Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Měl jsem funkčí Sim kartu v telefonu zn. Siemens(stáří tel 11-12
roků) a telefon byl součástí zabezpečovacího zařízení(alarm)v osobním automobile. Toto zařízení bylo pro poruchu před několika roky(cca 3až4)odpojeno od napájení el. proudem, neboť při zmíněné poruše blokoval startování motoru. Vyndat toto zařízení z útrob palubní desky je práce na 4 hodiny v odborné dílně. Za několik těchto roků z této sim karty nebyl uskutečněn hovor ani zaslána SMS zpráva, tedy ani nebyla žádná častka účtována. V měsíci červnu 2015 mi přišlo vyúčtování (faktura za dvě tel čísla) a na čísle, které bylo vždy nulové byl uskutečněno tel. spojení 6 minut do Guatemaly za 719 Kč. Není to žádná horentní suma ale mám pocit sprostého okradení.
Při tel. reklamaci mi bylo řečeno, že na straně O2 je vše v pořádku a musím tedy služby zaplatit. Prosím o radu jak postupovat dale.
S pozdravem Fr. Hájek
zrušit vyúčtování za tel. spojení které se nemohlo uskutečnit z tohoto čísla.
|
Tweet |
V tomto případě doporučujeme spotřebiteli uplatnit reklamaci vyúčtování. Spotřebitel může reklamaci vůči poskytovateli služby uplatnit nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Doporučujeme reklamaci podávat písemně doporučeným dopisem s dodejkou.
Reklamace má být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Pouze vyžaduje-li vyřízení reklamace projednání se zahraničním provozovatelem, je poskytovatel povinen reklamaci vyřídit nejpozději do 2 měsíců ode dne jejího uplatnění.
V případě, že spotřebitel včas uplatnil reklamaci nekvalitních služeb či špatného vyúčtování a není spokojen s tím, jak byla vyřízena, má možnost do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace podat Českému telekomunikačnímu úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace. Stejná lhůta běží i ode dne, kdy měla být reklamace vyřízena, ačkoli se tak nestalo.
Podání námitky nemá odkladný účinek na povinnost spotřebitele hradit cenu za poskytnuté služby, na jeho odůvodněnou žádost však ČTÚ může odložit povinnost zaplatit do doby rozhodnutí o námitce. Řízení podléhá správnímu poplatku ve výši 100 Kč, který bude v případě úspěchu přiznán jako náhrada nákladů řízení.
Proti rozhodnutí vydanému v prvním stupni správního řízení má spotřebitel právo do 15 dnů ode dne oznámení tohoto rozhodnutí podat rozklad. Rozklad se podává u správního orgánu, který rozhodnutí vydal. O rozkladu rozhoduje předseda Rady ČTÚ. Tato rozhodnutí jsou přezkoumatelná v soudním řízení.
Dobrý den,
poplatek za hovor jste již reklamoval u našeho specializovaného pracoviště reklamací a stížností. Vyjádření Vám bylo zasláno a reklamace nebyla shledána jako oprávněná, neboť k vytočení spojení hovoru z daného zařízení skutečně došlo (ke spojení mohlo dojít i omylem, pokud se dá zařízení ovládat také přes kódy).
Váš nesouhlas s vyřízením reklamace nyní specialisté zpracovávají. Vyjádření Vám bude zasláno v co nejkratší lhůtě - maximálně do měsíce od podání nesouhlasu.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
bohužel mi připadá, že pan Neubauer nečetl moji písemnou reklamaci neboť mi zde chybí vysvětlení proč došlo ke spojení omylem, když analogový telefon zn. Siemens starý nejměně 11 roků je několik roků odpojen od el. proudu a je v krabici ke které se nelze snadno dostat. Celé roky telefon neposlal ani SMS a najednou volá do guatemaly a hned 6 minut. S pozdravem Fr. Hájek
Pokud společnost reklamaci opět zamítne se stejným stanoviskem, doporučujeme spotřebiteli využít výše uvedený postup a podat námitku proti vyřízení reklamace Českému telekomunikačnímu úřadu. Zároveň je možné požádat o odklad povinnosti platit rozporované vyúčtování.
