Českou spořitelnu. Stejně tak již z mé objednávky znají veškeré kontakty na mě (email, telefon, adresu), které ale nevyužili, abyste mě informovali, že firma podnikající na území ČR a inzerující na webu jako svoji banku Českou spořitelnu neumí poslat na účet ČSOB dlužné peníze.
• Výsledkem našeho rozhovoru bylo, že mi poslali text v angličtině, kde požadují poslat jim IBAN mého účtu. Angličtina není pro mě problém, problém je v tom, že přesto, že jsem jim ten IBAN obratem poslal, peníze stále nepřišly.
• 24.11.2023 jsem se po mnoha marných pokusech (toto pražské číslo není obsazené, ale nikdo tam nezvedá telefon) opět dovolal na jediné tou firmou zveřejněné číslo 296 849 823. Kdosi na té lince s jasným cizím přízvukem mi nejdříve tvrdil, že je to linka pro nové objednávky, ne pro reklamace, na moji námitku, že jiný kontakt nenabízejí, se nakonec začal reklamací zabývat: opět se pokoušel vymlouvat, že nemají číslo mého účtu, tedy nemohli peníze poslat. Nechal si číslo nadiktovat, potvrdil si, že mají na mě správný telefon i email a opět slíbil, že peníze pošlou. Připomenul jsem mu, aby při tom nezapomněli na úrok z nezákonně zadržované platby…
• Poslední stav ve věci získání zpět mnou vynaložené náklady na koupi řádně a včas vráceného nekvalitního zboží od firmy HS PLUS TRGOVINA IN STORITVE D.O.O. alias cz.soldius.com: Dodnes – 7. 12. 2023 – dál dělají mrtvého brouka, peníze neposlali…
Nástavec na řezání kovů pro elektrickou vrtačku | METALSLICER (#3831127519253) • Po rozbalení nekvalitně zabaleného zboží jsem zjistil, že dodaný nástavec je nepoužitelný šunt – žádná ložiska, hřídele pouze v hliníkových pouzdrech a s velikými vůlemi, bez jakéhokoli axiálního vedení, takže se soukolí pohonu zasekávalo už jenom při protočení rukou…
Zboží bylo obratem vráceno s požadavkem vrácení nákladů na jeho pořízení v eshopu.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu: PO BOX 13, depo Brno 71, 60 010 Brno. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou, může taktéž využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Slovinsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Spotřebitel nás informoval, že mu již dlužná částka byla společností 11. 12. 2023 vrácena ale bez zákonného úroku z prodlení, na který by však měl mít spotřebitel dle § 1970 občanského zákoníku nárok.
Stížnost vzhledem k výše uvedenému přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl o navrácení úroku z prodlení společností informovat, popř. stížnost uzavřít.
Dobrý den, paní H.,
posílám v příloze text, kterým jsem se obrátil na Černé ovce, vyberte z něho, co uznáte za vhodné, případně se ozvěte, pokud potřebujete něco jiného, či něco vysvětlit...
Ve věci nic nového, Soldius nereaguje...
Děkuji, přeji úspěch Vaší práci,
Josef Touš
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.