Počet nahlášených stížností: | 15 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Balíček přišel, nicméně v rozbité krabici. Obsah sice naštěstí přežil, ale balení je viditelně slisované, lze doložit fotkami.
https://t.allegro.cz/nabidka/holici-strojek-na-obleceni-calouneni-svetru-gauce-silny-a-velky-moderni-strojek-14311732359?utm_source=notification&utm_medium=cartWithPaymentCz&utm_campaign=fd8eae09-a77e-4400-bc26-84bdf1c5e8ec&navCategoryId=67461&snapshot=MjAyMy0xMi0wMVQxMTo1NzozOC40ODAxNzEwMjhaO2J1eWVyOzYyNGFkZGY3ODJjM2NiMzFmMTFmMDg2NmYxODg5YmU5Yjc4YTE5ZGQxNmRlMTRiOTAwMmU5YTRlOTljZDA1Zjc%253D&tr_n=buyer-cart&tr_id=5c582010-9040-11ee-95ce-e587c0ff11d5-117172365&tr_d=allegro.cz&tr_c=offer&tr_s=iLKEMpmy
Kontrolovat zboží kterého nákup zprostředkováváte. Další řešení dle vašeho uvážení.
|
Tweet |
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil.
Pokud však zboží samotné nebylo poškozeno a škoda byla jen na krabici, není možné zboží reklamovat (resp. reklamace by pravděpodobně byla zamítnuta jako nedůvodná).
Obecně však platí, že při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.