Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#7296Zamítnutí pojistné události i reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.07.2015, před 9 lety

Pavla Pokorná

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 19.7.2014 jsem si u společnosti Alza.cz koupila mobilní telefon Huawei Y530. Při koupi mi bylo nabídnuto pojištění za cenu 500,- Kč. Pojištění se vztahuje na prasklý displej, prý jakýmkoliv způsobem i zaviněním. Dne 4.6.2015 jsem mobilní telefon poslala poštou na reklamaci i opravu displeje (v rámci pojištění). Jako závady pro reklamaci jsem uvedla neustálé sekání, padání aplikací, bez signálu, nezobrazování klávesnice při psaní sms, samovolné odesílání jedné sms třeba 6x a více. A jako pojistnou událost prasknutí displeje. Mobilní telefon mi poslali až 20.7.2015, tudíž 31. pracovní den. Byl ve stejném stavu, jako jsem ho posílala a k tomu přiložen papír, že JIŽ 10.6.2015 (!!) byla pojistná událost zamítnuta z důvodu: Nejedná se o pojistnou událost, závady způsobené při běžném užívání nejsou kryty danou službou. Nechápu, co to má znamenat. Mám nárok na vrácení peněz nebo alespoň uznání reklamace v rámci zákona?


Produkt

Mobilní telefon Huawei Y530


Požadované řešení

Vrácení peněz, již nechci mít se společností Alza.cz nic společného


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2015 09:56, před 9 lety

Co se týče pojistné události, tak ze stížnosti není zřejmé, jakým způsobem k prasknutí displeje došlo. V pojistných podmínkách jsou uvedeny výjimky na něž se pojištění nevztahuje. V tomto případě je tedy důležité za jakých podmínek a jaký druh pojištění konkrétně byl s prodejcem uzavřen, popřípadě je-li spotřebitel schopen prokázat podmínky za jakých mu bylo pojištění přislíbeno.

Ze stížnosti rovněž není jasné jak, či zda vůbec, se prodejce vyjádřil k reklamaci. Pokud tak prodejce neučinil, nebo tak učinil až po uplynutí zákonné lhůty, vzniká spotřebiteli nárok na odstoupení od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně.

Ode dne uplatnění reklamace má prodejce maximálně 30 kalendářních dní na vyřízení, měl by se však snažit reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu. Rozhodnout o ní prodejce podle zákona musí ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů. Jen pokud si reklamace vyžádá odborné posouzení nebo odstraňování vady, může prodejce vyřídit reklamaci nejpozději ve lhůtě 30 dnů. Lhůta začíná běžet ode dne následujícího po uplatnění reklamace. Končí-li lhůta o víkendu či ve svátek, prodlužuje se na nejbližší pracovní den. Zákonem stanovená délka nebrání dohodě se spotřebitelem na delší lhůtě k vyřízení reklamace. Nevyřízení reklamace ve lhůtě 30 dnů je správním deliktem, s podnětem pro zahájení řízení se může spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.8.2015 11:31, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.