Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakázková výroba garážová vrata 5.10. zaplaceno celá
částka, dodání 4-6 týdnů dle smlouvy takže dodání do 16.11. dne 28.11. email zpoždění o 4 týdny oproti původnímu terminu tedy 14.12. dnes 14.12.2023 a oznámení, že nejdřív 11.1. 2024
Vznikl tu problém, že z důvodu nedodani garážových vrat v terminu je v RD odhalen a nezateplen strop v garáži z důvodu montáže oněch vrat, hrozí promrznutí a poškození rozvodu vody. Nevím jak dotlačit dodavatele k neprodenemu dodání garazovych vrat neboť se taky reálně může stát, že opět posunou termín a ja budu bez vrat a peněz a ještě s poškozeným rozvody vody.
Garazova vrata na miru
Neprodlená montáž ještě v roce 2023 kompenzace například finanční a nevim o jakou by se mělo jednat častku popřípadě na co mám nárok.
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu ocitá se v prodlení a spotřebitel tak zhotovitele upozorní, že dílo nebylo provedeno včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k plnění (lze poskytnout i mlčky).
Pokud podnikatel nesplní svou povinnost ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. V odstoupení od smlouvy spotřebitel informuje podnikatele o tomto odstoupení a vyzve ho k navrácení peněžních prostředků. Odstoupení bude zasláno na adresu: Okna Macek a.s., Nádražní 1701, 69603 Dubňany.
V případě, že podnikatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné podnikatele vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Mimo to platí, že nedodání díla v určeném termínu je porušením smlouvy, a spotřebitel tak může podle § 2913 OZ žádat náhradu škody z toho vzniklou. Škoda se přitom nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zpoždění realizace zakázky vzniklo z důvodu pozdního dodání materiálu od výrobce. Toto jsme bohužel v době uzavření zakázky nevěděli a ani nemohli předpokládat.
Montáž je naplánována na leden 2024. Pokud by se uvolnil nějaký termín dříve, budeme objednatele kontaktovat.
Kdyby se objednatel rozhodl odstoupit od smlouvy, může odstoupení zaslat na naši adresu nebo na e-mail info@oknamacek.cz, zaplacenou zálohu vrátíme obratem.
Hodnocení: