Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, jsme bývalí zákazníci společnosti 365internet. Několik let jsme od této společnosti odebírali internet VDSL XXL (tedy nejvyšší a nejnákladnější typ jejich připojení). Internetové služby jsme u této společnosti měli předplacené vždy na jeden rok. Stejně tak jsme si na začátku roku 2023 předplatili internet na období 1 roku, tj. od 1. 3. 2023 až do 29. 2. 2024. Uhradili jsme tímto způsobem na účet operátora částku 7288 Kč. Nicméně k datu 26. 4. 2023 jsme se kvůli opakovaným problémům operátora rozhodli službu ukončit a podali jsme řádným způsobem výpověď naší smlouvy. Tato výpověď byla společností 365internet řádně přijata a potvrzena (přešli jsme k jinému operátorovi). Přeplatek za nevyčerpané služby nám měl být v souladu s obchodními podmínkami společnosti, ale i v souladu s obecně platnými právními předpisy vrácen na náš účet. Nicméně nestalo se tak a ani přes opakované urgence, které jsem společnosti zasílal e-mailem, ale naposledy i datovou schránkou, nebyl náš přeplatek ani k dnešku vrácen. Společnost nereaguje na urgence a neprojevila jakoukoliv snahu situaci řešit nebo se domluvit.
365internet, služba VDSL XXL
Okamžité vrácení přeplatku, případně stanovení jasného data, do kdy bude přeplatek vrácen.
|
Tweet |
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti 365internet s.r.o., Vichrova 1906, 289 22 Lysá nad Labem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Jestliže společnost nevrátí přeplatek, je možné se s nárokem obrátit taktéž na soud.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.