Společnost


Expedo s.r.o.

Počet nahlášených stížností:13
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72862Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2023, před rokem

Sylvia Kubičková

Znění stížnosti

Dobrý den,
29.11.2023 jsem si na stránkách supermobel.cz objednala skříň a postel. Zboží mi bylo dodáno 1.12.2023 a při rozbalení balíku 2.12.2023 jsem zjistila, že je poškozený boční díl skříně a taky v úložném prostoru postele, byla poškozená deska. Vzhledem k tomu, že byl víkend, tak hned v pondělí 4.12.2023 jsem kontaktovala prodejce emailem - v pátek 1.12.2023 mi bylo doručené zboží, objednávka č.581542307.
Po otevření balíku jsem zjistila, že boční díl skříně, je poškozený viz foto (obal poškozen nebyl )
a taky v úložném prostoru postele je poškozená deska.
Chci se informovat, zda mi budou vyměněné díly, nebo mi bude poskytnuta sleva.
S pozdravem Kubičková
Odpověď prodejce - Děkujeme za zaslání. Váš email jsme předali reklamačnímu oddělení. Kolegové Vás jistě budou kontaktovat nazpět s dalším postupem řešení.(4.12.2023)
5.12.2023 mi byl doručen email - Vaše reklamace byla přijata.
Na základě zaslaných podkladů bohužel nelze Vaši reklamaci uznat jako oprávněnou. Ze zaslaných fotografií se jedná o mechanické poškození způsobené nevhodnou manipulací. Zboží je nutné bezprostředně zkontrolovat a jakékoli poškození nahlásit nejpozději do 2 dnů od převzetí zboží. Mimo jiné, pokud byly díly dodány poškozené, mělo být neprodleně nahlášeno, a to před provedením samotné montáže. V případě použití poškozených dílů k montáži, dochází k porušení záručních podmínek. Vzhledem k těmto okolnostem musíme Vaši reklamaci zamítnout.
Ještě v ten den, jsem napsala odpověď- se zamítnutím reklamace nesouhlasím.
Zboží mi bylo dodáno v pátek 1.12.2023, následně v sobotu 2.12.2023 bylo zboží rozbaleno a při rozbalení posledního balíku, jsem zjistila, že boční díl skříně, je poškozen. To mi můžou potvrdit svědci, kteří u toho byli. Jestli k poškození došlo nevhodnou manipulací, tak určitě to nebylo z mé strany zákazníka. Balíky jsem kontrolovala při dodání a jak jsem uvedla, obal poškozen nebyl. V pondělí 4.12.2023 jsem hned kontaktovala prodejce o zjištěných závadách, tudíž do 2 dnů.
Vzhledem k tomu, že skříň jsem nutně potřebovala k uložení věci, objednávala jsem tu, co byla skladem a k montáži jsem teda musela použít i poškozený díl.
Navíc v úložném prostoru postele je poškozená deska a tam se nijak s tím nemanipulovalo a nic se tam nemontovalo.
Prosím o opětovné posouzení reklamace, v opačném případě se obrátím na ČOI.

6.12.2023 mi přišla odpověď-pokud bylo poškození zjištěno následující den mělo být neprodleně nahlášeno, a to před provedením samotné montáže. Při zjištění jakéhokoli poškození je nutné co nejdříve kontaktovat reklamační oddělení. Vzhledem k tomu, že zboží bylo doručeno 1.12. 2023 a reklamace podána až 4.12. 2023, nemůžeme Vaši reklamaci uznat jako oprávněnou. Naše stanovisko ohledně zamítnutí reklamace je konečné.
Děkujeme za pochopení
Na to jsem jim odpověděla toto-jelikož je vaše stanovisko ohledně zamítnutí reklamace konečné, já v tuto chvíli odstupuji od smlouvy.
Pokud se na věci projevila vada, nemusí spotřebitel věc reklamovat, ale může ve 14 dnech odstoupit od smlouvy. Totéž může učinit, pokud věc již přišla poškozená. Obvyklá ustanovení obchodních podmínek o tom, že v takovém případě je spotřebitel povinen věc zkontrolovat a o případném poškození prodejce do několika hodin informovat, jsou bez právního významu. Doporučujeme odstoupit od smlouvy a prodejci oznámit neúčinnost tohoto ustanovení, spotřebitel totiž nemá povinnost věc při převzetí kontrolovat a vady, které má věc v okamžiku převzetí, může namítat až 24 měsíců, kdy se v prvních šesti měsících vadnost předpokládá.
Zákonný podklad:
§ 1812 odst. 2, § 1813 až 1815, § 1831, § 1833 a § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

Odstoupit od smlouvy lze i tehdy, kdy zboží obdržíte poškozené. Nic na tom nemůže změnit ani případné ustanovení v obchodních podmínkách prodávajícího, které by vám nedovolovalo odstoupit, jestliže poškození nenahlásíte hned nebo do jím určené lhůty po převzetí. Je nepřípustné, aby obchodní podmínky právo od smlouvy odstoupit omezily. K takovému ustanovení se nebude přihlížet, tedy jako by nebylo.

