Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#72809Nedoručení zásilky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2023, před rokem

Tomáš Ransdorf

Znění stížnosti

objednal jsem si výrobu 15ks velmi malých destiček pro elektroniku v Číně a zaplatil 340Kč za jejich výrobu a zaslání. Č.pošta mi bohužel po měsíci od odeslání zásilku zadržela a nedoručila. Problém nastal, když mi sdělila, že požaduje poplatek 300Kč + zaplacení DPH 70Kč. To již byla částka přesahující cenu zásilky a demonstroval odmítnutím zaplatit, jako svůj jediný způsob obrany proti evidentnímu bezdůvodného okrádání klienta.

Na zadržování zásilky č. poštou jsem si stěžoval e-mailem 21.11.2023, odpověď na stížnost s pokynem na vyplnění formuláře přišla až 27.11., kdy mě č.pošta oznámila, že je třeba podle platného zákona zaplatit DPH, což jsem dohledal, že by se mělo sestávat z manipulačního poptatku 110Kč + samotného DPH 21%, což je z 340Kč asi 70Kč, což jsem byl ještě ochotný zaplatit. Proto jsem okamžitě obratem vyplnil požadovaný formulář a přiložil prinscreen výpisu z banky se zaplacenou částkou za zásilku a požádal jsem č.poštu o doručení a pokyny k platbě, což jsem bohužel neobdržel. Naopak s dalším zpožděním jsem obdržel další mail s informací, že manipulační poplatek bude 300Kč namísto 110Kč, což jsem již chápal jako další pokus o navýšení bezdůvodného obohacení, jelikož vina na zadržování zásilky byla pouze na straně č.pošty, kdy já jsem reagoval vždy obratem, kdy jsem vyplnil požadovaný dokument a přiložil doklad o platbě. Naopak pošta vždy odpovídala s velkým prodlením. Vina na dlouhodobém zadržování zásilky tak v žádném případě nebyla na straně klienta, ale jednoznačně na neefektivním a zdlouhavém přístupu č. pošty.

Absolutně nechápu, proč zaměstnanci č.pošty postupují takovým způsobem, způsobujícím klientům škodu. Je jasně dané, že do určité ceny tuším 150EUR se platí jen DPH, což je také jednoznačně dané 21% a to vypočítá žák 1.stupně ZŠ, na to není nutná spolupráce celníků. Pošta by měla sama vypočítat a požadovat 21% částku + přiměřený manipulační poplatek a nikoli obstruovat, zřejmě úmyslně odpovídat se zpožděním, tak, aby klientovi způsobila vyšší škodu.

Logické by bylo doručování zásilek, které podle sluhů ruských oligarchů Babiše a Zemana, podléhají placení DPH, aby pošta automaticky, pomocí SW, účtovala DPH 21% při výdeji zásilky na poště, což by neznamenalo téměř jakoukoli nadbytečnou zátěž pro systém doručování a zdržování zaměstnanců a způsobování škody klientům, často zřejmě ústícím k nedoručení zaplacené zásilky.

"Děkuji" č.poště za způsobenou škodu a doufám, že se do budoucna podaří uvedený neakceptovatelný postup č.pošty zefektivnit.

Správně by mě měla č.pošta zásilku doručit, nedoručení považuji za porušení základního poslání (kodexu) č.pošty a způsobení škody adresátovi ve výši min. ceny zásilky, kterou by měla č.pošta kompenzovat.

S pozdravem Tomáš Ransdorf


Požadované řešení

Logické řešení by bylo doručování zásilek, které podle sluhů ruských oligarchů Babiše a Zemana, podléhají placení DPH, aby pošta automaticky, pomocí SW, účtovala DPH 21% při výdeji zásilky na poště, což by neznamenalo téměř jakoukoli nadbytečnou zátěž pro systém doručování a zdržování zaměstnanců a způsobování škody klientům, často zřejmě ústícím k nedoručení zaplacené zásilky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2023 09:52, před rokem

Od roku 2021 v rámci EU platí povinnost pro nákup veškerého zboží mimo unii odvádět z ceny zboží DPH. Při zásilkách s hodnotou více než 22 eur pak má kupující povinnost podávat celní prohlášení a u zásilek s hodnotou přesahující 150 euro také platit clo.

DPH přitom může být součástí ceny zboží. Pokud DPH v ceně zboží zahrnuto není, pak kupující uhradí DPH sám. V takovém případě musí kupující DPH uhradit Celní správě. Ta k tomuto účelu nabízí vlastní aplikaci eCeP, kde je možnost podat celní prohlášení a zaplatit DPH. Tato možnost je kupujícímu k dispozici, když si nechá posílat balíček Českou poštou, která je standardním dopravcem u zásilek ze zahraničí.

Pokud společnost požaduje zaplacení určité částky, měla by odpovídat stanovené výši.

Nejsou-li služby poskytovány ujednaným způsobem nebo v ujednané kvalitě, je možné podat reklamaci na kterékoliv poště. Spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Podnik se zavazuje k tomu, že zákazníka vyrozumí o vyřízení reklamace do 30 dnů od jejího podání.

Pokud Česká pošta, s.p. nevyhoví nebo nevyřídí reklamaci vad poskytované poštovní služby, je odesílatel nebo adresát oprávněn podat u Českého telekomunikačního úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení, jinak právo uplatnit námitku zanikne. Podání návrhu podléhá správnímu poplatku.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Česká pošta, s.p. shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.