Společnost


VARNET a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72760Reklamace vyřízena repasovaným kusem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 13 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.12.2023, před rokem

Aleš Duba

Znění stížnosti

Dobrý den,
8.12.2021 jsem si na na stránkách cel-tec.cz objednal kameru PK80L, kterou jsem vyzvedl 10.12.2021.
-13.12.2021 zjištěn problém s sw v kameře, proto byla reklamována a dne 28.12.2021 vyměněna za funkční kus
-Začátkem října 2023 přestala kamera ze dne na den fungovat a proto proběhla reklamace na prodejně VARNET Praha Horní Počernice.
-16.10.2023 jsem byl kontaktován, že se jedná o neopravitelnou závadu procesoru a pokud mám zájem o záruční opravu, tak mám doplnit fakturu z nákupu. Tuto jsem doložil a následně jsem byl vyrozuměn, že reklamace byla ukončena a mám si vyzvednout nový kus na prodejně.
-19.10.2023 Na prodejně jsem zjistil, že novým kusem byl myšlen jiný repasovaný výrobek. S tímto vyřízením reklamace jsem nesouhlasil a kameru si nepřevzal.
-25.10.2023 Jsem byl vyrozuměn, abych si přišel vyzvednout opravenou kameru, v zápisu závady stálo:Diagnostikou byla u reklamované kamery zjištěna závada v napájení. Provedena oprava základové
desky. Vzhledem k tomu, že proběhla oprava reklamovaného zařízení, nevzniká tudíž nárok na
výměnu kamery za nový ani repasovaný kus. S tímto řešením jsem již souhlasil. Kameru jsem v prodejně zapnul, zjistil, že funguje a poté ji opět vypnul. Používal jsem ji až v listopadu, kdy jsem zjistil, že se kamera přehřívá a chybně ukazuje stav baterie. Opět byla reklamována na prodejně v H. Počernicích. Zpětně jsem zjistil, že pracovnice mi nedala ani protokol o přijetí reklamace. Dne 7.12.2023 mi byla přepravní společností zaslána repasovaná kamera s protokolem, že se jedná o závadu napájení. Opravena výměnou za nový kus.
-Dne 7.12.2023 opět vrácena na prodejnu Varnet a.s. v H. Počernicích s nesouhlasem vyřízení reklamace repasovaným kusem. Zde jsem od pracovnice na vedlejší pobočce vyslechl, "co chci, vždyť kamera je stará dva roky, ať si vezmu repas a proč trvám na opravě nebo výměně když kamera byla ve výprodeji" (ano jednalo se o poslední kusy, kdy byla na ně akční cena ale kamera byla nová nepoužitá) a že nemám na to nárok a zákon ji nezajímá a mám se řídit reklamačním řádem.


Požadované řešení

Žádám pouze zákonné plnění reklamace. Vrácení opraveného a plně funkčního zařízení, výměnu za nový kus, nebo vrácení peněz. Po neúspěšné opravě preferuji výměnu za NOVÝ kus.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2023 12:50, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci a informovat o tom spotřebitele nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V rámci reklamace může spotřebitel žádat dodání nové věci bez vad či opravu věci. Pokud to není možné, může od smlouvy odstoupit.

Dodání repasovaného zboží by se pravděpodobně považovalo za nevyřízení reklamace řádně a včas. V takovém případě platí, že pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2024 17:35, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.