Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.2.2023 zakoupil grafickou kartu, viz níže, kterou jsem 7.11.2023 reklamoval pro přehřívání (teploty hotspot čipu). Reklamace byla dne 27.11.2023 vyřízena jako neuznaná autorizovaným servisem ASUS. Závada se neprojevila ani při testu techniky z CZC. Při vyzvednutí dne 5.12.2023 jsem zjistil, že chybí záruční pečeť a že s kartou bylo manipulováno. Toto jsme doplnili do reklamačního protokolu, já jsem kartu otestoval doma, závada se již opravdu neprojevovala. Teploty byly normální. CZC si vyžádali vyjádření servisu ASUS, které mi přeposlali: "Dle servisu Asus, se kontrolovala vizuální stránka karty – zda není něco zoxidovaného/ chybějící součástky na PCB nebo poškození. Poté proběhly testy a ty neprokázaly žádnou vadu. Proto byla reklamace servisem neznána. Pokud byly problémy s teplotou a nyní již nejsou, tak jediné , co by mohlo vyšší teploty způsobovat je špatně dotažený/usazený chladič. Záruční pečetě již servis nelepí, nemají žádný další vliv na reklamaci."
Domnívám se, že rozebrání a následné složení karty, správné dotažení chladiče změnilo reklamovaný stav a až NÁSLEDNÉ otestování již nemohlo původní problém prokázat. Proto jsem se dnes rozhodl odstoupit od smlouvy s důvodu marného uplynutí lhůty 30 dní, kdy reklamace nebyla dle mého názoru vyřešena řádně. Výsledkem bylo zahájení nové reklamace s požadavkem o odstoupení, kdy prý servis může mít výše uvedený postup ve svých metodikách.
Domnívám se však, že servis nemůže zničit důkaz o vadě tím, že postupuje dle svých interních předpisů a kartu nejprve rozebere a až následně zjišťuje přítomnost závady. Navíc já jsem uzavřel kupní smlouvu s CZC a nikoliv se servisem. Dle ČOI je "Posouzení vady je jeden z nezbytných kroků pro vyřízení reklamace, ale jeho způsob si může prodávající určit sám." Posouzení ovšem proběhlo až po manipulaci, která měla přímy vliv na teploty - chlazení karty.
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition, 24GB GDDR6X, S/N: NBYVCM011441P6V
Odstoupení od smlouvy bez ohledu na další vyjádření servisu. Dle vyjádření "Pokud byly problémy s teplotou a nyní již nejsou, tak jediné , co by mohlo vyšší teploty způsobovat je špatně dotažený/usazený chladič." proběhla de facto oprava a tím pádem zamítnutí nebylo na místě a reklamace nebyla vyřízena řádně.
|
Tweet |
Formálně byla reklamace sice zamítnuta, ovšem fakticky (opravou) byla reklamace uznána jako odůvodněná, z našeho pohledu se tedy jedná o uznanou reklamaci, která by se později případně dala započítat do opětovných vad nebo většího množství vad, kdyby tyto v budoucnu nastaly.
Pokud tedy zboží neprojevuje jinou vadu, kterou by mohl spotřebitel reklamovat a na základě které by mohl případně odstoupit, domníváme se, že odstoupení od smlouvy v tomto případě není možné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.