Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,22.9.2022 měl být koncert J.Korna. Zrušen. Místo vrácení peněz zaslán kod pro náhradní akci. Vzhledem k nabídce koncertů nemám šanci nějaký navštívit. Zaslala jsem poptávku na nějaký
v Čechách, ale odpovědi jsem se nedočkala. Kod na voucher trvá do 8.8.2024.Číslo objednávky je
***.Díky za vyřízení. Zdraví Zusková.
Číslo objednávky ***, kod ***
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitel má právo na vrácení peněžních prostředků, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta.
Jestliže by byla společnost Onlineticketshop B.V. pouze zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce, platilo by, že jde konečná povinnost vrátit peněžní prostředky za pořadatelem akce, došlo-li ke zrušení akce.
Nevrátí-li pořadatel peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), a jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2993 občanský zákoník. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud na straně pořadatele vznikne povinnost vrátit peněžní prostředky, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zboží/služba uhrazena, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele.
Pořadatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Více informací k možnosti vystavení poukazu namísto vrácení peněžních prostředků nalezne spotřebitel na webové adrese: https://www.dtest.cz/clanek-8093/jak-je-to-s-poukazy-za-zrusene-kulturni-akce. V tomto případě se však domníváme, vzhledem k termínu konání koncertu 22. 9. 2022, že spotřebitel může žádat okamžité navrácení peněžních prostředků.
V případě potřeby další právní konzultace se může spotřebitel obrátit na naši telefonickou poradu na čísle 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Nizozemí), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.