Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zdravím,
potřeboval bych poradit ohledně koupě vozu a to ze 7.března 2015 v Praze od společnosti Larenc partners s.r.o.. Objevili se totiž skryté vady, o kterých prodávající musel vědět, ale já jako laik jsem si jich nevšimnul. Jedná se o vadu vstřiků (momentálně auto jede na 4 válce místo 5) a o spojku, ze které teče olej přes simerink. Za opravu mi bylo vyčíslena strašná částka. Prodejce odmítá s tím cokoliv mít, že prý auto bylo při prodeji v pořádku. Jsem teďka objednaný u autorizovaného servisu na technickou zprávu, abych to případně mohl řešit dál soudně. Ale potřeboval bych poradit, jestli mám možnost ve sporu vyhrát, abych neplatil navíc za soudní poplatky a další výdaje kolem sporu navíc jen tak do větru. Nebo jestli šanci spíše nemám.....
Děkuji za odpověď, Krupka
Alfa Romeo 156, r.v. 2005
Vrátit ojetý vůz majiteli. (oprava je vyšší než cena vozu)
|
Tweet |
Prodejce odpovídá za stav vozu, který je sjednaný ve smlouvě a za vady, které jsou na zboží při převzetí, pokud na ně neupozornil, nejedná-li se o vady odpovídající míře používání nebo o běžné opotřebení. Jde-li o vadu, za kterou prodávající odpovídá, je povinen závadu odstranit nebo poskytnout přiměřenou slevu z kupní ceny. Nutný je předpoklad řádně uplatněné reklamace provedené u prodávajícího.
Pokud se tedy vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k zákonné domněnce nelze při zamítnutí reklamace uplatněné v prvních 6 ti měsících od převzetí považovat za dostatečné posouzení vady bez osobní prohlídky vozidla. Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Pouhým ustanovením ve smlouvě vztahujícím se ke špatnému technickému stavu vozu se nelze zbavit odpovědnosti za vady.
Podstatná je také skutečnost zda-li je autobazar skutečně prodejcem, a nese tedy za vady plnou odpovědnost, nebo je pouze zprostředkovatelem prodeje a za vady odpovídá někdo jiný, tedy skutečný majitel vozidla.
Pokud však společnost nadále odpovědnost za vadu odmítá, je před případným soudním sporem vhodná konzultace se soudním znalcem, který by se měl vyjádřit k povaze vady. Seznam soudních znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.
Společnost Larec partners s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.