Počet nahlášených stížností: | 78 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobry den dne 4,4,2015 jsem zakoupil ojety vuz suzuki grand vitara za cenu 200 tisic korun v auto esa Šterboholy.
Po najeji cca 870km auto prestalo jet a musela me odvezt odtahova sluzba.Ihned jsem podal reklamaci ,ktera mi byla behem 2 dnu zamitnuta. Vuz jsem nechal odvezt do autorizovaneho servisu kde bylo zjisteno ze je treba generalka motoru jsou spatne vsechny 4 vstriky a uplne upaleny jeden ventil. Nechal jsem si vypracovat u servisu posudek a podal opet reklamaci s prilohou kde byly popsane zavady na motoru a bylo mi receno ze se jedna o skryte vady. Zatim se cena pohybuje cca 60 tisic kc , ale jeste to muze byt i vice.dnes jsem dostal opet zamitavou odpoved kterou vam preposilam....
Vážený pane Ureši.
Prověřil jsem uváděné skutečnosti a sděluji Vám, že stanovisko reklamačního oddělení bylo zpracováno na základě platné právní úpravy v době prodeje vozidla.
Při koupi použitého zboží je potřeba si uvědomit, že se na použité zboží nevztahuje záruka jako při koupi zboží nového, ale kupující má možnost uplatnit nárok na přijetí odpovědnosti prodávajícího za vady, které existovaly v době prodeje, nejsou zjevné a prodávající na tyto vady neupozornil, přestože o nich věděl, nebo vědět mohl.
Z podstaty nákupu použitého (ojetého) vozidla je nezpochybnitelné, ze vozidlo mělo vlastnost použitého zboží a míra opotřebení jednotlivých komponentů je závislá na předchozím užívání. Této vlastnosti odpovídá také cena vozidla, která riziko možných vad v důsledku předchozího užívání zohledňuje.
S vědomím tohoto principu koupě použitého vozidla jste také uzavíral kupní smlouvu. V případě, že byste od vozidla očekával vlastnosti nového zboží, byla by Vaše koupě realizována prostřednictvím prodejce nových vozidel. V tom případě by se na zboží vztahovala záruka a Vaše reklamace by byla plně oprávněná.
Vada na kterou odkazujete, nemohla existovat v době prodeje, protože by nebylo možné vozidlo vůbec provozovat bez projevů, které ve své reklamaci popisujete. Vada tedy vznikla v důsledku dalšího užívání v přímé souvislosti s principem nákupu použitého vozidla.
Vzhledem k výše uvedenému neshledávám pochybení ve vyřízení Vaší reklamace.
Je mi velmi líto, že Vám nemohu podat příznivější zprávu. Ujišťuji Vás, že pokud se v budoucnu na Vašem vozidle projeví vada, která odpovídá svým charakterem možnosti reklamace, bude naše společnost připravena Vám poskytnout maximální součinnost při opravě a údržbě Vašeho vozidla.
V souvislosti s proklientským přístupem naší společnosti Vám již bylo nabídnuto, že po doložení potvrzení o provedeném servisním úkonu, je naše společnost připravena nad rámec svých povinností, Vám poskytnout částečnou kompenzaci spojenou s podáním reklamce, která byla posouzena jako neoprávněná, ve výši 10.000,- Kč.
Pokud uvedenou nabídku přijmete, potvrďte prosím tuto skutečnost v odpovědi na tento email, nebo kontaktujte reklamační oddělení prostřednictvím emailové adresy reklamace@autoesa.cz. Následně bude zpracována dohoda na základě které Vám bude částka poskytnuta.
Přeji Vám za AutoESA hezký den.
Martin Kubů
Pokud bude treba mohu dlozit i zpravu z autorizovaneho servisu Predem dekuji a jsem s pozdravem Pavel
jedna se o vuz Suzuki Grand Vitara reg.značka 2SB8490, číslo karoserie JSAJTD44V00104329
Pozaduji aby autobazar uznal reklamaci a opravu vozu uhradil v plne vyši nebo aby se spolupodilel alespon polovinou castky za opravu!!!
|
Tweet |
U použitých věcí jako jsou ojeté automobily se odpovědnost za vady vztahuje pouze na tzv. skryté vady, tedy na vady, které byly na vozidle již v době koupě a prodávající spotřebitele na ně neupozornil a nesouvisí s běžným opotřebením. V prvních 6 měsících od koupě vozu, tak jako v tomto případě, je to právě prodejce, který musí prokázat v případě řádně uplatněné reklamace, že se o skrytou vadu nejedná, poté se však důkazní břemeno obrací. Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny.
Pokud se tedy vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k zákonné domněnce nelze při zamítnutí reklamace uplatněné v prvních 6 ti měsících od převzetí považovat za dostatečné posouzení vady bez osobní prohlídky vozidla. Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Pouhým ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.
Pokud by však prodávající trval na zamítavém stanovisku k uplatněné reklamaci, byla by nutná porada se soudním znalcem, zda může určit, o jakou vadu se jedná. Seznam soudních znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
V rámci řešení reklamace byl klient požádán o doložení svého tvrzení, tedy o doložení příčiny udávané závady na motoru z autorizovaného servisu. Klient doposud tento doklad nepředložil. Klientovi byla zároveň nabídnuta kompenzace ve výši 10.000,-Kč po předložení faktury z autorizovaného servisu, ze které bude zřejmé, že došlo k opravě zmiňované závady. Na tento návrh klient nijak nereagoval a fakturu nepředložil. Věříme, že jde ze strany klienta pouze o nedorozumění a nikoliv o snahu, vytvořit si „výhodnější“ vyjednávací pozici. Jednání o řešení reklamace totiž stále nebylo ukončeno, neboť čekáme na vyjádření klienta, viz. výše.
