Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Během května tohoto roku jsme zakoupili v Bauhausu Liberec vinylovou podlahu. Avšak velmi brzy po pokládce se začala podlaha do značné míry vlnit- francouzská okna, okna, u krbu až na podzim po jeho použití, místa které nejsou zatěžováné nabytkem ani chůzi!
Výsledek reklamace: na vinylu nesmí být kuchyňská linka, nepoužitá správná podložka.
Naše vyjádření:
Vinylovou podlahu jsme objednávali na odborném úseku prodejny, tudíž bychom očekávali odborné informace k produktu, nestalo se, tyto informace nejsou dokonce ani uvedené na viditelném místě u samotného produktu a dokonce ani ne na eshopu v prohlášení o vlastnostech ani v dokumentu o podlaze. V informacích jak na prodejně tak na eshopu se pouze dozvíte že je to click vinyl a proto jsme zakoupili podložku pro click vinyl, tu nejpevnejsi kterou trh nabízel. Ale prý jsou na krabicích zobrazené obrázky, krabice se nám dostala do rukou cca za 3 týdny po objednání, produkt nebyl skladem a to už jsme měli podložku zakoupenou, a pracně nalepenou po celém domě. Především, kdyby šlo hlavně o problém podložky stane se všude po domě to co u oken a krbu, ale spíše to bude vlivem tepla. Nutno podotknout, že po pokládce jsme reklamovali 15-20%, podlaha byla poškozená, zámky rozlamane/dolamane, to vykazuje o kvalitě produktu.
Chtěla bych se prosím zeptat, jak můžeme situaci řešit? Vinylová podlaha stála dost peněz, k tomu podložka, lišty, samotná prace a toho času. Na podlaze leží veškerý nábytek, obložky..
Nikomu nechceme dělat problémy, ale tohle je průšvih, který se musí vyřešit a rádi bychom našli společnou řeč a hlavně řešení.
Předem děkujeme za zpětnou vazbu.
Prokorátovi
Vinylová podlaha značky b!design
Požadujeme buď vrátit peníze, nebo produkt vyměnit, demontáž jsme ochotni zařídit i jsme ochotni vypomoct s montáží.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podle § 9 odst. 1 a § 11 zákona o ochraně spotřebitele platí, že prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného výrobku nebo poskytované služby a způsob a dobu jejich užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v písemném návodu a aby byly srozumitelné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.