Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U výše uvedené společnosti (Give) jsem zakoupil elektrokolo Crussis E-Largo 7.7-M2022 za 40 990,-Kč, cca po 40 dnech (najeto 500 km) začal být motor najednou nezvykle hlučný (při jízdě stálý zvuk jako nasucho tření železo x železo).
Uplatnil jsem reklamaci, která byla zamítnuta se zdůvodněním, že motor byl "vytopený".
Žádnému, zdůrazňuji žádnému, nestandardnímu (natož zakázanému) "mokrému procesu" jsem kolo nevystavil. Nikdy jsem ho nemyl proudem vody (natož wapkou), ani jsem ho nepřepravoval za deště na nosiči kol na střeše auta ani na tažném zařízení za autem.
Oprava proběhla usušením e-motoru (Bafang) a jeho namazáním. Před převzetím takto na základě výše uvedené reklamace "opraveného" kola jsem provedl zkušební jízdu v délce cca 50 m. Nestandardní hlučný zvuk motoru byl naprosto stejný jako v době uplatnění reklamace, takže jsem kolo dne 25. 11. 2023 nepřevzal se zdůvodněním, že závada nebyla odstraněna, přetrvává a v případě, že závada nejde opravit, žádám o výměnu vadných dílů, které způsobují hlučnost - nejlépe celého motoru, neboť byl "vytopen" celý.
elektrokolo Crussis E-Largo 7.7-M2022 za cenu 40 990,-Kč
V případě, že závada nejde 100% opravit, žádám o výměnu vadného elektromotoru Bafang.
Pokud je to pro společnost GIVE nepřijatelné, odstupuji od kupní smlouvy a žádám vrácení mnou uhrazené ceny.
|
Tweet |
Formálně byla reklamace sice zamítnuta, ovšem fakticky (opravou) byla reklamace uznána jako odůvodněná, z našeho pohledu se tedy jedná o uznanou reklamaci, která by se později případně dala započítat do opětovných vad nebo většího množství vad, kdyby tyto v budoucnu nastaly.
Zároveň také platí, že pokud byla reklamace uznána, avšak po převzetí zboží z reklamace se vada na zboží stále projevuje, jednalo by se o reklamaci nevyřízenou řádně a včas.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud by však reklamace byla zamítnuta a společnost by následně nabídla spotřebiteli možnost placené opravy, uzavřel by spotřebitel se společností smlouvu o dílo. V takovém případě by pak spotřebitel mohl reklamovat provedení díla, neboť nebylo provedeno řádně.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Na zmíněném elektrokole, které bylo předmětem reklamace, proběhla důkladná kontrola reklamačním oddělením výrobce, společnosti Crussis Electrobikes s.r.o. Výsledek je zdokumentovaný na fotografiích ihned po otevření motoru elektrokola. Proběhla důkladná kontrola těsnění motoru, které bylo v pořádku. Vše bylo opět zdokumentováno. Výrobce našel uvnitř motoru větší množství vody, která se dle výrobce do motoru nemohla dostat jiným způsobem, než větším tlakem (například tlaková myčka, silný proud vody z hadice, převoz kola na autě v dešti apod.). Elektromotor nebyl opraven, pouze vytřen, vysušen a doplněn o mazivo, které se vlivem vytírání a vysoušení odstranilo.
Elektrokolo putovalo zpět do prodejny GIVE.cz, odkud si jej zákazník odmítl následně převzít. Prodejce GIVE.cz u výrobce Crussis Electrobikes s.r.o. reklamoval dřívější verdikt a požadoval opětovné přezkoumání motoru ze strany výrobce. Na popud prodejce GIVE.cz tak proběhlo opětovné přezkoumání celé reklamace a nové otevření a kontrola motoru. Verdikt výrobce se ale ani po opětovném přezkoumání reklamace nezměnil - v motoru bylo příliš velké množství vody na to, aby se jednalo o kondenzaci. Těsnění motoru bylo neporušené. Dle výrobce je tedy jednoznačně chyba na straně uživatele.
Výrobce elektrokol Crussis Electrobikes s.r.o. tedy a na svém původním verdiktu posouzení zmíněné reklamace trvá. Prodejce GIVE.cz se řídí dle posouzení výrobce elektrokola.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k vyjádření společnosti ohledně jejího neměnného stanoviska k reklamaci stížnost uzavíráme bez dosažení dohody.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.