Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dne 24.6 15:24 jsem chtěl poslat SMS do zahraničí, Po odeslání SMS se mi na telefonu objevila chybová hláška "Nezdařilo se odeslat" (mohu dokumentovat fotkou z mobilu) po té jsem se pokusil odeslat zprávu ještě jednou ( v domnění, že je chyba v síti). Ani to se nepodařilo. Jaké bylo ale moje překvapení, když mi byly zaúčtovány 3 SMS do zahraničí. Po kontaktování Centra péče Vodafone, mi bylo po 15 dnech - dvakrát odložený termín, první po 6 dnech, přitom Vodafone prý vyřídí podnět do 5 dní) mi bylo sděleno, že "všechny" SMS byly odeslány a doručeny. Po další urgenci, že to není pravda, Vodafone tvrdil, že mi "dokonce doručil všechny doručenky" - žádné mi nepřišly. Ještě ohledně zobrazené hlášky, mi operátor sdělil, že mi doporučuje SIM kartu zkusit v druhém telefonu (mám ji sotva 1 rok) a ostatní SMS procházejí bez problému (do ČR) do zahraničí se neodvažuji posílat, protože nemám jistotu, že zpráva odejde, a pokud neodejde tak mi ji opět započítají (nejméně 3x).
Má tarif Smart 250
Vrácení sumy za neodeslané SMS.
|
Tweet |
V případě, že spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním za SMS do zahraničí ze strany operátora, může uplatnit reklamaci vyúčtování podle § 64 odst. 7 a 8 zákona o elektronických komunikacích. Doporučujeme však uplatnit reklamaci vyúčtování prokazatelnou formou, tedy písemně prostřednictvím pošty doporučeně s dodejku anebo alespoň prostřednictvím internetového formuláře, kdy si spotřebitel zkopíruje odesílaný obsah a potvrzení o přijetí, a to z důvodu následné možnosti spotřebitele prokázat, co bylo obsahem reklamace a kdy ji uplatnil.
Podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací je povinen zveřejnit a též ve smlouvě uvést způsob uplatnění reklamace vyúčtování cen za poskytnuté služby, včetně údajů o tom, kde a v jakých lhůtách lze reklamaci uplatnit.
Ze zákona vyplývá, že reklamaci je nutné uplatnit bezodkladně, nejpozději však do dvou měsíců ode dne obdržení vyúčtování, nedostává-li spotřebitel vyúčtování, pak ode dne poskytnutí služby, jinak toto právo zaniká. V uvedené lhůtě musí poskytovatel služby reklamaci obdržet.
Operátor je povinen reklamaci vyřídit do jednoho měsíce, je-li nutná součinnost zahraničního provozovatele, pak platí lhůta dvouměsíční. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že operátor uplatněnou reklamaci zamítne, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace.
Hezký den, pane Vachůne,
zjistil jsem, že naši kolegové z technického oddělení opakovaně prověřovali doručení zmíněných zpráv. O výsledku jsme vás informovali.
Pokud s vyjádřením nesouhlasíte, můžete podat oficiální reklamaci, podrobnosti k reklamování Vyúčtování a našich služeb najdete na http://pece.vodafone.cz/app/answers/list/c/150,329/a_id/2079/.
Jak už bylo zmíněno i dTestem, když nebudete se závěrem reklamačního šetření spokojený, můžete se následně obrátit na ČTÚ.
S pozdravem
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Reklamaci dle Reklamačního řádu Vodafonu jsem podával včera (neúspěšně - sice odesláno, alespoň mi to hlásil prohlížeč, nicméně u Vodafonu se podnět neobjevil, zřejmě výpadek na straně Vodafonu) a dnes zkusím znovu, pokud to neprojde přes elektronickou komunikaci, donesu ji na nejbližší prodejnu Vodafonu.
Jen mě zaráží, proč se nikdo nevyjádřil k rozporu mezi počtem pokusů o odeslání (potenciálně odeslaných SMS) a zaúčtovanými. Potenciálně odeslané SMS jsou 2 (2 x 1 SMS - počet 75 znaků bez diakritiky) a 3 zaúčtovanými. Které jsem v podání podnětu několikráte zmiňoval, a to nebylo vyřízeno, ani mi odpovězeno. Tímto nepovažuji šetření za úplné a budu postupovat jak jsem psal dle Reklamačního řádu. Z postupu společnosti Vodafone jsem znepokojen.
Vzhledem k tomu, že se společnost k případu již delší dobu nevyjádřila, prosíme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: