Společnost


Electro World s.r.o.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 62 stížnostech.

#7292Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2015, před 9 lety

MUDr. Jitka Kuntová

Znění stížnosti

Dne 30.8.2014 jsem zakoupila pračku Samsung WW80H7410EW v prodejně Electro World v Brně, Skandinávská 6.Pračka roztrhala bavlněné prádlo- trenkoslipy,pyžama.Vznikla škoda ve výši 10000 Kč.Dne 20.5.2015 a 16.7.2015 jsem podala reklamaci.Prodejna Electro World reklamaci neuznala s odkazem na BMK servis s tím, že technik nenašel závadu a vyžaduje znalecký posudek na pračku. Servisní prohlídky pračky se konaly 28.4.2015 a 12.6.2015.
BMK servis doporučil praní v síťce s mácháním na 400 otáček za minutu.Toto nelze akceptovat zvláště u pračky vyšší cenové hladiny. Musela bych přikoupit ždímačku. Navíc dochází k poškozování prádla i při těchto nižších otáčkách s praním v síťce.


Produkt

Pračka předem plněná Samsung WW80H7410EW/L, výrobní číslo 0C8P5ADF300012T


Požadované řešení

Odstupuji od kupní smlouvy a žádám o vrácení peněz v plné výši.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2015 09:22, před 9 lety

Stěžovatelka uvádí, že v daném případě byly projevy konkrétní vady reklamované pračky, jejichž následkem bylo poškození, popř. roztrhání prádla při praní v pračce, při uplatnění reklamace náležitě popsány a stvrzeny prodejcem, uvedené vady byly posuzovány pověřeným servisem ve dnech 28.4. a 12.6., při ukončení reklamačního řízení byla reklamace prodejcem zamítnuta s odkazem na vyjádření pověřeného servisu, že nebyla nalezena závada, spotřebitelce bylo doporučeno nechat si vyhotovit znalecký posudek, a servisem doporučeno prát prádlo pouze v síťce na nízké otáčky.

Prodávající je dle stanoviska Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. Cpj 40/82, povinen provést záruční opravu s veškerou odbornou péčí takovým způsobem, aby byla vada řádně a beze zbytku odstraněna a prodaná věc nebyla v důsledku výskytu vady ani opravy nijak znehodnocena.

Spotřebitelka je oprávněna, podaří-li se jí na základě znaleckého zkoumání po zamítnutí reklamace prodejcem prokázat uvedenou vadu pračky, a to zcela dle své volby, požadovat odstoupení od kupní smlouvy a vrácení zaplacené kupní ceny výrobku, popř. opravu výrobku či jeho výměnu za nový.

Pokud reklamovaná pračka vykazuje nadále popsanou závadu uvedenou spotřebitelkou, nesplňuje jakost zboží, tedy má vady dle § 2161 odst. 1 písm. a), b), za které je odpovědný výlučně prodejce, neboť prodejce odpovídá kupujícímu, že věc má vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal, nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží, rovněž i, že se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá (lze rozporovat doporučení servisu na praní prádla pouze v síťce na velmi nízké otáčky - jedná se zřejmě o vadu, nikoli obvyklou vlastnost tohoto typu pračky).

Spotřebitelce doporučujeme neprodleně se obrátit ještě jednou a naposledy na prodávajícího prokazatelným způsobem (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s požadavkem na vyřízení reklamace v souladu s občanským zákoníkem a právní úpravou práv z vadného plnění, s tím, že reklamovaná vada přetrvává a stále se projevuje, i po vyjádření servisu, že nebyla zjištěna, s odkazem na nesplněnou jakost prodaného zboží dle § 2161 občanského zákoníku. Za vyřízení reklamace je odpovědný pouze prodejce, nikoli servis, a pouze prodejce nese případné důsledky z nikoli řádně a včas vyřízené reklamace.

Pokud by však prodejce trval na zamítavém stanovisku k reklamaci, které se opírá o uvedené vyjádření servisu (vada nezjištěna, doporučený způsob praní), bude nezbytné pro úspěch ve věci do reklamačního protokolu zapsat nesouhlas se způsobem vyřízení reklamace a neprodleně ještě před podáním žaloby k soudu vyhledat soudního znalce z oboru a reklamovanou vadu pračky s ním nejprve zkonzultovat a poté předat k posouzení a vyhotovení znaleckého posudku. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem je vhodné se předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení.

Vyjde-li takto podaný znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, bude prokázáno, že reklamace byla důvodná. V takovém případě je značným způsobem posílena důkazní pozice spotřebitele, který je oprávněn se obrátit na prodávajícího (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat k náhradě po prodejci jako účelně vynaložený náklad spojený s oprávněnou reklamací, rovněž i další související výdaje s uplatněnou reklamací (jízdné, poštovné).

Pokud by v důsledku vady pračky, tak jako zřejmě v tomto případě, došlo ke škodě na jiné věci (roztrhané prádlo v důsledku vady pračky), než je vadný výrobek, který je používaný k jiným než podnikatelským účelům, je spotřebitelka rovněž oprávněna v souladu s § 2910 občanského zákoníku uplatnit právo na náhradu škody vůči prodávajícímu. Náhradu škody je třeba uplatnit u podnikatele, se kterým byla uzavřena kupní smlouva týkající se vadné věci. Doporučujeme písemnou prokazatelnou formu uplatnění nároku na náhradu škody. Spotřebitel musí prokázat porušení zákona prodávajícím dodáním vadného výrobku, výši škody a skutečnost, že příčinou jejího vzniku je právě ono protiprávní jednání. Škoda se hradí v penězích jen, pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou), je-li to možné. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.8.2015 10:59, před 9 lety

Vážená paní Kuntová,

velice nás mrzí, že máte problémy s u nás zakoupeným výrobkem.

Prozkoumali jsme všechny dostupné servisní protokoly ze servisu BMK, zároveň jsme Vaše reklamace uplatněné dne 28.4. a 12.6. řešili s výrobcem, tedy společností Samsung. Zvážili jsme všechny možnosti a již jsme Vám i písemně odpovídali. Na základě vyjádření autorizovaného servisu výrobce, nebyla na výrobku shledána výrobní vada ani v jednom z případů, tudíž nebyla naplněna podstata možnosti odstoupit od kupní smlouvy.

Vzhledem k výše uvedenému Vám doporučujeme obrátit se na soudního znalce z oboru a na uvedený výrobek nechat vypracovat znalecký posudek. Seznam znalců najdete na www.justice.cz . Vyjde-li tento posudek ve Váš prospěch, prosím obraťte se znovu na jakoukoliv naši prodejnu či na centrálu společnosti. Na základě tohoto posudku můžeme řešit s výrobcem skutečnosti, které jsou v posudku uvedeny a zvrátit tak jeho stanovisko.

V případě, že vyjde znalecký posudek ve Váš prospěch, uhradíme Vám náklady s ním spojené a ostatní náklady, které Vám společně s uplatněním reklamací vznikly.

Je nám velice líto, že Vám nemůžeme sdělit příznivější odpověď.

Děkujeme za Váš podnět

Bc. Jana Jurčová
Service specialist společnosti Electro World

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.9.2015 11:22, před 9 lety

Vzhledem k tomu, že se spotřebitelka k případu již delší dobu nevyjádřila, žádáme ji o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2015 19:33, před 9 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti se k případu vyjádřit, z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.