Společnost


Larec partners s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#7297Neuznané odstoupení od smlouvy z důvody skrytých vad o kterých prodejce věděl.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2015, před 9 lety

Radek Krupka

Znění stížnosti

Zdravím,
potřeboval bych poradit ohledně koupě vozu a to ze 7.března 2015 v Praze od společnosti Larenc partners s.r.o.. Objevili se totiž skryté vady, o kterých prodávající musel vědět, ale já jako laik jsem si jich nevšimnul. Jedná se o vadu vstřiků (momentálně auto jede na 4 válce místo 5) a o spojku, ze které teče olej přes simerink. Za opravu mi bylo vyčíslena strašná částka. Prodejce odmítá s tím cokoliv mít, že prý auto bylo při prodeji v pořádku. Jsem teďka objednaný u autorizovaného servisu na technickou zprávu, abych to případně mohl řešit dál soudně. Ale potřeboval bych poradit, jestli mám možnost ve sporu vyhrát, abych neplatil navíc za soudní poplatky a další výdaje kolem sporu navíc jen tak do větru. Nebo jestli šanci spíše nemám.....
Děkuji za odpověď, Krupka


Produkt

Alfa Romeo 156, r.v. 2005


Požadované řešení

Vrátit ojetý vůz majiteli. (oprava je vyšší než cena vozu)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2015 11:11, před 9 lety

Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil, nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení. Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Nutný je předpoklad řádně uplatněné reklamace provedené u prodávajícího.
Pokud se tedy vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k zákonné domněnce nelze při zamítnutí reklamace uplatněné v prvních 6 ti měsících od převzetí považovat za dostatečné posouzení vady bez osobní prohlídky vozidla. Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Pouhým ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.

Podstatná je také skutečnost zda-li je autobazar skutečně prodejcem, a nese tedy za vady plnou odpovědnost, nebo je pouze zprostředkovatelem prodeje a za vady odpovídá někdo jiný, tedy skutečný majitel vozidla.

Pokud však společnost nadále odpovědnost za vadu odmítá, je před případným soudním sporem vhodná konzultace se soudním znalcem, který by se měl vyjádřit k povaze vady. Seznam soudních znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.11.2015 17:31, před 9 lety

Společnost Larec partners s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.