Společnost


LifeSwitcher.com Sp. z o. o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72758Potíže s výpovědí opakovaně strhávaných plateb

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2023, před rokem

Václav Hájek

Znění stížnosti

Dobrý den, na stránkách výše uvedené společnosti jsem si 27.12.2022 objednal a zaplatil platební kartou jídelníček na 3 měsíce za 660 Kč. Zaslaná dieta mi z více důvodů nevyhovovala, tak jsem ji nevyužil a na stránky společnosti nechodil. Při kontrole účtu v červenci jsem zjistila, že částka 660 Kč byla stržena také koncem března a červena jako opakovaná platba tokenem a identifikována jako platba kartou.
Při objednávání diety mi nebylo zřejmé (možná malá zmínka na málo frekventovaném místě?), že si objednávám předplatné na zasílání diet. Jídelníček na 3 měsíce nabízený na internetových stránkách LifeSwitcher.com, který jsem si objednal a zaplatil, jsem chápal jako jednorázovou akci. Proto jsem po zjištění stržení dalších 2 plateb firmu informoval, že o zasílání pro mne nevyhovujících diet nemám zájem a emailem zaslal žádost o vypovězení služby. Jednou mi odpověděli polsky a pak, že výpověď musím podat v souladu s podmínkami na formuláři uvedeném v některém paragrafu podmínek. Ten mi ale na webu firmy nešel stáhnout, a tak jsem to dále neřešil. Po dalším stržení peněz, jsem byl upozorněn, že:
"v souladu s postupem pro odhlášení z dalšího odběru v našich předpisech (§7 Platby za službu DIÉTA, bod 5) zašlete formulář nebo prohlášení o odstoupení na unsubscribe@lifeswitcher.com!
tentokrát s formulářem na výpověď v příloze odpovědi.

Vzhledem k tomu, že blokací karty, by mohlo dojít k dalším nákladům, obracím se na Vás s žádostí o podniknutí kroků, které by zabránily takovéto "podnikatelské firmě", která má byznys postavený na uvádění potencionálních zákazníků v omyl a následné odkládání ukončení smluvního vztahu s cílem zinkasovat, co nejvíce plateb. To snad není seriózní podnikání! Někdo by měl přece oblbované české občany ochránit.

Dnes jsem tedy odeslal požadovanou výpověď na požadovaném formuláři a čekám, kolik plateb mne to ještě bude stát. Vzhledem k tomu, že nejsem jediný (a to většina Vám ani nenapíše), kdo si naběhl na takto nejasné podmínky (pokud by objednávka pravidelného zasílání s pravidelnými platbami byla nastavena na obdobném principu jako podávání výpovědi, určitě by drtivá většina zájemců smlouvu neuzavřela! Podmínky pro uzavření a vypovězení služby jsou evidentně silně v nerovnováze! Jeví se to jako cílené uvádění v omyl.
Zkuste s tím, prosím, něco udělat. Pokud nedostanu zpět svoje peníze, určitě se nezhroutím. Ale zbraňte, aby si nějací *** takovýmto neseriózním podnikáním mastili kapsy. Děkuji.
S přáním hezkého dne Václav Hájek, ***


Produkt

Jídelníček Keto diety za 660,- Kč


Požadované řešení

Zamezit firmě v podnikání postaveném na uvádění zákazníků v omyl, vrácení peněz za nadbytečné platby bych bral jako bonus.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2023 06:51, před rokem

V tomto smluvním vztahu mohlo dojít k tzv. automatické prolongaci smluvního vztahu. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že elektronická služba "dieta" je poskytována na omezenou dobu a přístup k ní je na základě platby za nákup účtu na webových stránkách. Předplatné se automaticky obnovuje na konci každého období (1 měsíc, 3 měsíce, 6 měsíců) až do zrušení předplatného.

Z odběru plánu se může spotřebitel kdykoli odhlásit. Za tímto účelem může spotřebitel:
(1) použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy přiložený jako příloha 1 Pravidel (zde: https://lifeswitcher.com/pub/pdf/CZ_regulamin_subskrypcja_1.pdf),

(2) předložit prohlášení vyjadřující rozhodnutí uživatele odstoupit od dalšího odběru služby obsahující:
- jméno a příjmení Uživatele,
- adresu,
- přihlašovací jména použita při zadávání objednávky,
- produkt, na který se odstoupení vztahuje,
- datum platby za službu a datum přístupu ke službě, a
- datum odstoupení a vlastnoruční podpis.

Odhlášení odběru doporučujeme spotřebiteli zaslat společnosti doporučeně a s dodejkou, aby pro případný další spor měl spotřebitel v ruce důkaz, že od dalšího odběru služby opravdu odstoupil. Společnost přitom požaduje, aby se tak stalo nejpozději 14 dnů před koncem aktuálního zúčtovacího období. Odhlášení odběru je možné zaslat i na e-mail uvedený níže nejpozději 3 dny před koncem aktuálního zúčtovacího období.

Kontakty na společnost LifeSwitcher.com Sp. z o. o.:
- adresa: Św. rocha 14a/48, 15-879 Białystok,
- e-mail pro odhlášení odběru: unsubscribe@lifeswitcher.com,
- e-mail pro stížnosti: supportcz@lifeswitcher.com.

V obchodních podmínkách společnosti je dále uvedeno, že zákazník může účet kdykoli smazat, a to zasláním žádosti poskytovateli služeb e-mailem (viz výše). Upozorňujeme spotřebitele, že smazáním účtu ovšem nemusí dojít k výpovědi závazku.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.2.2024 18:25, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.