Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.11.2023 jsme koupili televizor zn. Samsung u Společnosti PLANEO, Studenská ul. Plzen. Televizor vystaven nebyl, byl v obalu. Chyba byla, že jsme si nenechali televizor ukázat a předvést. Doma jsme zjistili, že k výrobku jsou pouze v tištěné podobě bezpečnostní pokyny a žádný manuál. Manuál je v televizi, pokud něco chci nastavit, tak si to musím opsat z manuálu a poté vyzkoušet. Podpora Samsung byla jem při prvním dotazu ochotná, poté slíbili řešení a už se neozvali. Dálkové ovládání u televizoru nemá číselné volitelné programy na ovládači. Vše je pod asi pěti symboly, které jsou pro starší občany složité, Jsme ve věku více jak 70 let, manžel téměř 80 let. Prodávající by měli vědět, že v tomto věku většina z nás s tím bude zápolit. V jejich prodejnách nejde o slušnost, ale o zisk. Na požádání nám manuál nevytiskli. Nemáme tiskárnu a ani nejsme "zdatní" ve vyhledávání na internetu.
SAMSUNG UE43CU7172
CHTĚLI JSME TELEVIZOR VRÁTIT, ALE TO LZE POUZE PŘI NÁKUPU PŘES E-SCHOP.
Pokud by u této společnosti byl zákazník na 1.místě, tak na požádání manuál vytisknou.
|
Tweet |
Podle § 9 odst. 1 a § 11 zákona o ochraně spotřebitele platí, že prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného výrobku nebo poskytované služby a způsob a dobu jejich užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v písemném návodu a aby byly srozumitelné. Prodávající musí zajistit, aby tyto informace, jsou-li poskytovány písemně, byly poskytnuty v českém jazyce.
Nesplněním této povinnosti se prodávající dopouští přestupku, za který může Česká obchodní inspekce udělit prodejci sankci. Podnět k prošetření lze podat zde https://www.coi.cz/podatelna/.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Dopis bude zaslán společnosti R+R Planeo, spol. s r.o., Dolní Nouzov 415, 28101 Velim.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.