Dobry den z me strany urcite k nedorozumeni nedoslo a uz vubec se nesnazim vyjednat si VÝHODNĚJŠÍ vyjednavaci pozici.Fakturu dolozit zatim nemuzu nebot zminovany vuz je stale v servisu a stale se tam nachazeji dalsi zavady na motoru.AUTU ESA jsem zdelil kde se vuz nachazi a take pozadal aby konzultoval jejich mechanik zavady s aut.servisem.Zaslal jsem Autu Esa zakaznicky list kde se pise jake zavady se zatim ukazaly a ze oprava je zatim cca za 60 tisic korun.Dnes jsem opet hovoril s aut. servisem a vyse opravy bude daleko vyssi...tak ze kompenzace 10 tisic kc je pro me jako klienta vysmechem.Prikladam email ktery jsem poslal panu Martinu Kubu ktery je reditel kontroly.
Zde prikladam email co jsem poslal panu Kubu a take zakaznicky list z aut. servisu ktery jsem mu tez poslal
Dobrý den dne 13. června 2015 jsem podal reklamaci Čj. JS106062015, která mi byla z vaší strany zamítnuta s odvoláním na to, že předmětný vůz byl při prodeji ohodnocen stupněm „C“ tedy vozem vyžadujícím opravy, výměny součástek a běžnou údržbu. Vzhledem k tomu, že vozidlo bylo necelé dva měsíce běžně užíváno v silničním provozu a po ujetí cca 980 km došlo k nečekané motorové závadě, která zcela jistě nebyla způsobena mou vinnou, ale skrytou závadou motorové části, podal jsem uvedenou reklamaci. Po převozu vozidla do autorizovaného servisu Suzuki v Kladně ul. Ke Stadionu, bylo zjištěno, že u vozidla je nutná celková generálka motoru z důvodu poškození vstřiků, pístů, značné opotřebení turba a dalších součástí. Odborný mechanik uvedené společnosti uvedl, že toto opotřebení těchto součástek je dlouhodobé a zcela vyloučil, že k opotřebení došlo po dobu mého užívání vozidla. Uvedeným autorizovaným servisem byla na mou žádost provedena dokumentace rozborky motoru a jednotlivých dílů motoru k vypracování znaleckého posudku k posouzení technického stavu vozidla pro účely reklamace, případně odstoupení od kupní smlouvy, nebo výměny či vrácení vozidla.
Vzhledem k shora uvedenému žádám vaší společnost o konzultaci uvedené závady přímo s autorizovaným servisem v Kladně, případně o vyslání odborně vyškoleného mechanika do tohoto servisu k posouzení věci.
Závěrem vás žádám o podání zprávy s vaším stanoviskem k předmětné závadě a dalších opatření k vyřešení věci.Přikládám zákázkový list ze servisu kde vůz opravují.
S pozdravem Pavel Ureš
Pokud by znalecký posudek prokázal, že se jedná o vady, které byly na vozidle přítomné již v době převzetí a neodpovídají stavu vozidla uvedenému v kupní smlouvě, lze na základě takového posudku rozporovat způsob vyřízení reklamace. Není-li reklamace řádně vyřízena ve lhůtě stanovené § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, zakládá marné uplynutí této lhůty právní fikci podstatného porušení smlouvy a spotřebiteli náleží právo od smlouvy odstoupit. Odstoupení od smlouvy doporučujeme zaslat v písemné formě, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.
Jestliže se spotřebitel rozhodne od smlouvy neodstoupit, může po prodávajícím požadovat náhradu škody za porušení jeho zákonné povinnosti vyřídit reklamaci řádně a včas. Výši vzniklé škody je vhodné doložit fakturou za provedené opravy. Škoda se dle zákona nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to však dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Dobrý den,
Společnost Auto ESA bude při řešení této reklamace postupovat standardním postupem, který je v souladu s platnou právní legislativou. Vzhledem k tomu, že reklamační řízení není stále ukončeno, a nelze tedy předjímat jeho výsledek, nepovažujeme za vhodné pokračovat v diskuzi ve veřejném prostoru. Jakmile bude reklamační řízení ukončeno, je naše společnost samozřejmě ochotna jeho výsledek řádně odůvodnit/vysvětlit.
Děkujeme za pochopení.
Po opetovnem kontaktovani Auto Esa se semnou pan Kubů telefonicky spojil a bude se nase raklamace resit v aut.servisu Kladno s jejich pracovnikem.
Pokud bude problém vyřešen, žádáme spotřebitelku, aby stížnost uzavřela. Nebude-li vyřešen, může se k celé situaci znovu vyjádřit.
28,7,15 AutoEsa poslala znalce , ktery vuz prohledl vyfotil motor a vypracoval znalecky posudek.Na zaklade znaleckeho posudku se telefonicky se mnou spojil pan Kubů a zdelil mi, ze si vuz vezmou zpet a zrusi se smlouva.
Dnes 4.8.15 si prijela odtahova sluzba z AutoEsa pro zminovany vuz, kery si odvezli a take uhradili fakturu za 2 mesice kdy se na voze pacovalo.
Protoze mi pracovni povinnosti nedovoli abych se dostavil drive na jednani o ukonceni smlouvy a dalsich nalezitosti jsme domluveni na schuzce s panem Kubu na 10.8.15 v jejich centrale v Praze Šteroholich.
rad bych se zde jeste vyjadril jak probehlo nase jednani o ukonceni smlouvy dne 10.8.15
Na základě požadavku uvedeného spotřebitelem přeřazujeme stížnost zpět na něj, aby měl možnost se po proběhnutí jednání se společností opětovně vyjádřit, případně stížnost uzavřít.
Hodnocení: