Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#7299Vystavení pokuty za neznámé porušení smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 23 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.07.2015, před 9 lety

Martin Hlaváč

Znění stížnosti

Dne 12.05.2015 jsem O2 přes firemní mail firmy@o2.cz řádné oznámil ukončení podnikatelské smlouvy ke dni 11.06.2015 a požádal o přenos čísel.
Žádost byla nejprve zamítnuta, s tím, že se smlouva podle neexistujícího odstavce ve smlouvě automaticky prodlužuje o 2 roky. Následně O2 uznal svoje pochybení a zaslal potvrzení o řádném ukončení smlouvy k 11.04.2015.
Po přenosu čísel vystavil na všechna přenesená čísla pokutu pouze s odkazem na odst 13.1. VOP.
Není tedy zřejmé, která ustanovení, ať už VOP, smlouvy, nebo jiných (viz též článek na Dtestu o nepřehledných podmínkách smluv)jsem měl porušit.
Faktury jsem obdržel včera a splatnost je za 2 dny.....
Učinil jsem dotaz na firemní mail firmy@o2.cz, zatím bez odpovědi.
Protože není zřejmé za co jsem pokutován, nemohu pokutu ani akceptovat, ani se účinně bránit. Pokud zaplatím, můžu být takto pokutován do nekonečna.


Produkt

Podnikatelská smlouva na dobu určitou 2 roky


Požadované řešení

Specifikace předmětu pokuty pro další řešení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.7.2015 13:25, před 9 lety

Dle článku 13.1 VOP je účastník povinen řádně užívat Služeb a dodržovat Smluvní podmínky včetně hrazení dohodnutého měsíčního paušálu za Službu, případně též ceny za Služby čerpané nad rámec měsíčního paušálu a částky Platebních transakcí. V článku 13.7 VOP jsou pak uvedeny podmínky uložení smluvní pokuty: Pokud Účastník poruší v
Době trvání Speciální nabídky své povinnosti vyplývající ze Smlouvy a VP, tj. zejména dostane-li se do prodlení s úhradou vyúčtování po dobu delší než 65 dnů, je O2 oprávněna požadovat a Účastník povinen zaplatit O2 smluvní pokutu. Výše této smluvní pokuty pro spotřebitele činí jednu pětin u součtu měsíčních paušálů (podle aktuálního paušálu včetně DPH) zbývajících do konce Doby trvání Speciální nabídky a rozdíl mezi konečnou zvýhodněnou kupní cenou a standardní cenou zboží u O2 podle ceníku. Výše smluvní pokuty pro Účastníka, který není spotřebitelem, činí součet měsíčních paušálů (podle aktuálního paušálu včetně DPH) zbývajících do konce Doby trvání Speciální nabídky a rozdíl mezi konečnou zvýhodněnou kupní cenou a standardní cenou zboží u O2 podle ceníku. Povinnost zaplatit smluvní pokutu vzniká porušením povinnosti a Účastník je povinen zaplatit pokutu nejpozději ve lhůtě uvedené ve výzvě vystavené O2. Zaplacením smluvní pokuty není dotčeno právo O2 požadovat náhradu škody vzniklé v souvislosti s porušením povinností ze strany Účastníka.

Pokud si však spotřebitel není vědom žádného porušení smlouvy ze svojí strany a s vyměřenou pokutou nesouhlasí, doporučujeme mu uplatnit její reklamaci, popřípadě se následně s námitkou proti vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad. Podání reklamace nemá odkladný účinek. Je rovněž možné podat žádost na Český telekomunikační úřad, aby rozhodl, že podání reklamace má odkladný účinek. Toto vyjádření je pak závazné i pro operátora.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
22.7.2015 17:33, před 9 lety

Dobrý den,

dle Vašeho popisu to vypadá, že byla zrušena podnikatelská dohoda bez sankce - i když zprvu bylo tvrzeno, že zrušit již nejde. Rušení této podnikatelské dohody bylo tedy bez poplatků, avšak ještě bylo nutné vypořádat závazky na číslech. Zde je při porušení závazku účtována sankce ve výši, kterou uvádí dTest ve své odpovědi. Pravděpodobně z toho důvodu jste obdržel smluvní pokuty.

Blíže to bohužel prověřit nemohu, neboť dle čísla podnikatelské dohoda, ani podle variabilního symbolu pokuty služby nedohledám. Uveďte prosím IČO. Detaily Vám také kdykoli rádi sdělí specialisté z firemní péče o zákazníky na 800 203 203. E-mailová komunikace může trvat o něco déle, i když se vždy snažíme veškeré dotazy zpracovat co nejdříve. Děkuji za pochopení.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.7.2015 10:38, před 9 lety


Martin Hlaváč

Dobrý den pane guru.
Děkuji, že jste na rozdíl od vašich kolegů z firemního oddělení odpověděl, ačkoliv jsem se na ně mailem obrátil dříve, než na Dtest.
Jestliže nelze dohledat smlouvu s vámi přiděleným číslem a ani na základě vs nelze dohledat k čemu se faktura vztahuje, pak to těžko vyřeším telefonicky.
Předmětem mojí stížnosti bylo, že rozesíláte (a to nepochybně nejenom mně) faktury bez bližšího určení, za co jsou.
K tomu jste se nevyjádřil.
Byl bych rád, aby jako jeden z výstupů této reklamace bylo upozornění pro ekonomický úsek, že svoje požadavky na penále musí klientovi i zdůvodnit a nezatěžovat hledáním klienty, nebo např. guru pro sociální media.
Pokud pokuta vyplývá ze závazku na tel. číslech jak uvádíte, pak vás prosím o vysvětlení, jak při paušálu neomezené volání, který existoval po celou dobu platnosti smlouvy, měsíční fakturaci díky sms, datovému roamingu a volání do a ze zahraničí vyšší než paušál, může vzniknout závazek ve výši 3595,20 Kč. Tedy pokuta vyšší, než byla poskytnutá sleva na dva roky na toto konkrétní číslo.
Na faktuře je uvedeno číslo účtu zákazníka 3621496294.
Děkuji a také vám přeji hezký den.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.7.2015 15:35, před 9 lety

Dobrý den,

velice děkuji za referenční číslo plátce, přes které jsem vše dohledal. Pročítal jsem komunikaci, kterou jste vedl za účelem zrušení podnikatelské dohody a převodu telefonních čísel k jinému poskytovateli. Zaráželo mne, že zde nebylo uvedeno nic o závazku u čísel, které převádíte a tím pádem ani o smluvní pokutě.

Důvodem vystavení smluvních pokut je fakt, že před samotným zrušením došlo ještě k prodloužení závazku u čísel. Jelikož jste výpověď řešil již v květnu a k prodloužení závazku došlo v červnu, mělo být tomuto automatickému prodloužení zamezeno. To bohužel nebylo a proto se vystavily při rušení sankce. Ty jsou neoprávněné a proto jsem všechny smluvní pokuty zrušil. Má obecná odpověď uvedená výše by platila za předpokladu, že byste měl na číslech v době podání výpovědi závazek, který by trval i po uplynutí výpovědní lhůty (6 týdnů od nahlášení výpovědi). Poté by byla sankce vystavena ve výši součtu pravidelných měsíčních poplatků zbývajících do konce závazku.

Za způsobené komplikace se velice omlouvám, smluvní pokuty (konkrétně tři) jsou již zrušeny a žádným způsobem nebude vymáhána jejich úhrada.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.8.2015 16:23, před 9 lety

Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.8.2015 17:50, před 9 lety


Martin Hlaváč

Závěrečné shrnutí

dne 04.08.2015 jsem obdržel alespoň mailem potvrzení o stornu faktur za porušení smlouvy....
Netěší mně, že přes DTEST byla záležitost vyřízena téměř okamžitě, firemní cestou to trvalo podstatně déle.
Tím ovšem DTESTu ještě větší dík za to, že tyto stránky provozuje.
DTEST a pan Neubauer tedy za 1, celkově hodnotím negativně, protože celá záležitost byla naprosto zbytečná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.11.2015 17:34, před 9 lety


Martin Hlaváč

Hodnocení:

Komentář: Přesto, že byla stížnost vyřešena k mé spokojenosti, hodnotím vstřícnost O2 negativně. Celkem strávený čas od května a nervy mi nikdo nenahradí. Nezodpovězena zůstává otázka, proč ve faktuře není specifikován konkrétní důvod pokuty. Hodnocení se samozřejmě netýká pana Neubauera, jeho přístup a hlavně rychlost s jakou reagoval byly profesionální. Nápad DTestu je překvapivě fungující, na svoji přímou písemnou reklamaci jsem dosud odpověď nedostal.