Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kočárek zakoupen 15.11.2014 pro jeho špičkové vlastnosti a jak mi bylo několikrát řečeno nejlepší na trhu a bez reklamací. Cena 29912,- Název: Hartan VIP XL Arktis Led
Dcera se narodila 18.3.
První reklamace 18.5.2015
Popis závady:
TEXT:
1.Hluboká korba se při jízdě nebezpečně naklání a houpe tak, že dítě sjíždí dolů a při nájezdu na obrubník hrozí vypadnutí dítěte.
2. Na přebalovací tašce vypadané aplikace (kamínky)
16.6. Vyřízená reklamace:
1. Nový podvozek
2. Nová taška
Na prodejně zjištěno, že korba se stále houpe, závada nebyla odstraněna.
Druhá reklamace:16.6.2015
TEXT:Zpět vzatá "vyřízená reklamace, korbička se stále na podvozku nebezpečně naklání a houpe tak, že dítě sjíždí dolů, při nájezdu na obrubník hrozí vypadnutí dítěte. Po odzkoušení jiné nové korby na prodejně a jejím nasazení se tato nenaklání. Závada je tedy v úchytu korby!
30.6. Reklamace neuznána
TEXT:Bylo provedeno posouzení hluboké korby kočárku autorizovaným servisem CZ a SK.
Zjištěno mechanické poškození pevného dna korby v místě uchycení kovových dílů pro usazení na podvozek.
V rámci dobrých obchodních vztahů byla bezplatně provedena oprava.
Z důvodu nedodání podvozku nebylo možno odzkoušet.
30.6.2015
Odmítnutí převzetí hluboké korby
TEXT:Nepřevezmu korbu, protože mechanické poškození nevzniklo při užívání kočárku, nýbrž při jeho opravě ( výměně kovových dílů a uchycení nýtů)
Prasklina je evidentně viditelná v této oblasti a nikdy zde nebyla.
Žádám o uvedení do původního stavu.
Korba je již třetí týden na prodejně, bez sepsané reklamace, prodejce údajně vše řeší s výrobcem.
Dnes jsou dceři 4 měsíce, byla jsem nucena pořídit si jiný kočárek, protože na sporťák je malinká.
Od 18.5.hlubokou korbu nemám.
Můžete mi prosím poradit jak postupovat?
Moc děkuji
Šarochová
Hartan VIP XL ARKTIS LED
Vrácení peněz
|
Tweet |
Stěžovatelka uvádí, že v daném případě byly projevy konkrétní vady (nebezpečné houpání hluboké korby kočárku) v reklamačním protokolu ze dne 18.5.2015 popsány a stvrzeny prodejcem, a při přebírání věci z reklamačního řízení spotřebitelem dne 16.6.2015 bylo zjištěno neodstranění a trvání projevů uvedené vady hluboké korby, což bylo na žádost spotřebitelky zapsáno a potvrzeno prodejcem do reklamačního protokolu.
U uvedeného popisu je zcela zřejmé, že uplatněná reklamace ze dne 18.5.2015 nebyla vyřízena prodejcem v souladu s občanským zákoníkem řádně a včas, neboť reklamovaná vada měla být odstraněna způsobem, který odpovídá její povaze. Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena, proto spotřebitelka může v tomto případě, a to podle své volby požadovat odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku, popř. opravu výrobku či jeho výměnu za nový.
Spotřebitelce doporučujeme neprodleně se znovu obrátit na prodávajícího prokazatelným způsobem (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s požadavkem na vyřízení reklamace v souladu s občanským zákoníkem a právní úpravou práv z vadného plnění. Za vyřízení reklamace je odpovědný pouze prodejce, nikoli servis, a pouze prodejce nese případné důsledky z nikoli řádně a včas vyřízené reklamace.
Pro tento konkrétní případ je rovněž podstatná okolnost, že pokud prodávající reklamaci zamítl dne 30.6.2015 z důvodu tvrzeného mechanického poškození korby kočárku, nebyl v žádném případě oprávněn bez souhlasu kupujícího provádět na kočárku jakoukoli mimozáruční opravu (úpravu kočárku), a to ani za předpokladu, že tuto opravu poskytuje zdarma. Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebiteli fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace. Pokud prodejce zboží opravil, ačkoliv reklamaci zamítl, doporučujeme se vůči tomuto postupu ohradit a prodejci oznámit, že tato „vycházení vstříc zákazníkovi“ bude považováno za uznanou reklamaci. Pokud tedy byla reklamace prodejcem zamítnuta a zároveň byl spotřebitelce kočárek bez jejího výslovného souhlasu opraven, nelze považovat tento způsob vyřízení reklamace za zákonný.
Pokud má spotřebitelka průběh uvedeného reklamačního řízení náležitě prokazatelně zdokumentován a prodejce kočárku, který je jedině odpovědný za řádné vyřízení uplatněné reklamace, nebude postupovat v souladu se zákonnou úpravou práv z vadného plnění ve vztahu ke spotřebiteli podle občanského zákoníku, doporučujeme řešit tento spor v krajním případě podáním žaloby k příslušnému soudu v občanskoprávním řízení.
Společnost byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.