Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 15 |
Začátkem září jsem si na internetu našla firmu Volita servis Brno, potřebovala jsem vyměnit silonová lanka na dvou žaluziích. Poslali mi technika p. S, který se vyjádřil tak, že servis je u nich drahý a že bude lepší vyměnit celé žaluzie, že u nich navíc probíhají podzimní slev 10-30%, tak jsem souhlasila s tím, že mi pošle kalkulaci, 80% ceny se platí předem a zbytek po realizaci. Nechala jsem se kvůli těm probíhajícím slevám přemluvit i ke dvěma sítím do oken. Kalkulace přišla, slevy v ní nebyly, tak jsem se znovu dotazovala p. S, proč nejsou zohledněny (mám zdokumentováno) a bylo mi odepsáno, že už jsou ceny o tyto slevy poníženy. Když ale za pár dní přišli montovat žaluzii (bohužel technik zaměřil a objednal místo dvou žaluzií jen jednu) bylo mi řečeno, že ceny o ony slevy poníženy nemám, technik S již ve firmě nepracuje a že zadají požadavek do systému a někdo se mi ozve, abychom dořešili jak tu druhou žaluzii, tak i ty nepřiznané slevy. Od té doby mi ale chodily pouze upomínky, ať ihned onen doplatek uhradím, několikrát jsem jim odpovídala, že to mají v systému nahlášené, ať mi to přepočítají a já poté hned doplatek uhradím. Asi po měsíci se mi ozval jejich generální ředitel, s ním jsme se domluvili tak, že mi tedy přijdou zaměřit a namontovat tu druhou opomenutou žaluzii, ale pouze v případě, že už mi správně naúčtují slevy (to tentokrát udělali) a že nebudu platit další výjezd technika (což tedy také udělali). A domluva byla, že jiný technik, p. J přijde, opomenutou žaluzii zaměří a všechno i ohledně původní faktury dořešíme, dopočítáme a uzavřeme to. Pan J přišel, zaměřil a k žádnému řešení se neměl, trval na tom, že vše předá někomu z manažerů a ozvou se mi co nejdřív, že on mi nemůže dát kontakt, abych jim zavolala sama. Nikdo se několik dní neozval a začaly mi opět chodit mailem upomínky o onen neponížený doplatek. A dnes mi opět volal ten stejný člověk, co se představil jako ředitel (bohužel jsem v tom rozčílení zapomněla jméno) se kterým jsem to poprvé domlouvala a tvrdil mi, že je všechno jinak a že ceny té v první faktuře jsou systémové, což prý znamená že už jsou ponížené. Dala jsem si tu práci a našla jsem (bohužel pozdě) obrovské množství špatných recenzí na tuto firmu a mimo jiné také paní, která řešila v úplně stejné době podobnou negativní zkušenost s touto firmou a zveřejnila kalkulaci, na které je evidentní, že jí ceny o ony slevy prokazatelně ponížili. Vůbec nerozumím tomuto neserióznímu jednání, navíc i proto, že se jedná o pár stokorun.
Montáž žaluzií
Byla bych ráda, aby mi firma poslal doplatek (fakturu SPRÁVNĚ napočítanou i se slevami) já ho uhradím a s velkou radostí na sebe budeme moct zapomenout
|
Tweet |
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
Dle § 2590 občanského zákoníku zhotovitel provede dílo s potřebnou péčí v ujednaném čase a obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Není-li doba plnění ujednána, provede zhotovitel dílo v době přiměřené jeho povaze.
Podle § 2605 OZ platí, že dílo je dokončeno, je-li předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Pokud tedy společnost neprovedla dílo v ujednaném termínu, porušila tím smlouvu a spotřebitel by tak mohl požadovat slevu z díla. Výše slevy přitom není nikde v zákoně upravena, měla by však být přiměřená.
Zároveň však dle § 430 občanského zákoníku platí, že jednání zaměstnanců zavazuje podnikatele. Jestliže tedy zaměstnanec slíbil slevy díla, je tímto slibem podnikatel zavázán a musí tak plnit. V opačném případě se jedná o porušení smlouvy.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitel pravděpodobně podle popisu stížnosti učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informací k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.