Společnost


Vesta Active s.r.o.

Počet nahlášených stížností:183
Z toho za letošní rok:11
Stále v řešení:19
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#73018Nedodání zaplacené objednávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 12 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2023, před rokem

Jitka Doležalová

Znění stížnosti

Dne 9.9. 2023 jsem vytvořila objednávku pod č. *** u společnosti Rivalenti, jejíž zaplacení (částka 2 431,- Kč) mi 10.10. 2023 potvrdila, viz níže:
"váš balíček je již na cestě - doba dodání je standardně 5 - 30 pracovních dní od předání objednávky dodavateli, 95% zásilek dorazí zákazníkům do 14 pracovních dní od doby odeslání.

Dodací lhůta se může ve vyjímečných případech prodloužit až na 180 dní, avšak nikdy doposud nebyla delší než 3 měsíce v nejzazším případě ( viz.obchodní podmínky - doprava a platba).


O Vaši zásilku nemusíte mít strach, dorazí Vám v termín, který je uvedený v obchodních podmínkách.

Při dodání zásilky by Vás měl kontaktovat kurýr na telefonní číslo uvedené v objednávce.

Pokud by Vás nezastihl, ukládá zboží na poštu.


V několika případech se nám bohužel stalo, že pošta nedala zákazníkovi o uložené zásilce vědět, proto Vás poprosím se případně zkusit zeptat přímo na pobočce pošty.

Děkujeme Vám za pochopení.


S pozdravem zákaznický tým Rivalenti.cz"

Na telefonické dotazy společnost reaguje záznamníkem, kde stále opakuje opakuje stejné argumenty a fráze, především pak, že se mám obrátit s dotazy prostřednictvím e-mailové komunikace. Po několika urgencích mi společnost odepisuje stále stejnou odpověď, např. 8.12. 2023:

"Vážený zákazníku,

děkujeme Vám za Váš nákup a rádi bychom Vás informovali o aktuálním stavu Vaší objednávky.
Vaše zásilka je nyní na cestě a dorazí k Vám v rámci standardní dodací doby, která se pohybuje v rozmezí 5-30 pracovních dní. Většina našich zákazníků (95 %) obdrží svou zásilku do 14 pracovních dní od odeslání. Rádi bychom Vás však upozornili, že v ojedinělých případech, například v důsledku neočekávaných logistických problémů, státních svátků v Asii, ukončení provozu výrobní továrny, nebo v případě změn zákonů, může dojít k mírnému prodloužení dodací lhůty.

Pro sledování stavu Vaší zásilky Vám zasíláme sledovací číslo :


***

Toto číslo můžete použít pro kontrolu stavu zásilky na webu České Pošty zde. V případě, že na stránkách České Pošty obdržíte hlášení jako "Obdrženy údaje k dosud nepodané zásilce" nebo "Zásilka tohoto podacího čísla není v evidenci", doporučujeme použít alternativní sledovací služby jako 17track.net nebo parcelsapp.com. Tyto služby mohou poskytnout informace o zásilce, ještě než dorazí na území České republiky.

Pokud máte jakékoli dotazy nebo potřebujete další pomoc, neváhejte se na nás obrátit. Jsme zde, abychom Vám poskytli veškerou podporu, kterou potřebujete.



Děkujeme za Vaši trpělivost a pochopení a těšíme se, až Vám Vaše objednávka bezpečně dorazí.


S přáním krásného dne,
Zákaznická podpora


S pozdravem zákaznický tým Rivalenti.cz"

Při dnešní urgenci mi přišla v podstatě stejná opět odpověď:

"Vážený zákazníku,

dovolte nám vyjádřit upřímné poděkování za Vaši objednávku. Je pro nás velkou ctí, že jste si vybral právě naše služby.

S radostí Vám oznamujeme, že Váš balíček je již na cestě. Obvykle se doba dodání pohybuje v rozmezí 5 - 30 pracovních dní od předání objednávky dodavateli, přičemž většina našich zásilek (95 %) dorazí do 14 pracovních dní. Výjimečně se může stát, že doba dodání se prodlouží, nicméně dle našich zkušeností a obchodních podmínek se dodání nikdy nezpozdilo více než 3 měsíce.

Chápeme, že očekávání zásilky může být zdlouhavé, ale můžete být naprosto klidní – Vaše zásilka dorazí v termínu uvedeném v obchodních podmínkách. Při doručení Vás bude kontaktovat kurýr české pošty na telefonní číslo, které jste uvedli v objednávce. Pokud by Vás kurýr nezastihl, zásilka bude bezpečně uložena na Vaší poště.
V minulosti jsme se setkali s několika málo případy, kdy pošta neinformovala zákazníka o uložení zásilky.
Pokud by se Vám zdálo, že Vaše zásilka již měla dorazit, neváhejte se obrátit přímo na pobočku pošty.

Jsme zde pro Vás a rádi pomůžeme vyřešit jakýkoliv dotaz či nejasnost.

Děkujeme Vám za Vaši trpělivost a důvěru v naše služby.
Pokud budete mít jakékoli dotazy či připomínky, neváhejte nás kontaktovat. Těšíme se na Vaši spokojenost s našimi produkty a službami.

S pozdravem a přáním krásného dne
Zákaznická podpora


S pozdravem zákaznický tým Rivalenti.cz"


Při zadání uvedeného čísla týkající se sledování zásilky, Česká pošta uvádí, že zásilka pod tímto číslem není evidována. Od objednávky zaplaceného zboží uplynuly již 3 měsíce, i když společnost uvádí, že zboží obdržím do 14 dnů a nejdelší doba dodání nebyla delší než 3 měsíce.


Velice děkuji za pomoc, s pozdravem

Jitka Doležalová


Produkt

Objednáno zboží: dámské šaty Abbigali - red,I (1185,-Kč), dámské ležérní žebrované tričko s dlouhým rukávem - white (489,- Kč) a dámské legíny Samantha (699,- Kč)


Požadované řešení

Požaduji dodat zboží nebo vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2023 06:32, před rokem

Předně uvádíme, že Česká obchodní inspekce na webových stránkách www.coi.cz/rizikove před těmito stránkami spotřebitele varuje.

Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.

Dále poukazujeme na to, že společnost Vesta Active s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako lokální administrátor pro ČR trh, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná přímo s prodejcem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.

Reklamaci či odstoupení od smlouvy je tak možné uplatnit vůči společnosti Vesta Active s.r.o. Jako sídlo společnosti jsme dohledali následující adresu: Vesta Active s.r.o., Na Folimance 2155/15, 120 00 Praha.

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si dokumenty ohledně odstoupení od smlouvy uschovat.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.2.2024 16:54, před 11 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.