Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#72991Místo 60 korun jsem platil 120

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2023, před rokem

erich rossmeisl

Znění stížnosti

Dnes jsem jel po dlouhé době vlakem .Koupil jsem si přes internet jízdenku za 30 korun Plešnice ,,,,Jižní předměstí .Ve vlaku to průvodčí nemohl ověřit ,tak jsem musel zaplatit dalších 30 korun ,Na jižním jsem si koupil jízdenku do PLešnic za 30 korun Jenomže díky delšímu čekání u doktora jsem nestihl 15,,10 ...takže jsem jel 16,,47 PŘIŠEL průvodčí a řekl že jízdenka je neplatná a musel jsem mimochodem jako důchodce zaplatit dalších 30 korun .Tkže dnešní cesta Plešnice ,,Plzen mě přišla na 120 korun místo 60 .


Požadované řešení

chci aby dráha vrátila 60 korun ,ke kterým si dopomohla různými kličkami Já jako blbej dřevorubec nemůžu vědět že lístek je na danou hodinu a na na zpáteční cestu .


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.12.2023 13:39, před rokem

Pokud měl spotřebitel platnou jízdenku, neměla by mu společnost účtovat žádné další poplatky. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Pokud však spotřebitel měl koupenou jízdenku na jiný konkrétní spoj, domníváme se, že by společnost mohla požadovat zaplacení jízdenky na spoj aktuální.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.