Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#73028Neoprávněně naúčtovaný poplatek při vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.12.2023, před rokem

Ondřej Šobr

Znění stížnosti

Dne 11. 12. ve 13:52 jsem u prodejce ALZA CZ a.s. zakoupil produkt Samsung HW-Q800C, který jsem dovezl domů, rozbalil a zjistil, že byl subwoofer poškrábaný, což by mi nevadilo, ale nevyhovoval mi celkově. Z tohoto důvodu jsem ještě tentýž den v 18:40 zadal v aplikaci Alza, že chci produkt vrátit. Dovezl jsem 13. 12. na pobočku v Chrášťanech kolem 11:00. Zboži mělo původní krabici, všechny polystyrény, baterie, nic nebylo poničeno. Další den, tedy 14. 12. mi přišel do aplikace dobropis, kde jsem zjistil, že mi byl neprávem účtován poplatek 1800 Kč, což je 15 % pořizovací ceny. Hned jakmile jsem viděl, že je poplatek účtován jsem napsal nesouhlasnou zprávu v aplikaci, což bylo kolem 12:00 a stejně dobropis proplatili, tento mail přišel v 12:51. Chtěl jsem tedy produkt vrátit a reklamovat, že v tomto stavu již přišel a zároveň že se nepáruje soundbar společně se subwoorem. Vyjádření společnosti je takové, že je naprosto normální, že mě okradou o 1800 Kč bez toho, aniž by mne předem informovali, jestli souhlasím či jestli si chci zboží vyzvednout zpět. Nabídli snížení poplatku o směšných 600 Kč, tedy na 1200 Kč, stále 10 % pořizovací ceny produktu!
Níže přidávám vyjádření zákaznického servisu ALZA CZ a.s., které je směšné asi jako to, že vám účtují poplatek bez toho, aniž by se zeptali, jestli s ním souhlasíte a ještě napíší, že je pro ně situace uzavřena.

"Dobrý den,

kontaktuji Vás na základě rozporu reklamace číslo ***.

Situaci jsem prověřila přímo s kolegy na oddělení reklamací. Došlo i k prověření původu produktu a dostal jste nový kus, nikdy nepoužitý. Bohužel produkt Vám již vrátit nemůžeme, jelikož byla reklamace vyřízena. Co se týče poplatku, bylo Vám nabídnuto jeho snížení na 1200, což jste odmítl a o ponížení dobropisu byl předem informován.

V příloze zasílám fotografii produktu obdrženého na reklamaci.

Tím je tedy situace pro nás uzavřena a bohužel nemůžeme pro Vás zajistit více.

V případě dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Se srdečnými pozdravy"


Produkt

Samsung HW-Q800C


Požadované řešení

Nabízím zaplatit poplatek ve výši 200 Kč jako gesto vůči ALZA CZ a.s., že jim vznikly nějaké náklady.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.12.2023 07:12, před rokem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Podle § 2161 odst. 5 OZ platí, že projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.12.2023 18:03, před rokem

Dobrý den,

děkuji za předání příspěvku a Vaše vyjádření. Celou situaci již zákazník řešil i s oddělením Péče o zákazníky, kde jsme mu po důkladném ověření situace administrativní poplatek stornovali. Kompletní částka byla již vrácena zpět na uvedené číslo účtu a jistě je již připsána na účet zákazníka.

Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2023 16:52, před rokem

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření.

Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného, popř. o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.1.2024 08:47, před 12 měsíci

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.