Počet nahlášených stížností: | 59 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,postel byla koupena přes internet zaplacena převodem,dosud nepřišlo ani zboží ani vracene peníze.
Geneva SIG-916976
Vrátit penize
|
Tweet |
Obecně k nedodání:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Insolvence:
Společnost již v tomto případě zanikla. Podle § 185 občanského zákoníku platí, že právnická osoba zapsaná do veřejného rejstříku zaniká dnem výmazu z veřejného rejstříku.
Společnost se dle insolvenčního rejstříku nacházela v úpadku a byl prohlášen konkurs, viz:
https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=C60E2F081EB6381CE05333F21FAC3BAD.
Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 18. 11. 2021 a k pozdním podáním se nepřihlíží. Jestliže spotřebitel neuplatnil svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.