Počet nahlášených stížností: | 19 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zboží, které jsem si objednala jsem zaplatila. O žádné jiné zboží, které mi chodilo jsem Národní Pokladnici nežádala a ani neobjednávala. Vůbec nerozumím e-mailu, který mi dnes přišel - podklady pro úhradu + náklady řízení.
Formou e-mailové komunikace jsem se dozvěděla, že se jednalo o automatické zasílání celé kolekce bankovek, kterou jsem ukončila prostřednictvím e-mailu.
Stala jsem nedobrovolným sběratelem, v podobě dalších a dalších neobjednaných zásilek, kde byla přiložena složenka s výzvou k úhradě.
O zboží, které jsem si neobjednala nemám zájem a chci ho vrátit.
Toto je e-mail od vymáhací společnosti:
Váš dluh vůči společnosti Národní Pokladnice s.r.o., evidujeme stále jako neuhrazený! Dluh uhraďte nejpozději do 3. dnů. Pokud nebude dluh zaplacen v požadovaném termínu, budeme nuceni pokračovat v dalších inkasních krocích.
Když se mi ve schránce objevila další obálka, tak jsem se okamžitě e-mailem obratila na info@narodnipokladnice.cz s dotazem, proč mi něco posílají bez objednání, tak mi byl odeslaný tento e-mail: Vážená paní, děkujeme za Váš email. Zboží Vám bylo odesláno na základě Vaší obj. numismatu 10Kčs 1960. Tento numismat se samostatně neprodává a otevírá kolekci Zlaté československé bankovky. Podmínky objednávky jsou vždy uvedeny před dokončením objednávky a je třeba s nimi souhlasit. Národní Pokladnice zboží bez objednávky neodesílá. Zákazník má právo kolekci kdykoliv ukončit, ale je potřeba nás informovat před odesláním dalšího zboží. Z toho důvodu Vám přišel další kousek. Kolekci jsme Vám ukončili a zboží můžete vrátit zpět na adresu – Národní Pokladnice, Odnos, Praha 023, 223 10. Doporučujeme zaslat jako cenné psaní.
Aby mě už vymáhací služba neposílala e-maily a sms zprávy. Nejdem žádný dlužník a neobjednané zboží platit nechci. Jsem ochotna na jejich náklady jim to odeslat zpět.
Děkuji moc za vyřešení mé žádosti.
|
Tweet |
Pokud si spotřebitel objednal jen jeden konkrétní exemplář a zároveň nebyl předem informován o nemožnosti koupě daného exempláře samostatně a o otevření kolekce, není povinen vracet ani platit další zasílané neobjednané zboží.
Pokud spotřebiteli přijde neobjednané zboží s tím, že jej má zaplatit, chrání jej ustanovení § 1816 občanského zákoníku. To uvádí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Jestliže by navíc byla informace ohledně nemožnosti zakoupení bankovky samostatně spolu s otevřením kolekce obsažena pouze v obchodních podmínkách společnosti, jednalo by se o tzv. překvapivé ujednání a dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by toto ujednání mělo být vůči spotřebiteli neúčinné.
Spotřebiteli doporučujeme zaslat prodejci preventivně výpověď (možného) závazku společně s žádostí o odstranění osobních údajů, a to doporučeně a s dodejkou. Dopis bude adresován společnosti Národní Pokladnice s.r.o., Karolinská 661/4, 186 00 Praha.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Z popisu stížnosti se však domníváme, že závazek byl již ukončen dle e-mailové komunikace mezi spotřebitelem a společností.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes podatelnu ČOI na adrese https://www.coi.cz/podatelna/.
Ke společnosti, které byla údajná pohledávka postoupena:
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat i společnost, které byla údajná pohledávka postoupena. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zasílání kolekce, kterou si zákaznice objednala, jí bylo zastaveno. Byl také zastaven upomínkový proces a Zákaznické oddělení je se zákaznicí v kontaktu, abychom mohli celou záležitost co nejdříve uzavřít smírně a k oboustranné spokojenosti. Přejeme hezký den.
Od zákaznického oddělení jsem dostala e-mail dne 13.12.2023 s informací, že mi byla kolekce ukončena dne 9.10.2023. Dále, že je možnost zaslat neuhrazené zásilky č.66007905 a 65979222 zpět na adresu: Národní Pokladnice, s.r.o., Odnos, 223 10 Praha 023 (Doporučeně jako cenné psaní).
Dne 14.12.2023 mi přišel e-mail od vymáhací agentury: M.B.A. Consulting s.r.o., že mám uhradit fakturu (Mimosoudní inkaso pohledávek) s tím, že mě informují o aktuálním zůstatku mého závazku vůči společnosti Národní Pokladnice s.r.o., který převzali na základě plné moci + podklady pro úhradu: Fakturace + Náklady řízení.
Neobjednané zboží jsem vrátila zpět na vlastní náklady a bylo již dle informací ČP doručeno, v další zásilce byla výpověď s žádostí o odstranění osobních údajů, která byla také dle informací ČP doručena.
Pokud chcete celou záležitost co nejdříve uzavřít smírně a k oboustranné spokojenosti požaduji prohlášení obou společností (Národní Pokladnice s.r.o. a M.B.A. Consulting s.r.o.), že nadále nebudete zneužívat mé osobní údaje, prokazatelné VYMAZÁNÍ z vaší databáze a PÍSEMNÉ VYJÁDŘENÍ k této situaci.
Děkujeme stranám za vyjádření.
Jestliže společnost Národní Pokladnice s.r.o. zastavila objednávky i upomínkový proces, neměla by poté požadovat další platby (za předpokladu, že neuhrazené zásilky spotřebitelka vrátí). Společnost, které byla pohledávka postoupena by o této skutečnosti měla být informována a zároveň by již neměla žádný dluh požadovat, neboť údajný důvod tohoto dluhu zanikl.
Spotřebitelce doporučujeme s informací o dohodě se společností Národní Pokladnice s.r.o. informovat i společnost M.B.A. Consulting s.r.o.
Závěrem dodáváme, že společnost M.B.A. Consulting s.r.o. je soukromou společností a nemá tak žádné jiné pravomoce než jiné osoby - nemůže tak například obstavit bankovní účet apod., jak by mohl učinit např. exekutor v případě pravomocného rozhodnutí soudu.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat, zda společnost M.B.A. Consulting s.r.o. s vývojem v případu kontaktovala.
Obě společnosti (Národní Pokladnice s.r.o. a M.B.A. Consulting s.r.o.) zaslaly zákaznici svá prohlášení, která požadovala. Celou záležitost je tedy možné uzavřít.
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme s dosažením dohody stran.