Počet nahlášených stížností: | 31 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vraatil jsem zboží do 14 dnů. Byla mi vrácena pouze část peněz za údajné poškození zboží. Pouze jsem vybalil,vyzkoušel a vrátil.
Firma komunikuje pouze pomocí e-mailu. Neprofesionální přístup. Všechny před firmou varuji.!!!
Pokojová anténa EMOS EM HF-20
Zboží jsem poslal ve stavu v jakém mi přišlo. Ocekaval jsem vraceni peněz v plné výši.
|
Tweet |
Při odstoupení od smlouvy bez udání důvodů do 14 dnů ode dne převzetí zboží spotřebitel odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Pokud by spotřebitel nesouhlasil s ponížením částky, mohl by se ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s touto informací a žádostí o vrácení odpovídající částky. Cenu posudku lze následně oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost nás po uzavření stížnosti požádala o možnost přidání jejího vyjádření. Stížnost proto opětovně otevíráme a ponecháváme přeřazenou na společnost.
Vážený pane Jonáši, jako spotřebitel máte právo si zboží zakoupené v e-shopu vyzkoušet a v případě, že nevyhovuje, ho do 14 dnů od zakoupení bez udání důvodu vrátit. Rozsah tohoto vyzkoušení odpovídá tomu, co by Vám mohl ukázat prodavač na kamenné prodejně. Ve Vašem případě se jednalo o aktivní pokojovou anténu, u které jste mohl v plném rozsahu zkontrolovat funkčnost a to, jestli anténa po připojení k TV funguje, jak má. Pokud zakoupené zboží nevyhovuje, jsme schopni ho ve stavu "jako nové" vrátit na sklad a prodat.
V rámci odstoupení jste nám ale vrátil zboží, které rozhodně neodpovídalo stavu "jako nové". Anténa byla zjevně užívána a namontovaná ke zdi, povrch vykazoval značné množství vrypů a dokonce perforaci, okolo montážních otvorů antény byly škrábance a zbytky barvy. Známky použití vykazovalo i příslušenství. Navíc jste vrátil neoriginální napájecí adaptér. Zkuste se sám sebe zeptat, jestli byste se smířil s tím, že bychom Vám místo nového zboží za plnou cenu poslali anténu, která byla viditelně používána, se škrábanci a neoriginálním příslušenstvím. Přikládám pár fotografií.
Prověřil jsem celý postup a shledal jsem ho v souladu s právní úpravou ČR a v souladu s našim Obchodním a reklamačním řádem.
S pozdravem
Radim Malchárek, ředitel marketingu Exasoft.cz
Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.
Protože společnost označila své stanovisko jako za neměnné, přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl uvést, zda využije alternativního řešení (např. ČOI, soudní znalec). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.
Vážený pane Jonáši, jako spotřebitel máte právo si zboží zakoupené v e-shopu vyzkoušet a v případě, že nevyhovuje, ho do 14 dnů od zakoupení bez udání důvodu vrátit. Rozsah tohoto vyzkoušení odpovídá tomu, co by Vám mohl ukázat prodavač na kamenné prodejně. Ve Vašem případě se jednalo o aktivní pokojovou anténu, u které jste mohl v plném rozsahu zkontrolovat funkčnost a to, jestli anténa po připojení k TV funguje, jak má. Pokud zakoupené zboží nevyhovuje, jsme schopni ho ve stavu "jako nové" vrátit na sklad a prodat.
V rámci odstoupení jste nám ale vrátil zboží, které rozhodně neodpovídalo stavu "jako nové". Anténa byla zjevně užívána a namontovaná ke zdi, povrch vykazoval značné množství vrypů a dokonce perforaci, okolo montážních otvorů antény byly škrábance a zbytky barvy. Známky použití vykazovalo i příslušenství. Navíc jste vrátil neoriginální napájecí adaptér. Zkuste se sám sebe zeptat, jestli byste se smířil s tím, že bychom Vám místo nového zboží za plnou cenu poslali anténu, která byla viditelně používána, se škrábanci a neoriginálním příslušenstvím. Přikládám pár fotografií.
Prověřil jsem celý postup a shledal jsem ho v souladu s právní úpravou ČR a v souladu s našim Obchodním a reklamačním řádem.
S pozdravem
Radim Malchárek, ředitel marketingu Exasoft.
Vážený pane Malchárku, zboží jsem vrátil ve stejném stavu, jak mi bylo doručeno. Pokud uvádíte, že jsem vrátil neoriginální adaptér, je to spíše otázka na vás, jaký adapter jste k anténě přibalil. Protože jsem se s takovým přístupem k zákazníkovy jako má vaše firma nikdy před tím nesetkal, neudělal jsem fotodokumentaci, v jakém stavu zboží přišlo.
Když jsem si přečetl recenze na vaši firmu od jiných zákazníků, pochopil jsem, že zakoupením zboží ve vaši firmě a případným vrácením či reklamací nastanou komplikace, které řešíte tak, že vinu přesunete na zákazníka.
Zkuste se zeptat sám sebe jakožto marketingového ředitele, jestli byste si koupil nějaký produkt od firmy kterou zastupujete, pokud již předem víte, že se firma nechová korektně.
S pozdravem
Ing. Luboš Jonáš
nespokojený zákazník
Děkujeme spotřebiteli za vyjádření.
Vzhledem k tomu, že společnost označila své stanovisko jako za neměnné, přeřazujeme stížnost opětovně na spotřebitele, aby mohl uvést, zda využije alternativního řešení (např. ČOI, soudní znalec). V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat.
Vzhledem k výše uvedenému uzavíráme stížnost bez dosažení dohody stran.