Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Již zac.kvetna 2023 jsem vznesl e-mailovy dotaz na infolinku spol. Kofola (výrobce různých nápojů), kterou měli uvedenou na webu.Jednalo se o seznam míst, kde v Brně, prip. Praze, je možno vrátit malé hnědé skleněné láhve od RC Cola 0.33 L, které jsou v portfoliu spol. Kofola již několik let. Spol. JIP, kde byly zakoupeny, byla v Brně v té době v přestavbě a stěhování jinam, několik měsíců neměla otevřeno v Brně. Přišla mi e-mailem odpověď, že mám vyčkat zodpovězení dotazu z jejich strany. Stěhoval jsem se a tak jsem část těchto lahví musel vyhodit do skla, v červnu, což se obvykle děje při stěhování. Znát odpověď, mohl jsem je vrátit. Dosud NEVIM odpověď na můj květnový dotaz ! Asi před týdnem jsem oslovil tzv. PR oddělení spol.Kofola s podnětem, že nevím dosud odpověď a zbyly mi ještě nějaké láhve, které bych rád recykloval.Dale jsem je upozornil,že mi vznikla jistá malá skoda nezodpovězenými jejich dotazu.Došla mi jakási "omluva", nikoli však odpověď na můj původní dotaz...Upozornil jsem je e-mailem již minulý týden,že mi vznikla drobná škoda, stejně tak ekologická, dále že bych rád znal odpověď na původní dotaz a též jsem je upozornil, že mám podezření, že porušují zákon o obalech a návazné vyhlášky týkající se potravinářských vratných obalu i tím, že odmítají sdělit seznam míst, navíc v tak velkých místech, jako jsou Brno a Praha. Jiná potravinářská spol.ZON s tím nemá problém, během týdne pošle seznam prodejen, kde je možno jejich láhve vrátit.Od velkého výrobce nápojů, jako je Kofola, je takové jednání zarážející. Co s tím?
Odmítání sdělení informace, kde možno vrátit zálohované láhve RC Cola 0.33L
1. Sdělení požadované informace, na kterou čekám od zac.kvetna 2023 a opakování jsem ji urgoval 2. Uhrazení drobné škody, jež vznikla vyhozením (nemožnosti vrátit) část zmíněných lahví, z důvodu stěhování 3. Písemné vysvětlení, jak mohlo k takové situaci vůbec dojít.Pritom majoritní akcionář se v r.2019 v rozhovoru pro časopis Forbes dušoval,že do 4 let chce razantně snížit uhlíkovou stopu jeho produktu. To se mu zjevně nedaří, i takovými "drobnými" problémy...
|
Tweet |
Zákon o obalech se vztahuje na podnikající fyzické a právnické osoby, které
1. uvádí obaly na trh: výrobci obalů, dovozci obalů ze zemí mimo území EU a přepravci obalů ze zemí EU
2. uvádí obaly do oběhu: distributoři obalů (tj. osoby, které nakoupí balené výrobky v České republice a předají je dále, ať již úplatně nebo bezúplatně).
Dle § 9 odst. 5 zákona o obalech je osoba, která uvádí na trh nebo do oběhu výrobky ve vratných zálohovaných obalech prodejem spotřebiteli v provozovně, povinna zajistit, aby tyto obaly nebo odpady z těchto obalů, jde-li o vratné zálohované jednorázové obaly, byly v této provozovně vykupovány po celou provozní dobu. Zároveň musí taktéž zajistit zpětný odběr těchto obalů nebo odpadů z nich, a zároveň musí informovat spotřebitele o způsobu zajištění tohoto zpětného odběru dle § 10 téhož zákona.
Z výše uvedeného se domníváme, že společnost Kofola ČeskoSlovensko a.s., jako výrobce obalů, je povinna zajistit zpětný odběr obalů nebo odpadů z nich, a zároveň musí informovat spotřebitele o způsobu zajištění tohoto zpětného odběru.
Dle § 36 písm. b) zákona o obalech kontroluje zajištění zpětného odběru osobami, které uvádějí obaly na trh nebo do oběhu prodejem spotřebiteli, Česká obchodní inspekce, na kterou je možné se s podnětem obrátit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.