Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, jsem ve sporu s uvedenou pojišťovnou ohledně jejího odhadu ceny mého auta a následného vyrovnání. Byl jsem účastníkem nehody z cizího zavinění a pojišťovna měla nahradit způsobenou škodu z povinného ručení viníka. Po prohlídce havarovaného vozu ( Škoda Fabia Combi, SPZ ***, vyrobené 02.2016) jeho cenu před pojistnou událostí stanovila tak, aby cena jeho opravy byla vyšší a škodu mohla vyhodnotit jako totální a havarované vozidlo šlo do dražby. Dražba proběhla a nyní je auto již prodané výherci této dražby za cenu 85 500 Kč. Nyní chce pojišťovna doplatit částku do výše jejího odhadu tj. do 210 000 Kč. Odhad ceny vozu provedla pojišťovna pouze uvedením 7 inzerátů z autobazarů a jejich zprůměrováním. S touto metodikou nesouhlasím , protože náš vůz byl před havárií ve velmi dobrém stavu, garážovaný a s pravidelným servisem ve značkovém autoservisu. Inzeráty vybrané pojišťovnou jsou ale zvoleny z nejhoršího "koše" s nejnižšími cenami aut. Proti této skutečnosti vedu s pojišťovnou spor, jednak telefonicky, ale hlavně pomocí korespondence mailem, všechny maily mohu doložit. Jelikož všechny moje argumenty pojišťovna zamítla, nechal jsem vypracovat znalecký posudek vozu, kde znalec určil jeho cenu na 264 000 Kč. Posudek rovněž pojišťovna odmítla se zdůvodněním, že je " nepřezkoumatelný". Použil jsem poté ještě jejich metodu a vybral rovněž 7 inzerátů s cenami u tohoto typu aut obvyklými a vyšla mi průměrná cena 262 714 Kč. Toto bylo opět odmítnuto z důvodu, že výbava těchto aut není zcela shodná s mým vozem.
Prosím o pomoc proti jednání pojišťovny, která jakýkoli argument okamžitě smete ze stolu. Děkuji.
S pozdravem Ing. Lacheta Jaroslav ***
PS. Veškerou korespondenci s pojišťovnou + znalecký posudek + VTP + cenu opravy mohu poskytnout
Škoda Fabia Combi, výbava Ambition, 2. majitel ( první byl Škofin, prodáno po roce užívání a nájezdu 19 300Km) , nájezd 67 497 km, střešní lížiny, zamykání zpátečky, elektr. kola, el. ovládání př.oken a zrc.
Seriózní odhad ceny vozu před pojistnou událostí a doplatek pojišťovny do ceny z tohoto odhadu. Dosud jsem od pojišťovny nepřijal žádné peníze.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel nesouhlasí se stanovením ceny vozidla určené likvidátorem, má možnost ji rozporovat. Spotřebitel má možnost namítat nesprávnost odhadu takovým způsobem, že sám provede průzkum trhu, aby zjistil, za kolik se obdobné vozidlo prodává, resp. prodávalo v době nehody. V případě, že je takový postup neúspěšný, je na místě obrátit se na soudního znalce, který určí cenu vozidla před nehodou, tak jak zde již spotřebitel podle popisu stížnosti učinil. Seznam znalců je možné nalézt na www.justice.cz. Cena ve znaleckém posudku bude pravděpodobně vyšší než cena, kterou přiznala pojišťovna. Pojišťovna hradí ze zákona skutečně vzniklou škodu, tedy v případě totální škody to znamená odhadní cenu vozidla před havárií. Pojišťovna ale cenu vozidla určuje na základě svých interních tabulek, které jsou často vzdálené realitě a které v mnoha případech určují cenu vozidla před havárií nižší, než ve skutečnosti byla.
Podle § 28 zákona o znalcích, znaleckých kancelářích a znaleckých ústavech platí, že podaný znalecký posudek musí být úplný, pravdivý a přezkoumatelný. Jeho přezkoumatelnost by mělo zaručovat zejména odůvodnění, které je povinnou náležitostí znaleckého posudku, případně také přílohy (pokud nějaké jsou).
V případě totální škody na vozidle je nutné dále zohlednit tzv. princip plného odškodnění, jak uvedl Ústavní soud ČR ve svém nálezu se sp. zn. II. ÚS 155/16. Dle Ústavního soudu se skutečnou škodou rozumí zmenšení existujícího majetku poškozeného ve srovnání se stavem, jaký zde byl před způsobením škody, a proto musí i rozsah náhrady škody zohlednit výši všech nutných prostředků, které byl poškozený nucen vynaložit k obnovení původního majetkového stavu. Tato náprava může být zjednaná třeba i koupí srovnatelného osobního automobilu poté, co došlo ke zničení původního vozidla. Náhrada škody, a tedy pojistné plnění, by tak mělo být takové, aby byl plně kompenzován rozdíl v majetku poškozeného před nehodou a po ní.
Subjektem věcně příslušným k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z tohoto pojištění je Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven z.ú., Elišky Krásnohorské 135/7, 110 00 Praha 1, www.ombudsmancap.cz.
Vážený pane Lacheto,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Stižnosti
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Stižnosti, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, chci poděkovat d'testu za pomoc při sporu s pojišťovnou Generali.Pojišťovna na základě vašeho upozornění přehodnotila svůj přístup k
mému případu a provedla nové hodnocení mého vozu před pojistnou událostí a na jeho základě navýšila jeho cenu o částku 19 800 Kč.Zároveň ale zvedla cenu opravy vozu o částku cca 10 000 Kč, aby prokázala, že na voze byla cena opravy vyšší než jeho hodnota. Zkrátka evidentní manipulace s čísly. Nicméně pokryla moje náklady při koupi srovnatelného automobilu. Děkuji z vaši pomoc a přeji pěkný den. S pozdravem Ing.Lacheta