Společnost


date4friend AG

Počet nahlášených stížností:187
Z toho za letošní rok:78
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72883Že dlužím společnosti date4friend na seznamkaproseniory.com dlužnou častku za registraci jako placene členstvi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
11.12.2023, před rokem

Petra Turhan

Znění stížnosti

dobrý den přišel mi dopis z Německa ,dovolujeme si vas informovat že jsme převzali pravni zastoupeni společnosti date4friend ag,Bhnhofstr 16,Ch-6300 Zug,již dlužíte častku 2884,57 czk,nebo EUR 118,38 na předchozi upomínky a vyzvy k uhradě jste bohužel nereagovala .zaregistrovala jse se k placenemu členstvíé v on line komunitě seznamkaproseniory.com při registraci jste uvedla svou emailovou adresu petulinka1974@seznam.cz která byla potvrzena v ramci postupu dvojiteho přihlášení.tato emailova adresa byla uložena,stejně jako vami zuvbolene uživatelské jméno,Ip adresa konmcvoveho zařízení použiteho pro registraci a vaše bankovní udaje,v současne době dluižíte našemu klientovi častku 2,884,57czk nebo euro118,38 ktara zahrnuje jistinu a veškeré dalščí související poplatkly,žádáme vás abyste výše uvedenou častku uhradila neprodleně nejpozději do 13.12.2023,pro vaší platbu bankovním převodem jsme níže shrnuli zajladní udaje ...při každé častce nezapomente iuvest číslo souboru 36223475496 pokud jste schopna zaplatit dlužnou častku pouze ve splatkách zašlete nam uvedený a návrh plateb poslali mi ještě ten formulář ......ja jsem se registrovala někdy v 98 měsíci ale když jsem se přihlasila a tam se ukázalo zaplatit členství tak jsem zase stranku smazala a ted jsem v soku nevím vubec co mám dělat,na žadne členství jsem neklikala a žadne potvrzení o členství placeném mi nepřišlo a to jsem tedy ani nepotvrzovala nevím co dělat poradte mi ? moc děkuji Petra Turhan


Produkt

prosím o pomoc


Požadované řešení

prosím poradte mi jak mám postupovat ja nikdy tuto seznamku nevyužovala a ani si nejsem vědoma toho že kdyžý jsem se jejn jednou zkusila přihlasit někdy v 9 měsíci že bychj souhlasila s placeným členstvím a také mi i jdse o to jak to zrušit všechno a ukončit všechno ,četla jsem že tu si stěžují lidé že jim banka stzrhavala peníze,ja jim žadne udaje o svem učtu ani bance nedala nemají mou banku ani učet a bojím se že kdybych jim ty peníze poslala tak ty udaje pak budou mít a budou mi to strhavat jak je jim libo


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.12.2023 18:42, před rokem

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nebyl uzavřen, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoliv částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.

O neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Jestliže však došlo k registraci na stránkách společnosti, mohlo v tomto smluvním vztahu dojít k tzv. automatické prolongaci. Automatická prolongace spočívá v tom, že je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.

Doporučujeme spotřebiteli smlouvu preventivně vypovědět, a to i v případě, kdy si spotřebitel není jistý, zda byl závazek uzavřen. To lze učinit v písemné formě buď e-mailem (support@mycustomercare.ch) anebo poštou (Bahnhofstrasse 16, 6300 Zug, Switzerland), a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.

V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno, že ukončení úplatného smluvního vztahu musí být provedeno v textové podobě. Aby mohla být výpověď úspěšně zpracována, musí obsahovat:
- celé jméno,
- název služby,
- e-mailovou adresu použitou pro registraci a
- uživatelské jméno.

Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.

Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.

Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.

Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k výpovědi závazku.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty, aby nemohlo dojít ke stržení částky za další časové období. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Mimo jiné zdůrazňujeme, že inkasní agentura (tj. společnost, které byla pohledávka postoupena společností date4friend AG) není exekutor, nemá žádná zvláštní oprávnění a jde jen o podnikatele, který se živí vymáháním pohledávek. Nemůže tedy vstoupit do obydlí či obstavovat účty spotřebitele. Poplatek za vymáhání skrze inkasní agenturu je pak podle judikatury neoprávněný.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.

Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079

Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze který spotřebitel může dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html

Společnost date4friend AG se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů skrze tuto platformu, a proto jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.