Společnost


GORENJE spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7279Neuznaná reklamace ohledně křivosti nosných litinových mřížek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.07.2015, před 10 lety

Iveta Kulhová

Znění stížnosti

Před rokem 6.8. 2014 jsem koupila kombinovaný sporák Gorenje art.n. 393780/04,výrobní číslo 42330023, model K 67337AX.
V květnu 2015 jsem uplatňovala reklamaci sporáku ohledně nerovnosti litinových mřížek. Firma Gorenje vyslala servisního technika,který mi reklamaci neuznal a odkazoval se na ČSN EN ,že je povolena křivost vařidlových mřížek 1mm na průměr nádoby 130mm.Takový průměr nádoby jsem neměla,tudíž jsme to vyzkoušeli na nádobě o něco větší.Servisní technik si podle pravítka změřil 1mm a dal ho pod hrnec(neměl žádnou schválenou měrku),vypadalo to že 1mm odpovídá. Když jsme použili větší nádobu,rozdíl byl větší než 1mm. I přesto mi byla reklamace neuznána.Prosím poraďte mi jestli opravdu je nějaká norma na kterou se tento servis odkazuje.Popřípadě kam se mohu obrátit radou o pomoc.Děkuju moc


Produkt

Sporák Gorenje Art.n. 393780/04,výrobní č. 42330023, model K67337AX


Požadované řešení

Prosím o pomoc při další uplatnění reklamace,popřípadě že by norma na kterou se servis odkazuje byla v platném znění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.7.2015 16:19, před 10 lety

Z popisu stížnosti, která byla podána spotřebitelkou plyne, že sporák Gorenje byl odborně posuzován v rámci uplatněné reklamace, ve stížnosti uvedeným podnikatelem, který byl určen k odbornému posouzení reklamované vady.

Není však ze stížnosti zcela zřejmé, zda rovněž u tohoto podnikatele bylo reklamované zboží spotřebitelem též zakoupeno (s jakým subjektem byla tedy uzavřena kupní smlouva), což je však velmi důležité pro uplatnění nároků plynoucích z odpovědnosti za vady zboží. Odpovědný za vyřízení reklamace je vůči kupujícímu výhradně podnikatel, u kterého bylo zboží zakoupeno, nikoli pověřený servis určený pouze k posouzení vady, popř. k provedení opravy v rámci záruky.

Pokud spotřebitelka zakoupila reklamovaný výrobek u jiného podnikatele, než-li je uvedený v této stížnosti, bude vhodné a účelné z hlediska mimosoudního řešení sporu, podat tuto stížnost na prodávajícího, nikoli záruční servis.

Pokud byl sporák zakoupen kupujícím v postavení spotřebitele (zásadně bez uvedení IČ a nikoli k užívání k podnikatelské činnosti ), má spotřebitel minimálně zákonnou dvouletou záruku, během níž mu náleží právo reklamovat vady výrobku.

Vyskytne-li se na zakoupené věci vada po dobu trvání záruky, je právem spotřebitele obrátit se na prodejce nebo jím určený servis a žádat vyřízení reklamace. Servis je povinen reklamaci vyřešit opravou ve stejné lhůtě, kterou ukládá zákon prodejci. Při jejím sepsání spotřebitel určuje způsob vyřízení reklamace. Je-li nárok spotřebitele v souladu s občanským zákoníkem a uzná-li prodejce vadu jako záruční, je požadavkem spotřebitele prodejce vázán.

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že výrobek splňuje jakost při převzetí, tedy, že nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu za to, že věc v době převzetí vyhovuje požadavkům právních předpisů dle § 2161 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.

Podle § 3 písm. b) zákona o ochraně spotřebitele, je prodávající kromě jiného povinen prodávat výrobky v předepsané nebo schválené jakosti, pokud je závazně stanovena nebo pokud to vyplývá ze zvláštních předpisů anebo v jakosti jím uváděné, není-li jakost předepsána, schválena nebo uváděna, v jakosti obvyklé.

V současné době nemají technické normy povahu obecně závazných právních předpisů, lze však uvést, že může být za jakost obvyklou považována i jakost, která odpovídá příslušné technické normě. Zákony, vyhlášky a nařízení vlády mohou některé technické normy vyhlásit jako závazné.

Pokud bude prodejce (podnikatel, se kterým byla uzavřena kupní smlouva ohledně reklamovaného sporáku) trvat na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, které se opírá o vyjádření servisu, že reklamovaný výrobek splňuje veškeré požadavky příslušné technické normy a tudíž se nejedná o vadu, doporučujeme spotřebitelce pro případ nesouhlasu se způsobem vyřízení reklamace si výrobek z reklamačního řízení převzít, do reklamačního protokolu zapsat nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace a neprodleně ještě před podáním žaloby k soudu vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu sporáku s ním nejprve zkonzultovat a poté předat k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku.

Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace je důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který se může znovu obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k náhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2015 16:28, před 9 lety

Společnost GORENJE spol.s r.o. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.