Prodávající je povinen vás informovat o právu na odstoupení od smlouvy a poskytnout vám písemný vzorový formulář, který vám odstoupení usnadní. V opačném případě se může lhůta pro odstoupení prodloužit až na rok a 14 dní. § 1818, § 1820 odst. 1 písm. f), § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník

Vzhledem k recenzím, které jsou zveřejněné na stránkách zboží.cz, tohle není první případ, kdy zákazníkovi bylo dodáno poškozené zboží. (např. z 1.12.2023 Poslaly nam rozbité zboží a neřeší a neodpovídají na reklamaci. Apsolutně nedoporučuji, další z 26.11.2023 Poškození dna úložného prostoru. Nemohlo dojít v přepravě bylo kvalitně zabaleno takže chyba výrobce. ( proražená díra 5x6 cm. Opravím si sám.), další z 24.11.2023 není nic co bych mohl pochválit, lituji chvíle kdy jsem si objednal sedačku na Expedo a hlupák mezitím vyhodil tu starou ).

Odpověď společnosti 7.12.2023 byla-možnost odstoupení od kupní smlouvy nebyla původně z Vaší strany využita, neboť jste nám nahlásili reklamaci. Vaše reklamace byla řádně přijata a vyřízena dle zákonné lhůty. Reklamace byla posouzena jako neoprávněná a na základě této skutečnosti zamítnuta. V případě, že bylo dodáno zboží, které vykazovalo jakékoli poškození, nemělo být převzato. Pokud bylo poškození zjištěno po rozbalení, mělo být nahlášeno neprodleně a poškozené díly neměly být použity k montáži. Při použití poškozených dílů k montáži dochází k porušení záručních podmínek. Dle zaslaných fotografií bohužel poškození odpovídá neodborné manipulaci či neodborné montáži.
V případě, že si přejete odstoupit od kupní smlouvy je třeba vzít v potaz, že zboží musí být vráceno nepoškozené, v původním stavu a nesmí vykazovat známky užívání. Vzhledem k tomu, že není jednoznačné, jak k poškození došlo, tak v případě vrácení poškozeného zboží Vám nebude z naší strany vrácená celá částka. Částka bude ponížena o cenu nových dílů nutných k uvedení zboží do původního stavu.
V případě využití odstoupení od kupní smlouvy nás prosím informujte předem. Zboží je nutné vrátit do 14 dnů od převzetí, a to na naši pobočku v Tuněchodech.

S konečným stanoviskem nesouhlasím, jelikož jak jsem již uvedla díly byly dodány poškozené a k poškození v žádném případě nedošlo při neodborné montáži a taky poškozený díl v úložném prostoru postele nebyl nijak montován, ale byl dodán již poškozený.


Produkt

124693 FUT Čalouněná postel DUO 1, Cosmic10, 140x200, 132601i MRP Skříň s posuvnými dveřmi a zrcadlem DEBORA + Tichý dojezd, 200x216x61, bílá


Požadované řešení

Požaduji poskytnutí slevy z ceny zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2023 16:25, před rokem

K poškození zboží během přepravy:
Vhodné zabalení zboží určeného k přepravě má zajistit prodávající. Není-li dopravcem stanoveno jinak, má prodávající povinnost zboží zabalit podle zvyklostí s ohledem na jeho povahu. Prodávající tak odpovídá za stav zakoupeného zboží až do okamžiku převzetí kupujícím. Pokud by tedy došlo k poškození zboží způsobené přepravcem, jde na vrub prodejce. Spotřebitel následně může zboží reklamovat klasicky v e-shopu, kde jej zakoupil, nebo od smlouvy do 14 dnů odstoupit.

O poškození zásilky by spotřebitel měl informovat jak prodávajícího, tak přepravní společnost. Prodávají v každém případě musí prokázat, že zboží bylo doručeno bez vad. Spotřebitelům doporučujeme dokumentovat rozbalování balíků, aby se vyhnuli případným potížím s reklamací.

Více informací ohledně poškození zboží během přepravy nalezne spotřebitel zde: https://www.dtest.cz/clanek-9163/co-muzete-delat-se-zbozim-poskozenym-pri-preprave.

K zamítnuté reklamaci:
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K odstoupení od smlouvy bez udání důvodů:
Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů ode dne převzetí zboží spotřebitel odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Pokud by spotřebitel nesouhlasil s ponížením částky, mohl by se ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s touto informací a žádostí o vrácení odpovídající částky. Cenu posudku lze následně oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.2.2024 14:02, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.