Dobrý den,
reklamace Vám byla opětovně shledána jako neoprávněná. Vysvětlení, jak mohlo ke spojení dojít, je uvedeno také ve vyjádření reklamace. Číslo bylo v momentě hovoru v zařízení, které přenos umožňovalo. Níže zasílám poslední vyjádření reklamací, které Vám specialisté zasílali včera:
Vážený pane Hájku,
odpovídám na Vaši reakci ohledně vyřízení reklamace vyúčtování za služby využívané v období 16. 5. 2015 – 15. 6. 2015 u telefonního čísla 724 214 048, kde reklamujete částku 594,36 Kč bez DPH.
Jelikož jste na nás vznesl opakovanou reklamaci, rozhodl jsem se do procesu jejího řešení vstoupit ze své pozice vedoucího oddělení reklamací. Provedl jsem revizi správnosti zvoleného postupu. Na základě zjištěných skutečností se vyjadřuji následovně.
Vaše reklamace byla vyřízena e-mailem 1-43355529093 ze dne 26. 6. 2015.
Spojení bylo prověřeno z technického i bezpečnostního hlediska, výsledek potvrdil informaci, že číslo 724 214 048 se nachází v alarmu. Tento typ zařízení je možné ovládat přes kódy. Z tohoto důvodu se nemusí jednat o záměrné vytočení čísla.
Dle podrobného výpisu hovorů bylo spojení do Guatemally přes dané zařízení uskutečněno a účtováno dle platného Ceníku služeb.
V rámci společné domluvy bylo zmíněné číslo pozastaveno z provozu dne 22. 6. 2015, aby se tato situace v budoucnu již neopakovala.
Přikládám také odkaz na webové stránky, kde je možné najít veškeré informace k danému alarmu: http://www.dhservis.cz/dalsi_1/dhs003.htm.
Vážený pane Hájku, vzhledem k výše uvedeným skutečnostem trvám na původním zamítavém stanovisku.
Věřím, že mé stanovisko přijmete s pochopením.
Bohužel Vám již nemám jak pomoci. Reklamace byla po opětovném prověření zamítnuta. Využít můžete další způsoby, které uvádí dTest.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Vážený pane, alarm je zařízení které ke svému provozu potřebuje el. proud. Zřejmě neumíte číst, neboť jsem sdělil, že toto zařízení bylo před několika roky odpojeno od el. napětí. Tento alarm byl do vozidla montován 25.5.2005.
Neznám alarm vyrobený 2005 a drive, který by se dal ovládat "kódy" jak se mi snažíte namluvit. Jelikož se cítím sprostě okraden, podotýkám, že částka 719 Kč je pro mě zanedbatelná, tak tuto záležitost dotáhnu až do soudního líčení.
Již těd jsem vypověděl číslo u 02, kde jsem ročně platil cca 4500 Kč a do čtyř měsíců vypoví moje rodina dalších 5 čísel za které playtime cca 3800-4000 Kč. Nemusím váa´m psát kolik to bude ročně. S pozdravem Fr. Hájek
Jak již bylo výše zmíněno, v případě zamítnutí reklamace má spotřebitel možnost podat Českému telekomunikačnímu úřadu návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace. Toto své právo musí uplatnit do 1 měsíce od doručení vyřízení reklamace. Zároveň je možné požádat o odklad povinnosti platit rozporované vyúčtování. Spotřebiteli doporučujeme využít tento postup.
Zdravím,
z naší strany jsme učinili všechny potřebné kroky k objasnění situace.
Vyjádření k reklamaci je platné v plném znění.
Je mi líto, že jste se rozhodl pro krok, který uvádíte. V případě nesouhlasu s vyřízením opakované reklamace můžete využít dalších postupů zde již uvedených.
Miroslav Trčka
Guru pro Social Media, O2
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o současném stavu stížnosti, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.