Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Využila jsem zkušební promo (zdarma 3 měsíce) na tuto fitness aplikaci. Zakoupila jsem přes společnost t-mobile - magenta moments.
Pro možnost zapnutí tohoto proma bylo nutné v aplikaci Fitify zadat své bankovní údaje.
V aplikaci ale není žádná správa předplatného a v nastavení telefonu - předplatné, tato aplikace vedená není.
Není tedy žádný způsob, jak v rámci zkušebního období předplatné (o kterém ani nevím) zrušit, ale co je horší, tato možnost tam není ani po uplynutí 3 měsíční zkušební doby. Bylo mi již 2x zaúčtováno 279,-.
Aktuálně tedy není žádný způsob, jak se odhlásit.
Snažila jsem se je kontaktovat 2x na email, 1x na facebook a pokaždé bez jakékoliv odpovědi.
Pročítala jsem si nějaké komentáře na tuto app v Appstore a vypadá to, že nejsem jediná s tímto problémem.
Moc děkuji za radu, jak dále postupovat.
Fitify aplikace na cvičení
Okamžité rušení předplatného a žádné další platby.
|
Tweet |
Jestliže došlo k registraci na stránkách společnosti, mohlo v tomto smluvním vztahu dojít k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Dle dostupných informací by mělo být možné zrušit předplatné aplikací, které jsou stažené v mobilu, přímo v mobilním zařízení v nastavení v sekci "předplatné".
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu taktéž preventivně vypovědět, a to nejlépe v písemné formě doporučeným dopisem s dodejkou (Fitify Workouts s.r.o., Na Perštýně 342/1, 11000 Praha), neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka nás informovala, že se jí službu podařilo vypovědět pomocí e-mailu a předplatné jí tak bylo zrušeno. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.