Společnost


SPORTISIMO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:73
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#72828Nebezbečná lyžařská přilba s ochranným štítem

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.12.2023, před rokem

Milan Pavlík

Znění stížnosti

Dne 8. února 2023 jsem si prostřednictvím E-shopu zakoupil lyžařskou přilbu s ochranným štítem značky Etape a následně ji vyzvedl v obchodě Sportisimo v Chrudimi. Po prvním použití při lyžování v Krkonoších jsem utrpěl zranění tváře v důsledku pádu v malé rychlosti na sjezdovce před vlekem, při kterém jsem si lehce klepnul štítem o zem.

Při pádu jsem si uvědomil, že přilba nemá ochranný lem na štítu, což vedlo k tomu, že mě štít prořízl tvář. Zranění vyžadovalo ošetření a zašití v místní soukromé ordinaci rychlé pomoci s náklady ve výši 2500,- Kč. Po této nešťastné události jsem reklamoval přilbu v obchodě, kde jsem ji zakoupil. Byl jsem však informován, že proces vrácení peněz podléhá měsíčnímu posouzení a následnému schválení.

Po uplynutí měsíce byla moje reklamace zamítnuta. Odmítl jsem podepsat jejich protokol o vyřízení reklamace, protože nesouhlasím s jejich odůvodněním. Navíc mi byla odepřena 14denní lhůta na vrácení peněz s tím, že přilba byla již použita. Je zjevné, že přilba, která by měla sloužit k ochraně, nenaplňuje svůj účel a je nebezpečná. Je nepochopitelné, že se takovýto produkt může volně prodávat, a jsem zklamán postojem obchodu k mé reklamaci.


Produkt

Lyžařská přilba ETAPE; číslo účtenky ****


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz za přilbu, protože jejich zboží už nedůvěřuji. Dále požaduji zaplacení nákladů za ošetření a stažení přilby z prodeje.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2023 12:54, před rokem

K bezpečnosti výrobku:
Bezpečným výrobkem je, dle § 3 odst. 1 zákona č. 102/2001 Sb., o obecné bezpečnosti výrobků, výrobek, který za běžných nebo rozumně předvídatelných podmínek užití nepředstavuje po dobu stanovenou výrobcem nebo po dobu obvyklé použitelnosti nebezpečí, nebo jehož užití představuje pro spotřebitele vzhledem k bezpečnosti a ochraně zdraví pouze minimální nebezpečí při užívání výrobku, přičemž se sledují z hlediska rizika pro bezpečnost a ochranu zdraví spotřebitele zejména tato kritéria:
- vlastnosti výrobku, jeho životnost, složení, způsob balení, poskytnutí návodu na jeho montáž a uvedení do provozu, dostupnost, obsah a srozumitelnost návodu, způsob užívání včetně vymezení prostředí užití, způsob označení, způsob provedení a označení výstrah, návod na údržbu a likvidaci, srozumitelnost a rozsah dalších údajů a informací poskytovaných výrobcem; údaje a informace musí být vždy uvedeny v českém jazyce,
- vliv na další výrobek, za předpokladu jeho užívání s dalším výrobkem,
- způsob předvádění výrobku,
- rizika pro spotřebitele, kteří mohou být ohroženi při užití výrobku, zejména děti a osoby s omezenou schopností pohybu a orientace.

Výrobky, které výše uvedenou definici nesplňují, jsou považovány za výrobky nebezpečné.

Jestliže má spotřebitel podezření, že by se v tomto případě mohlo jednat o nebezpečný výrobek, může se s podnětem obrátit na Českou obchodní inspekci (zde: https://www.coi.cz/podatelna/).

K reklamaci:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud byla reklamace vyřízena (i když byla ze strany společnosti zamítnuta), doporučujeme spotřebiteli zboží z reklamace vyzvednout, jestliže tak ještě neučinil, neboť společnost by v případě nevyzvednutí zboží z reklamace mohla po spotřebiteli požadovat úložné, a to za podmínky, že o možném vyzvednutí tohoto zboží společnost spotřebitele informovala.

Stížnost je možné směřovat i přímo ke společnosti SPORTISIMO s.r.o. na e-mailovou adresu: info@sportisimo.cz.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.2.2024 13:17, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.