Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Této společnosti platím za správu bytu částku min. 12x164 Kč + cca 500 Kč za vyúčtování služeb, duplicitní platba, která by již měla být v měsíční, platbě,
předmětná servisní firma pouze vybírá svůj paušální poplatek, více jí nezajímá, navíc je tak sprostá, že nerespektuje ustanovení NOZ z. č. 89/2012 Sb. a odmítá mi sdělit fakta o výdajích za uplynulé období dle - § 1179 NOZ
Vlastník jednotky má právo seznámit se, jak osoba odpovědná za správu domu hospodaří a jak dům nebo pozemek spravuje. U této osoby může vlastník jednotky nahlížet do smluv uzavřených ve věcech správy, jakož i do účetních knih a dokladů, a pořizovat si z nich výpisy, opisy a kopie.
výkon servisní firmy při správě bytu
- všem majitelů na požádání sdělit - dle § 1179 NOZ
Vlastník jednotky má právo seznámit se, jak osoba odpovědná za správu domu hospodaří a jak dům nebo pozemek spravuje. U této osoby může vlastník jednotky nahlížet do smluv uzavřených ve věcech správy, jakož i do účetních knih a dokladů, a pořizovat si z nich výpisy, opisy a kopie.
|
Tweet |
Jak spotřebitel uvádí, v § 1179 občanského zákoníku je uvedeno, že "vlastník jednotky má právo seznámit se, jak osoba odpovědná za správu domu hospodaří a jak dům nebo pozemek spravuje. U této osoby může vlastník jednotky nahlížet do smluv uzavřených ve věcech správy, jakož i do účetních knih a dokladů, a pořizovat si z nich výpisy, opisy a kopie."
Pokud spotřebitel požaduje nahlížení do listin, nemusí je vymezit konkrétně, ale postačí určení např. časem či událostí, jichž se týkají.
Toto ustanovení má na svých stránkách uvedena také sama společnost.
V tomto případě záleží, kdo smlouvu se společností uzavřel. Pokud by smlouvu uzavřel sám spotřebitel, mohl by se obrátit na Českou obchodní inspekci.
Domníváme se však, že smlouvu se společností DOSPRA uzavřelo SVJ a Česká obchodní inspekce tak v tomto případě nemá potřebnou pravomoc pro rozhodnutí sporu mimosoudně.
V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírně, je možné obrátit se s celou situací na soud. V prvním stupni je věcně příslušný okresní soud.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.