Společnost


Mountfield a.s.

Počet nahlášených stížností:196
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

76%
24%
Toto skore je založeno na 13 stížnostech.

#72834Reklamace kola

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 3 dny 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.12.2023, před rokem

Michal Zbroj

Znění stížnosti

Kolo ponecháno v opravně. 0pravarenska činnost v Ltm naprosto nulová. Bez zájmu a ochoty řešit problém.

Re : stížnost, reklamace
Od: ***
Komu:newsletter@info.mountfieldcz
Datum: 10.11.2023 / 13.11.2023

Do dnešního dne bez odpovědi


Produkt

Kolo je nepojízdné. Zřejmě volba nekvalitních součástí a materiálu.


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2023 13:39, před rokem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
2.1.2024 10:33, před rokem

Tvrzení pana Zbroje je nepravdivé. V rámci reklamace mu byla bezplatně a takřka obratem vyměněna vadná řídící jednotka. Další reklamované součásti (brzdové destičky, uvolněné šroubové spoje způsobující zvuk praskání a prasklé dráty v zadním kole) nemají žádnou materiálovou ani výrobní vadu. Jejich stav je způsoben předčasným opotřebením, a to v důsledku nadměrného namáhání a přetěžování a nedodržování doporučené údržby výrobcem. Vůle přední vidlice je ve výrobní toleranci a nemá zásadní vliv na jízdní vlastnosti. Uvolněná kazeta se nepotvrdila, spadnutí řetězu zapříčinily nahromaděné nečistoty nečistot v měniči převodů a na řetězu samotném.

Technický stav předmětného kola, ve kterém nám bylo předáno, máme důkladně fotograficky zdokumentován.

Požadavek na odstoupení od kupní smlouvy není po právu, protože k němu nenastal zákonný ani jiný důvod.

Zákazníkovi byla předána cenová nabídka na opravu v hodnotě 1.514,- Kč, kterou odmítl a nadále bezdůvodně ponechává své kolo v prostorách servisu. K jeho vyzvednutí byl opakovaně vyzván. Tímto ho upozorňujeme, že nám je povinen uhradit již poměrně značnou částku za uskladnění výrobku dle tarifu sjednaného při příjmu zakázky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.1.2024 10:43, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Jestliže společnost reklamaci vyřídí, je spotřebitel povinen si zboží vyzvednout. Samotné vyzvednutí neznamená souhlas s vyřízením reklamace - tu lze i nadále rozporovat. V případě, že si spotřebitel zboží nevyzvedne ani přes řádné upozornění, může si společnost účtovat tzv. skladné, jak uvádí výše.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby na výše uvedené mohl reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.1.2024 09:16, před rokem


Michal Zbroj

Dobrý den.
Při převzetí kola 1.11.23.jsem zjistil, že kolo je nepojízdné, proto zůstalo v prodejně.10.11.23. byl zaslán e-mail zjakého důvodu bylo kolo ponecháno v opravně.Z vaší strany bez reakce.
Žádná výzva k vyzvednutí kola po tomto datumu od vás nemám.Až niní po podání stížnosti jste se probudili? Kolo je v prodejně protože je NEPOJÍZDNÉ! Vaše argumenty o blátě a přetěžování kola považuji z vaší stravy za nehoráznou drzost.
O vaší cenové nabídce na opravu kola, se raději nebudu ani vyjadřovat. Dejte kolo do pojízdného stavu, nebo vraťte peníze. Zbroj

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2024 10:33, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za reakci.

Vzhledem k tomu, že byla reklamace zamítnuta, měl si spotřebitel zboží vyzvednout a mohl zamítnutí reklamace rozporovat např. znaleckým posudkem. Pokud však společnost spotřebitele nevyzvala k vyzvednutí kola a neinformovala jej o následcích nevyzvednutí, domníváme se, že na účtování skladného nemá nárok. Jedná se však o náš nezávazný právní názor a jiné orgány (např. ČOI či soud) mohou být jiného názoru.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na výše uvedené reagovat a případně uvést kdy a jakým způsobem byl spotřebitel k vyzvednutí kola vyzván.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.1.2024 11:17, před rokem

K celé záležitosti s politováním konstatujeme, že další reakce pana Zbroje se opět nezakládá na pravdě a je ryze účelová.
Krátká rekapitulace běhu událostí.
2.10. příjem do opravy / reklamace
18.10. poslán email s rozpočtem opravy a rozhodnutím o reklamaci (v rámci reklamace bezplatně vyměněna řídící jednotka)
24.10. opětovně poslán email s rozhodnutím o reklamaci a dokončení zakázky
30.10. odeslána výzva k vyzvednutí
1.11. zákazník odmítl kolo převzít
Informace o podmínkách účtování skladného, včetně jeho výše, jsou uvedeny v zakázkovém listu, který pan Zbroj při sjednání zakázky / uplatnění reklamace stvrdil svým podpisem a tento mu byl předán. Kopie všech dokladů a výzev má naše společnost pro případný soudní spor k dispozici.
Ve snaze uzavřít celou záležitost smírně nabízíme panu Zbrojovi možnost odpuštění nemalé částky za uskladnění kola, pokud si ho vyzvedne v nejzazším termínu do 10. 1. 2024. V opačném případě, ač neradi, budeme muset bohužel již podniknout pro uspokojení pohledávky odpovídající právní kroky.
Tímto považujeme celou záležitost za uzavřenou a avizujeme, že se jí dále s ohledem na zvolený přístup kupujícího zabývat nebudeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2024 15:05, před rokem

Děkujeme společnosti za vyjádření a nabídku řešení problému spotřebiteli.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl na výše uvedené reagovat a uvést, zda si kolo do 10. 1. 2024 vyzvedne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.1.2024 14:32, před rokem


Michal Zbroj

Ano. Kolo bude do 10.1. 24 vyzvednuto

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.1.2024 09:39, před rokem

Děkujeme spotřebiteli za informaci.

Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele, aby mohl o převzetí kola informovat a případně uvést, zda využije nějakou z alternativ řešení sporu (znalecký posudek, ČOI), v opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
9.1.2024 19:13, před rokem


Michal Zbroj

Dobrý den.
Ano chci k řešení sporu požádat o pomoc a znalecký posudek ČOI.
Komentář pro ČOI. Mohu napsat sem ?Na dTest?
Děkuji za pomoc.
Zbroj

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.1.2024 11:45, před rokem

Návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu při České obchodní inspekci je nutné podat přímo u ČOI. Lze tak učinit i pomocí internetového formuláře dostupného zde: https://www.coi.cz/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/.

Seznam soudních znalců je k dispozici zde: www.dtest.cz/soudni-znalci, případně na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz.

Stížnost ponecháváme přeřazenou na spotřebitele, aby mohl informovat o vývoji v případu (např. výsledek znaleckého posudku či výsledek řízení při ČOI).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 09:40, před 11 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.2.2024 16:06, před 11 měsíci


Michal Zbroj

Hodnocení: